achterbenen.... aaaahhhhh !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

achterbenen.... aaaahhhhh !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:58

Sinds een tijdje geeft Pyra problemen bij het oppakken van de achterbenen. Ze is altijd al een beetje flauw geweest, maar vorig jaar ging het goed.

Ze is een half jaar in Duitsland geweest en ik heb het idee dat ze daar haar achterbenen maar een beetje hebben gelaten voor wat het is...

Bij de hoefsmid is ze trouwens wel altijd braaf.

Maar goed, ik probeerde dus gisteren haar achterbenen op te pakken en ze begon te draaien, en te dreigen en ik kreeg ze niet opgepakt " zonder gevaar voor eigen leven " ze durft namelijk gerust een trap te geven en is dan vliegensvlug.

HOE GA IK DIT AANPAKKEN ????


Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:11

Eerst zeker stellen, dat dit gedrag geen lichamelijke oorzaak heeft.
Als dat allemaal in orde is, heb je hoogst waarschijnlijk te maken met "dominantie" gedrag en dit is alleen door consequent oefenen en als het goed gaat rijkelijk te belonen, te verhelpen.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:38

Eerst inderdaad wat Kitten zegt, je kan eventueel informeren daar waar ze een half jaar heeft gestaan, veel geduld, begin rustig met je hand over haar achterhand te glijden, steeds een beetje verder. Misschien is ze wel bang, is er wat gebeurd?

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:00

Citaat:
Eerst zeker stellen, dat dit gedrag geen lichamelijke oorzaak heeft.
Als dat allemaal in orde is, heb je hoogst waarschijnlijk te maken met "dominantie" gedrag en dit is alleen door consequent oefenen en als het goed gaat rijkelijk te belonen, te verhelpen.


Mee eens!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:28

desnoods leg je een halstertouw om het achterbeen en haal je het been omhoog via het touw. Zo kan je ook rustig oefenen zonder dat ze je kan trappen. En als het paard bij de hoefsmid wel goed reageert oefen dan met hem een keer en kijk hoe hij het been oppakt. Lijkt mij geen pijn kwestie want anders zou ze de hoefsmid ook trappen.

succes!!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:35

Citaat:
Lijkt mij geen pijn kwestie want anders zou ze de hoefsmid ook trappen


Hier zit wel wat in, als er een lichamelijke oorzaak is dan zou ze bij de hoefsmid ook zo doen of niet? Het zou best kunnen dat ze aan je lichaamshouding merkt dat je angstig bent, de hoefsmid heeft denk ik een zekere uitstraling en daaron doet ze het bij hem niet. Iig veel succes ermee OK dan!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

ellepel

Berichten: 47258
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:03

neem een touw...een halstertouw,een zachte.
maak er een lusje in en doe die met een stok om het been van je paard. zo blijf je zelf buiten bereik van trappen en went ze aan het optillen en aanraken.
lijkt een beetje raar, maar na een aantal keren het touw eromheen en optillen kun je het zelf ook weer gaan doen.

en als je zeker weet dat het puur ge-etter is?

tja...dan moet je keihard terugschoppen, gemeen?
nee want dan doet ze t niet weer..

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:03

het is een dominante dame, en ze test me gewoon denk ik. Ik kan niet navragen of er in Duitsland wat is gebeurd, want met die mensen heb ik geen contact meer, door omstandigheden ( stel criminelen zijn het.. maar das een lang verhaal.... )
Ze wordt panisch als ik een touw langs haar been leg, anders was dat wel een goede optie geweest...
Ik ben inderdaad een beetje angstig denk ik, omdat ze zo vliegensvlug is met d'r achterbenen.

Gisteren heb ik met d'r buiten gereden, en wilde dus kijken of er steentjes in d'r hoef zaten, maar ze liet me echt niet in de buurt komen.
Terwijl ik haar benen wel gewoon kan borstelen op haar achterbenen.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:35

Zorg iig voor bescherming als je haar achterbenen oppakt. Zet een cap op en doe een bodyprotector aan. Geloof mij maar: een paard heeft me al eens in mijn buik geraakt en dat voel je nogal Verdrietig En je voelt je dan ook wat beschermder en veiliger en dit straal je weer uit OK dan!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 14:39

Goed idee Manonnetjoe !! Ik vind het zo stom van mezelf dat ik bang ben, maar ja, ik heb niet graag een trap te pakken. Aan de andere kant moeten de hoeven wel schoongehouden worden dus moet ik me eroverheen zetten.....

Is er niet iemand die in de buurt van Chaam woont, die me ff een handje kan helpen ???

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:06

Volgens mij ligt Chaam voor mijte ver weg, het klinkt me niet bekend in de oren Bloos Het enigewaar je moet letten, want ik denk echt dat het daaraan ligt is jouw houding ten opzichte van je paardje. Ze ziet aan jouw dat je angstig bent (het is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk want ik zou hem ook wel knijpen)Straal zelfvertrouwen/zekerheid en leiderschap uit! Schouders naar achteren en kin in de lucht, ik onschrijf het nu misschien wat overdreven. Maar let er echt op, niet je schouders laten hangen.

En zorg ervoor dat je niet alleen bent, als er iets gebeurt is er altijd iemand bij je Knipoog

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 17:29

Chaam is bij Breda, dus niet echt in de buurt... helaas...
ik ga het zo weer proberen, nee, niet proberen, ik ga het doen !! Ik ga haar achterbenen oppakken !
Ik laat morgen weten hoe het ging...

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:01

Citaat:
niet proberen, ik ga het doen !! Ik ga haar achterbenen oppakken !


Kijk, dat is een goede instelling.Ga er voor en laat je niet gek maken.JIJ bent de baas en dat mag je hem laten weten ook! Heel veel succes, hou je ons op de hoogte?? OK dan!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:07

misschien eens kijken of iemand anders het wel kan??
mijn haflinger deed dat een beetje,
tenminste
ik dacht dat hij et eng vond,
tot de hoefsmid het deed,zonder problemen !
vanaf toen was ik de baas Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram


rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:19

ik had dus precies het zelfde probleem met die van mij, die vond het gewoon dood eng als ik een been op wilde pakken, die werd helemaal rillerig, en raakte in paniek, en daardoor ging ze slaan. maarja ze moest en zou het leren Knipoog toen hebben we samen met iemand anders het toch elke dag blijven proberen, iemand erbij die haar geruststeld, en iemand die haar vast houd, en jij maar proberen die benen te pakken Knipoog uiteindelijk is het toch gelukt!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 36 bezoekers