Waarschijnlijk droes op stal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Waarschijnlijk droes op stal...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 09:55

Gisteren hoorde ik het van Jose dat haar paard waarschijnlijk Droes heeft Scheve mond Nou dan zal de rest ook wel besmet zijn, gelukkig staan er maar 6 paarden op de pensionstal...
Toch baal ik hier wel van, haar paard mankeert altijd wel wat...

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 12:05

als je paard het al gehad heeft dan krijgt ie t niet meer, zijn voornamelijk jongere paarden die krijgen....
word dat paard niet apart gezet ofzo?

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:32

Als je paard het al gehad heeft, krijgt hij niet die 'bult' meer, maar hij kan er nog wel koorts en snotterig van worden. Mijn paard is 13 en is nu net wat beter aan het worden na droes (sterk vermagerd). Je paard hoeft er niet perse ziek van te worden, maar kan wel 'drager' zijn en het zo weer aan andere paarden overbrengen. Denk dat ze zelf ook wel zal balen dat haar paard steeds iets mankeert...
(overigens heerst er ook 'zomergriep' ongeveer de zelfde symptonen als bij Droes)

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:33

als ik jose was zou ik haar paard appart
zetten zodat hij niet nog meer paarden kan
besmetten.
kuzz laura

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:38

dandylover schreef:
als ik jose was zou ik haar paard appart
zetten zodat hij niet nog meer paarden kan
besmetten.
kuzz laura


Dat heeft nu absoluut geen zin meer. Het virus is de hele stal al rond. Al de zes paarden zijn in dit stadium al drager of worden ziek.

Coliena
Berichten: 673
Geregistreerd: 07-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:12

Even corrigeren: droes is geen virus, wel een bacterie (streptococcus equi). Is idd wel zeer besmettelijk. Apart zetten is toch niet slecht, dan verminder je de infectiedruk.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:39

Coliena schreef:
Even corrigeren: droes is geen virus, wel een bacterie (streptococcus equi). Is idd wel zeer besmettelijk. Apart zetten is toch niet slecht, dan verminder je de infectiedruk.


Inderdaad, foutje een bacterie Bloos Ieders eigen mening over het apart zetten. Maar ik zie daar op dit moment het nut niet meer van in. Laat het de stal maar overgaan, dan ben je het snelste van alles af. Anders zit je te wachten op een soort tijdbom. Die waarschijnlijk toch wel af gaat.

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:58

Hetja schreef:
(overigens heerst er ook 'zomergriep' ongeveer de zelfde symptonen als bij Droes)


Mag ik hier iets meer over weten ?
En wat zijn dan de symptomen ?