Man springt voor de trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Man springt voor de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 00:45

Ik zit in de trein, begint hij inneens keihard te remmen. Ik dacht er spelen kinderen langs het spoor en de machinist is geschrokken ofzo. Krijgen we 5 minuten later het bericht te horen dat er een man voor de trein is gesprongen! Hij was dood en er werdt ons aangeraden om niet aan de linkerkant uit het raam te kijken want het zag er niet zo lekker uit... Eerst kwam de politie en toen zag ik de machinist lopen, een politieagent had een arm om zijn schouder geslagen en die arme man zat te huilen.
Ik vindt het heel erg voor die man dat hij zich zo depresief voelde om voor de trein te springen, maar ook weer egoistisch, kijk maar naar die arme machinst, ik weet zeker dat hij nooit meer durft te werken en dat beeld hoe die man voor de trein springt vergeet je ook nooit meer.

De technische recherche kwam er ook bij en we hebben uiteindelijk 2 uur stil gestaan. Er kwamen ook een paar mensen door de trein lopen van het trauma team, mocht je nog hulp willen. Dit vondt ik erg netjes.

Wat vinden jullie van mensen die voor de trein springen? zielig of egoistisch? Heeft iemand dit ook meegemaakt?


GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:50

Ik vind het egoistisch.
Het komt misschien banketstaaf over maar als je dood wil val dan niet andere er mee lastig. sorry dat het er zo uitkomt maar Boos!.
Ja mijn moeder heeft het een keer meegemaakt.
Bij een vrouw. en eerst zag ze het handtasje liggen van die vrouw. en ze zat vooraan in de trein en zag ze overal bloed en toen zag ze die vrouw liggen :|.

Tuigerrijdster # 15 Kwijl

IK BEN VRIJGEZEL » 75 *LOL* «

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 00:52

bah, zag ze die vrouw liggen? Was ze nog wel heel om het zomaar te vragen? Ik zou echt misselijk worden.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:52

Enorm egoïstisch. Er zijn genoeg manier om jezelf van kant te maken, zonder dat je daarbij iemand pijn mee doet. Deze treinmachinist (en vele anderen met hem) vergeet dat beeld nooit meer.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 01:16

Walgelijk :/

Hoop zoiets zelf nooit mee te maken. En ik blijf het stom vinden: 1/3 van de zelfmoordenaars die voor een trein springen slaagt maar, 2/3 blijft (met letsel) in leven.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 02:26

Het is egoistisch, maar ik denk dat die mensen zo verschrikkelijk in de knoop zitten dat ze daar niet meer over nadenken.
Anders doe je zoiets ook niet lijkt me.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 03:06

Mijn vriend werkt bij de NS en moet wel eens van die heerlijke restjes weg werken.
Tja....wat heet egoistisch.
Mensen die tot zo'n gruweldaad komen, denken echt niet na over de gevolgen van machinisten hoor.
Voor de condocteurs is het misschien nog erger, die moeten namelijk de afdekzeieln over de resten heen leggen, dat mag de machinist namelijk niet doen.
Veel machinisten keren na een tijd toch weer terug .
er is goede begeleiding en je word ook echt wel gescreent.
Tja en hoe l*llig het ook klinkt, het is het risico van het vak, dat weet je als je ervoor kiest.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 03:13

Op het traject Sneek - Leeuwarden heeft een machinist dit 9 keer moeten meemaken. Toen is hij gestopt met het werk, ook werd hij niet goed opgevangen door de NS. Hopelijk is dat nu beter geregeld...

Fryslân Poppe!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:27

dit gebeurt echt heeeeeel vaak
alleen je hoort het nooit.
ik woon hier in zuidlaren, daar staat een psychiatrisch ziekenhuis.
een groot gedeelte van die mensen mogen "vrij lopen" en dan gebeurt het wel vaak dat ze zichzelf voor de trein gooien een aantal kilometer verderop.

en vorig jaar had een man het geprobeert op het centraal stadsion in groningen. hij stond op de brug en liet zich vallen op de rails, maar ja, de trein had nog geen vaart, en de man sprong niet goed. dus het was mislukt.
maar het was wel een gaos toen op het stadsion, er reden geen treinen, en dus moest iedereen met de bus...

