Instructeurs, gggggggr!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Instructeurs, gggggggr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:28

Mijn instructeur staat niet bepaald bekend als 'subtiel'. Hij geeft best vaak complimentjes als het goed gaat, maar schroomt ook geen snood taalgebruik als het slecht gaat.

Nu hadden Herc en ik laatst een enorme puinhooples gereden. De eerstvolgende les ging het werkelijk magnifiek en de twee lessen daarna gewoon goed (kan altijd beter, maar ik was ERG tevreden).

Nu bleef onze instructeur mopperen. Dat kan best, maar het ging toch goed en wat wil hij op den duur dan? Verward Toen ik dat thuis vertelde begon m`n vader keihard te lachen. Hij heeft menles van dezelfde instructeur. Bleek dat onze instructeur WEL vond dat het erg goed ging met ons en dat hij dik tevreden was. Maar tegen mij zeggen? Neuh, 'daar worden die studenten eigenwijs van'. Raaah!

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/


Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:35

ach, eltjo... ik reed toen altijd op een inelkaar getrokken dressuurknol...

Tja, teveel complimentjes wordt je arrogant van... En ik denk dat zowel jij en ik wel weten over wie we het hebben Knipoog Haha!

:){

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:39

Achjoh dat doettie gewoon zodat je niet uit de hoogte gaat doen Knipoog

Sall

Berichten: 6703
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:41

Ben toch blij, dat mijn instructeur (en de instructrice waar ik weleens les) op een positieve opbouwende manier lesgeven.
Ik heb altijd het idee, dat ze het leuk vinden om mij les te geven. Ze zien àlles, maar dat hoort ook bij het lessen.
Ik ben heel fanatiek, kan ook zeker tegen kritiek, maar vind wel dat je moet paardrijden en ook lessen voor je plezier en ik betaal graag voor les, maar niet om negatief te worden 'afgezeken'.
Enne arrogant geworden daardoor? Ik heb veel negatieve karaktertrekken, maar daar heb ik/of anderen mezelf nooit op kunnen betrappen.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:50

Nou ja, afzeiken..... Als hij dat deed dan zou ik wel ingegrepen hebben hoor. Knipoog\

Ik heb hem inmiddels al wel een beetje 'afgericht': hij zei ooit dat een lesgenootje haar dikke kont niet moest gebruiken om haar knol af te remmen boven de sprong. Dikke kont? Verboden term, dus dat zegt hij niet meer, hihi.

Ik ben ook niet zozeer van de zoetsappige aanpak hoor, maar vond dit wel erg smiechtig! Lekker met paps beblaten dat het zo goed gaat en tegen mij een pokerface opzetten....

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:58

ja of L. die met haar handen steeds zover bij haar kruis had.

Eltjo: waarom zit je constant daar met je handen bij je kruis?
L: dat vind ik lekker Haha!

:){

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:12

Gewoon een manier van motiveren, de een motiveert dmv complimentjes, de ander door een beetje klieren en schelden.
Beide manieren werken gelukkig bij mij.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:22

ik had een keer een gast instructeur, en het eerste wat hij zei toen hij m'n Tinker zag was "mijn hemel, WAT IS DAT DAN? " ahum, dank U.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:31

Hoe meer instructietopics ik lees, hoe meer ik besef hoe ik het getroffen heb Haha!

Dat word maar weer een zalmschotel in de oven pleuren op maandag geloof ik *LOL*

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:39

Ik had een intructrice, toen ik 10 was ofzo, en ik reed al langer op die manegen, maar toen dus met mn pony, en aangezien mijn pony wat eigenwijs is, en soms wat tegendraads is, vond dat mens mijn pony dus totaal niet leuk, en ze zei dan ook niks over mn zit, of over hoe mn pony liep, en als tie niet wou galoperen, dan zei ze.. laat maar doen.. en dat soort dingen..
Dus ik ben daarna op mezelf gaan rijden, dat ging eerst niet zo goed, ik was er snel bang van na een bokje enzo.. maar dat is sinds anderhalf jaar geleden helemaal goed gekomen, ze is wel wat eigenwijs, maar na veel oefenen is ze echt superbraaf geworden, ze is wel fel enzo, maar er mag wel wat pit inzitten.. Haha! en nu ben ik er te groot voor, en span ik dr in, en ook dat gaat supergoed... Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:45

Ik vind dat heerlijk een beetje geinen met de instructeur, zo maakt hij me soms ook express aan het lachen voor een sprong, om te laten zien dat mijn paard beter springt als ik me ontspan. (als ik lach ontspan ik)

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:06

lowara schreef:
ik had een keer een gast instructeur, en het eerste wat hij zei toen hij m'n Tinker zag was "mijn hemel, WAT IS DAT DAN? " ahum, dank U.


Daar kan ik echt zo nijdig om worden, van instructeurs/instructrices die gelijk zó reageren op een Tinker! Stoom uit je oren

Ik heb een keer het volgende gehoord:

intructrice: wat kom jij hier doen?
ik: euh...les krijgen?
instructrice: Met dát beest?!
ik: ja, blijkbaar....
instructrice: dat is een karrehit, dáár ga je toch zeker geen dressuur mee rijden?!
ik: nou, ik had wel plannen in die richting ja...
instructrice: Nou, ik kan je zo ook wel vertellen dat je met zo'n boerenknol nergens komt hoor!

En bedankt...

Sommige mensen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:40

Naja zeg! Dat ZEG je toch niet???

