Binnenbak of buitenbak, welke voorkeur en waarom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Binnenbak of buitenbak, welke voorkeur en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 22:40

Ik was benieuwd of het grootste deel Bokkers het liefst lekker comfi binnen rijdt, of dat we wel van een frisse neus buiten houden? Natuurlijk hou ik rekening met het weer, als het keihard regent of hard vriest, rijd ik ook niet graag buiten.

Maar wat heeft de voorkeur, en waarom?


Om maar met mezelf te beginnen: buitenbak! Ik heb zelfs een gruwelijke hekel aan onze binnenbak! Hij is klein, stoffig, vaak druk, en af en toe heel hard en glad. De buitenbak is groter, niet stoffig, lekker open in het zonnetje of een beetje wind, en Kore loopt er ook stukken beter!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:44

Nou, ik niet, liever een buitenbak met verlichting (en hindernissen die er altijd staan) die ook in de winter droog en goed blijft, niet bevriest dan een binnenbak.
Zonder rijmogelijkheden buiten zou ik de stal niet kiezen. Verder vind ik het erg prettig om gewoon in de zomer op het land te trainen, daar de hindernissen neer te zetten en te dressuren. Dus een binnenbak met een goede wei waar op gereden mag worden is ook prima.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:46

Buitenbak met GOEDE bodem. Binnenbak vind ik al gauw claustro als je er met meer als 3 mensen rijd.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:48

Absoluut de voorkeur voor buiten, maar wel graag met een binnenbak achter de hand als het echt slecht weer is.
Kou boeit me niet, daar kan ik me op kleden, ik vind het binnen al gauw te warm, maar ik heb een bloedhekel aan natregenen.

In beide bakken ligt een Agterberg bodem die altijd goed is en niet stoft, dus daarvoor maakt het niet uit.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:50

Ben de luxe van een 65x25 binnebak gewend, die goed onderhouden wordt, en als we met 5e zijn al druk wordt genoemd.
Dus bij een beetje regen/wind ben ik binnen. Met het excuse dat de buitenbak erg zwaar is. Is het ook, maar die wordt dan ook gebruikt voor losgooien, en zo onderhouden dat die heel de winter begaanbaar blijft.
Maar door die binnebak ben ik wel verwend geworden. Eerst reed ik rustig in de regen, op een open veld, of omgeploegd maisveld.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:55

Een goede bodem is voor mij het allerbelangrijkste Haha!

Ik ben best wel verpest met de binnenbaan in de winter Bloos Maar toen ik op onze huidige stal kwam had ik mij er zo op verheugd eindelijk een buitenbak met goede bodem te hebben. Ik houd namelijk best van buiten in de frisse lucht rijden.

Alleen haat Magic onze buitenbak Verdrietig Hoevaak ik er ook in gereden heb, ze loopt nooit echt lekker. Altijd gespannen (aan de longe en los trouwens ook) en sinds de bak gedraineerd is blijft de bodem net even iets te mul. Heel jammer.

Dus op het moment verkies ik onze binnenbak boven de buitenbak. Daar is de bodem echt helemaal top.
Dat terwijl ik het voor mezelf en paard buiten gewoon veel lekkerder vind

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:57

Wij hebben alleen een buitenbak, ik ben niet anders gewent.
In een binnenbak zou ik me gauw opgesloten voelen... Dan daarbij went mijn paard nu aan een hoop geluiden en gebeuren er een hoop "abnormale" dingen waar ze weer van leert...

En ik kan prima om de weersomstandigheden heen rijden hoor...
Ik ben niet van suiker, en anders hebben we gewoon een dagje rust... Lachen

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:58

Binnenbak!
In de winter rij ik eigenlijk altijd ik de binnenbak, en dat vind ik gewoon het fijnst.
Buiten is wel lekker met het warme weer, maar als het warm is gaan we gewoon naar het bos Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:58

Het liefst rijd ik in onze buitenbak, lekkere bodem, de ruimte en wat uitkijk. Als het heel koud of nat is dan is de binnenbak mijn favourite... Maar daar ben ik deze zomer pas in keer te paard in geweest... wordt weer wennen dadelijk.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:00

Ik rij vrijwel altijd in de buitenbak. Lekker fris, mooi de ruimte en er ligt van allerlei materiaal. Op nr. 2 staat bij mij de round penn: altijd fijn om te longeren (dan hoef je er geen longeerlijn aan te knopen en heel goed voor oefeningen zonder teugels (goed voor op je zit terugkomen-activiteiten).

Onze binnenbak is klein en daarom wel weer goed om snel te leren wenden, kleinere circels te galopperen en natuurlijk als het plenst of hagelt o.i.d.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:01

Mijn voorkeur gaat ook uit naar een buitenbak met goede bodem
Op het moment heb ik geen keus en doe ik het alleen met een buitenbak met redelijk slechte bodem, dat is 10x niets omdat ze met een beetje slechte winter dan zo weer bijna 2 maanden stil staat Scheve mond
Een binnenbak vind ik al snel benauwd worden....