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos


chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:40

Als je dood wil neem dan een overdoses slaappillen ofzo! Dan hebben anderen er geen last van

                    What doesn't kill makes you stronger..

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:01

het is misschien minder bloederig maar ook dan is er iemand die je vind...en daar wordt je ook niet vrolijk van..echt niet..

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:02

Als je echt graag dood wilt maakt het je niet meer uit op welke manier. Daar sta je dan echt niet bij stil hoor. Het word niet voor niets een wanhoopsdaad genoemd. Je ziet echt geen uitweg meer.

Ik heb enorm veel medelijden met die man die sprong... Als je zo ver komt voel je je echt zwaar rot...

Ook de machinist zal het er behoorlijk zwaar mee hebben, dat is niet iets leuks om mee te maken...

Dus nee, ik vind het niet egoistisch....

Davanni: wat jij nu zegt vind ik een beetje kort door de bocht. Stel, een van je ouders gaat door een rottijd, is depressief. Jij komt thuis uit school/werk en roept maar krijgt geen antwoord. Je gaat kijken en vind je vander/moeder daar. Hoe traumatisch denk je dat dat voor jou is??? Denk dat jij er behoorlijk last van zou hebben...

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:05

Davanni schreef:
Als je dood wil neem dan een overdoses slaappillen ofzo! Dan hebben anderen er geen last van


Sja die gene die je vinden die hebben er dan wel last van maar het is minder gruwelijk dan dat je overal lichaamsdelen vandaan moet vissen.

Iemand die me vader kent die wou ook zelfmoord plegen door voor de trein te springen. Maar toen de trein er aankwam was die uitgegleden en hij is nu beide benen kwijt..... Scheve mond

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:09

WenK schreef:
Davanni: wat jij nu zegt vind ik een beetje kort door de bocht. Stel, een van je ouders gaat door een rottijd, is depressief. Jij komt thuis uit school/werk en roept maar krijgt geen antwoord. Je gaat kijken en vind je vander/moeder daar. Hoe traumatisch denk je dat dat voor jou is??? Denk dat jij er behoorlijk last van zou hebben...


dat geld voor alle zelfmoordacties, het is nooit leuk om zoiets te vinden.

een tijdje geleden heeft een man hier in de buurt zich aan zn huis opgehangen (aan de regenpijp) in zn trouwpak nog wel!
zn vrouw wou van hem scheiden, en ze nam de kinderen mee.
toen heeft hij zich opgehangen.

en wat dacht je van een lijk dat al een tijdje in water ligt.....

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:17

ik vind het egoistisch dat zo'n man anderen erbij betrekt.
en helemaal erg vind ik het voor die machinist.
je krijgt dan echt een enorm schuldgevoel omdat je de machine bestuurt die die man heeft vermoord...

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:31

Mijn eerste gedachte is ook wat egoistisch,MAAR, een mens doet dit niet zomaar.
Meestal is er al heel wat voorgevallen en zien ze geen uitweg meer.

De wierheit hat in skel lud

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:32

Er springen wel vaker mensen voor treinen, alleen komt dit nauwelijks in het nieuws (net als andere geslaagde zelfmoordpogingen).

Vooral in de omgeving van psychiatrische inrichtingen komt het regelmatig voor dat er iemand voor de trein stapt. Ik heb jaren op het traject tussen Leiden en Haarlem op en neer gereist en daar zit ook een inrichting. En ja, ik heb ook weleens in een trein gezeten waar iemand voor was gesprongen (en tig keer vertraging gehad).

Er is geloof ik weleens onderzocht naar de manieren waarop mensen zelfmoord plegen.

Mensen met een enorme psychische stoornis (psychoses bijvoorbeeld) zullen sneller kiezen voor een schokkende manier (waarbij het lichaam vernield wordt en er omstanders bij worden betrokken). Denk aan voor de trein springen of van een hoog gebouw springen.