Ik bedoel: je kunt natuurlijk een ander ras als doelgroep hebben, maar wees dan zo professioneel en druk je netjes uit. NIet te geloven

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:45

Heb een tijdje les gehad van iemand die voor het eerst iemand op een haflinger les gaf. Maar hij vond het een geweldige uitdaging.

Heb nu les van iemand die gewoon zegt wanneer het goed gaat, en zegt wanneer het fout gaat. En die ook af en toe een keer flink der stem verheft als dat nodig is. Iemand op stal heeft les van een vrouw, die aan een stuk heel hoog: súúúper roept, en "zo haal je Anky in" enz roept.
Ik wordt er al gek van als ik er heel even bij in de bak rij. Laat staan een uur lang...
Een instructeur moet gewoon zeggen waar het op slaat. Goed of fout.

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:51

Ik ben ook blij met mijn positieve instructrise...
Zij is super positief, maar heel streng. Het niet-zeuren-maar-doen-type. Heerlijk.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:44

m'n instructrice die ik nu heb is WEL leuk, die heeft de stelling : er zitten 4 benen onder, dus het kan dressuren. en inderdaad! na een jaar vol tegenslag en de nodige huilbuien dat het mij TOCH nooit zou lukken, ben ik er wel samen met m'n instructrice al een heel eind gekomen! BTW ze noemt mijn Tinker wel altijd Koetje Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:28

Pfieuw, gelukkig heb ik niet zo'n instructrice! Daar zou ik dus niet over kunnen...

Als ik er even doorheen moet, dan kan ze brullen joh!! Maar het helpt wel Haha! En als ie dan lekker loopt, krijg ik dat ook meteen te horen! Dat vind ik wel fijn.

Ze noemt Hofnar altijd Hofje Tong uitsteken Dat is dus Hof zn nieuwe bijnaam op het moment Vork

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:32

Dat heb ik gelukkig niet...

Maar van die praat over Tinkers, en andere rassen vind ik echt nergens op slaan! Die zijn echt niet minderwaardig dan andere rassen ofzo

    If you can dream it, you can do it ...


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:34

Ik heb een hele leuke lieve instructrice, die uitlegt wat je moet doen, hoe je het moet doen, en waneer je het goed doet.
Ons groepje is ook wel heel gemotioveerd om te leren, in de andere les die ze hier geeft, zitten wat minder gemotiveerde meisjes, en die pakt ze dan ook wel goed aan, beterz he? :-D

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:38

Ik zal nooit, maar dan ook nooit een lesklant onheus bejegenen........ ik maak wel eens geintjes...... maar over het algemeen is het een hele seriueze aangelegenheid voor hun en voor mij.

Ik geef komplimenten als het goed gaat, en ik kan best mn stem even verheffen als het niet zo gaat zoals het moet, maar ik probeer altijd beleefd te blijven.

En het ras paard/pony maakt me niks uit, ik probeer altijd het beste uit de combinatie te halen en als dat een recht lijntje is en een volte dan is dat ook heel goed Haha! Haha! Haha!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:41

Nouwjah!! Tinkers en dat soort pony's zijn juist hartstikke gave beestjes..!!! Hmm.. Maar goed dat ik van de winter naar een les ga met speciaal trekpaarden.. en niet naar een dressuurles, kijken ze helemaal raar op.. allemaal van die dressuurbokken, en dan een trekpaard ertussen.. Haha! Haha! Lijkt me eigenlijk wel gaaf.. Tong uitsteken en als ik op les wil dan betaal ik daar voor en les krijgen zal ik! Grr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:17

Onze ponyclub instructeur heeft wel eens tegen een meisje gezegd:
"als ik je trut noem moet je het niet persoonlijk opvatten" Haha!

UumsJarig

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 22:17

Even voor de duidelijkheid: onze instructeur is erg beleefd, maar wel op z`n 50+ en platGronings... Het komt dus wel eens botter over dan bedoeld, maar echt beledigend? Neuh. In elkaar getrokken dressuurknol, ezel en kameel zijn vooral termen om ons paardenliefhebstertjes op een hoge kast te jagen... Haha!

En gelukkig discrimineert hij geen enkel ras (of onras).
Laatst bijgewerkt door Uums op 10-09-04 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:18

Uums schreef:
Neuh. In elkaar getrokken dressuurknol, ezel en kameel zijn vooral termen om ons paardenliefhebstertjes op een hoge kast te jagen... Haha!


Ooooooh..... maar daarvan hebben wij ook wel een heel arsenaal Haha!

Wil ook wel met een stal vol africhtingspaarden, dat zijn meestal ook niet de fijnste dieren *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:27

Mijn vorige instructeur bekte je echt totaal af. Ik heb wat mensen jankend weg zien lopen.
Ik kon er altijd wel goed tegen en wist haast niet beter. na een aantal onkundige instructeurs (die je met slof lieten rijden en dan moest ik voor het gemak de teugels eraf halen etcetc.)was ik al dolgelukkig met hem.

Sinds januari les ik bij een prof stal en jeetje wat is dat super ik ga met plezier naar les heb niet het idee van ik moet! maar ik mag.
Ik vind het leuk en ben ook niet bang om fouten te maken, maak ik ze wel krijg ik geen stomme opmerkingen meer.
nee ik tref het nu behoorlijk met mijn instructeur!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Flairtje, LISA_L, mooney, OmgiliBot, Pellelilly, xAnthea, xJurdyWonanx, xSuuzerd en 142 bezoekers