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:12

heej
nouw.. ik zou graag een binnebak willen
maarja wij hebben alleen 3 buitenbakken
maar we krijgenover 2 jaartjes meschien 1 binnenba Haha!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:21

Een binnenbak!
In zomer is het natuurlijk leuker om in de zon te rijden, maar dan is op een weitje rijden ook een oplosing.
Maar in de winter baal ik enorm! Want we hebben een buitenbak die bij de minste regen modder maakt. Ik mag als onze piste modderig is de menpiste van mijn buurman gebruiken. Altijd fijn om te rijden, maar in de hoeken en op nog sommige lastige plaatsen vormen er na hevige regen ook plassen-modder.
Dus als ik kon kiezen, geef mij dan maar een binnenbak!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:05

We zijn gelukkig gezegend met een goede binnen en buitenbak. Het liefst rijd ik in de buitenbak maar als het vet regent dan rijd ik toch in de binnenbak. Vroeger reed ik door weer en wind buiten maar nu ben ik een beetje een watje geworden. Maar goed zolang in mijn ogen de weersomstandigheden goed genoeg zijn rijd ik in de buitenbak. Helaas is de verlichting momenteel niet aanwezig en nu het weer vroeger donker wordt wijk ik ook uit naar de binnenbak. Hoop dat ze snel verlichting weer plaatsen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:08

Ligt echt aan het weer. Zoals het nu is vind ik het heerlijk buiten. Maar als het regent, modderig is of vriest rij ik toch liever binnen.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:10

Geef mij maar het bos!
Een bak vind ik helemaal niks.
Maar als het dan toch moet, dan maar buiten.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:11

Dat is ook zo....bos en hei... heerlijk. Daar zit ik ook het meeste deel van de zomer als de zon schijnt...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:13

En sowieso is het niet goed voor Pride, omdat hij snel last heeft van mok. Dan rij ik liever binnen om het droog te houden.
Bos is inderdaad altijd wel lekker

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:21

Het allerliefste rijd ik echt buiten, dus lekker door het bos en over de hei. Haha!

Onze stal heeft een prima buitenbak waar altijd te rijden is, behalve als het een week lang aan een stuk door heeft gegoten of gevroren. De bodem is er eentje die ooit van springwedstrijd naar springwedstrijd is versleept en uiteindelijk na Expo on Horse is verkocht - o.a. aan onze stalhouder. Een erg fijne bodem, ik rijd er dan ook graag. Ik rijd sowieso bij voorkeur in de buitenbak: lekker fris, niet zo opgesloten en meer ruimte dan binnen.

Binnen rijd ik eigenlijk alleen als de bodem buiten te nat is of bevroren. Of als het regent - als ik de keus heb, dan is die in dat geval ook makkelijk Knipoog. Verder is het handig dat er een spiegel hangt zodat ik kan zien hoe ik zit en hoe mijn paard loopt. Daarvoor doe ik het ook nog wel eens. Maar als het kan, rijd ik het liefst buiten.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:24

Het allerbelangrijkste is een goed uitrijgebied, dus lekker naar buiten.

Daarna liever een buitenbak, maar het is idd wel erg prettig om een binnenbak achter de hand te hebben.

En bij mij op stal is alles aanwezig Haha! .

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 01:17

Ik rijd het liefst in een buitenbak, lekker frisse lucht voor je paard en jezelf!!! We hebben gelukkig wel de beschikking over een buitenbak met een geweldige bodem (agterberg), dus bij elk willekeurig weer kun je er prima in rijden OK dan! .

Bij heel slecht weer hebben we gelukkig wel een binnenbak, maar daar krijg je me alleen in als het echt keiherd regent, hagelt o.i.d... Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 07:55

Bij ons op stal hebben we alleen een buitenbak. Deze ligt er heel lang goed bij, dus dat is prima. En ik vind het ook wel lekker de frisse wind in m'n gezicht te krijgen.

In de winter heb ik een keer per week les met de vereniging in de binnenbak. Dan krijg ik het soms al Spaans benauwd. Allemaal door elkaar heen...
Als het slecht weer is dan ga ik met de trailer naar de binnenbak om zelf te rijden.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 07:59

Wij hebben ook niet eens een binnenbak dus tja niet veel keus Tong uitsteken

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:00

Ik rij het liefst in een buitenbak, vanwege stof binnen, lekker in de buitenlucht. Maar als het regnt ga ik toch echt voor een binnenbak.

ricky_lover

Berichten: 694
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: plaatsnoord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:16

Party!! de buitenbak is lekkerde om te rijden lekkerweer er bij is topie