Mensen die zelfmoord willen plegen, maar psychisch redelijk op orde zijn, zullen eerder kiezen voor ophanging, aderen doorsnijden of pillen slikken. Deze mensen voeren dat gewoon thuis uit.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:18

Bij ons zijn dit jaar ook al drie mensen voor de trein gesprongen! Komt inderdaad nooit in het nieuws...
Het ergste vindt ik het nog voor de machinist, die is zijn leven lang bezig met het verwerken ervan!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:25

ik dnek dat het beiden is. het is zielig voor die man geweest die voor te trein sprong, vind het altijd rot als ik zoiets hoor. kan er zelf ook maar moeilijk bij...
Vind het rot dat iemand zo derpressief of gegeneerd o.i.d is dat hij/zij dan een einde aan zijn leven maakt, dat wekt medelijden op.
maar tegenover anderen is het zo egoistisch.
bedenk maar, ookal haat half je dorp je, er si altijd wel iemand die van je houdt en zelfs die mensen die je niet mochten zullen niet rond gaan dansen, maar zich ook rot voelen.
dat is gemeen, het is net alsof je iemand wil kwetsen (zal ook heus wel eens de reden zijn hoor...)
maar toch vind ik het ook rot voor dat persoon Boos!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:09

Ik vind t erg zielig altijd voor de gene die de trein bestuurd, maar ook voor hun vrouwen.... heb ook wel van die verhalen gehoord. Een ex vriend van me zn broertje dacht eens een x sneller over te kunnen steken en er waren toen ook geen slagbomen... dus werd mee gepakt door de trein en ff verderop neer gesmeten. hij scheen ook niet erg lekker meer in elkaar te zitten enz. heb t gelukkig niet gezien maar een vriendin van me was wel bij de begravenis. Vorig jaar savonds gingen ze ook uit, en rende er snachts een labrador of retriever over t spoor net dat de trein passeerde... nou ja de rest kun je wel raden, mn ex vriend was helemaal van slag natuurlijk. Die had dat gezien. Maar welke debiel laat nou ook zn hond snachts los???? er zijn nu wel bomen eindelijk geplaatst vlak na t ongeluk van de jongen. hij zat op de pcc in alkmaar geloof ik.

A trip down memory lane...I'm a Bokted One! Knipoog
~* Backstreet's back again! *~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:51

Ik vind zelfmoord ten aller tijde egoistisch.

De meeste machinisten keren toch weer terug naar hun werk hoor.

Mijn broertje stond ooit met zijn fiets te wachten voor het spoor om over te kunnen steken. Aan de overkant stond een meisje met een fiets. Het belletje gaat dus ze wachten allebij netjes en op het moment dat die trein eraan komt springt die rotgriet ervoor. Broertje natuurlijk zwaar in paniek.
Die is op de grond gaan zitten en heeft daar dik 10 minuten zitten huilen en bibberen totdat de politie aankwam.
Hij heeft weken niet geslapen en gegeten door die ellende.
Hij heeft er nog last van en dat alleen omdat zo'n paasei besluit zichzelf van kant te maken Misselijk

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:09

ik vind t ook wel egoistisch maar toch weer niet..voor de passagiers en de machinist is het echt een trauma maar je moet ook een beetje aan de persoon denken die zelfmoord heeft gepleegd..want als iemand een einde aan zijn leven wilt maken is toch 1 van de snelste en minst pijnlijke..want na de klap voel je nix meer..ik heb een tante die heeft zichzelf 2jr geleden opgehangen..dat lijkt me meer pijnlijk want dan krijg je geen lucht en je keel doet pijn en dan pas overlijd je..en met pilletjes gaat het ook heel sloom..klinkt misschien allemaal wel raar enz maarja..ik weet jullie zullen nu ook denken van Verward maar zo denk ik erover

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:15

ik vindt het ook egoistisch ik zou het nooit doen en vooral niet durven bah moet er niet aan denken Misselijk

UK_eef

Berichten: 4217
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:20

Ik hoop het in ieder geval nooit mee te maken, en die man (machinist) is natuurlijk helemáál getraumatiseerd.

Charaz

Berichten: 24277
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:23

egoïstisch, er zijn nog veel meer manieren om zelfmoord te plegen. Vooral voor de machinist, nee we denken alleen aan onszelf, want we willen dood.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before