overtijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

overtijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 14:48

Ondertussen wacht ik al een behoorlijke tijd op mijn eerste veulen van dit jaar.
Omdat het geen geplande dekking was, weten we niet exact wanneer de merrie gedekt is, maar de da heeft een echo gemaakt vorig jaar en toen zei hij dat er een veulen in zat van 3 maanden. Hij kan er natuurlijk wel iest naast hebben gezeten, maar je hebt met een echo toch een redelijk goed beeld en het verschil tussen een vrucht van 2 maanden of een vrucht van drie maanden kan je dan wel zien.
Ik had dus al wat voorzichtig teruggerekend en kwam met eind februari/ begin maart dat het veulen zou moeten komen. Dan had ik het veulen geschat op toen ruim 2 maanden. Ondertussen is er dus nog steeds geen veulen!! De merrie heeft 2 maanden bij de hengst gestaan voordat we erachter kwamen dat ze al drachtig was (was ook een foutje van de hengstenhouder.... Haha! ), dus met mijn gereken kan ik er nooit veel hebben naastgezeten en dan eigenlijk alleen de andere kant op (dus dat ze al langer drachtig was). Ze is nu dus een maand overtijd.... maar het veulen trapt vrolijk en ook de merrie is vrolijk.
Drie weken geleden leek het erop dat het veulen zou komen... De banden waren slap, ze had wat uier en ze had niet veel controle over haar achterbenen soms, maar na een dag ging dat weer over en momenteel heeft ze totaal geen uier meer..... Verward Verward

Ik weet het echt niet meer.... Mijn andere merrie moet nog 2,5 maanden dragen en die heeft meer uier en meer buik momenteel dan de andere...
Ik ben benieuwd.... Ik houdt jullie op de hoogte.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:09

Ik kan me wel voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Lijkt me ook niet het makkelijkste... zeker als je niet weet hoe lang dat veulen er nou al zit... Anders moet je haar maar flink vaak toefluisteren dat ze op moet schieten... zou dat helpen?

Succes met afwachten iig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:48

hi,ja duurt lang he,praat ook steeds tegen de buik dat hij/zij er nu echt wel uit mag komen leo had vorige week dinsdag moeten bevallen maar heeft er nog geen zin inl.wel al volle uiers,sytaart opzij,kegelen enz.

Z1+4


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:48

De merrie heeft een vaste verzorgster, een 15 jarig meisje dat niet kan wachten tot het veulen er is, die kijkt het veulen er dus letterlijk uit.. Haha! Ik zal wat af fluisteren... en zal het zeggen of het helpt of niet.
iig net nog wezen kijken en er is nog steeds geen spoor van een uier, althans niet meer dan normaal Verward
Ik denk (in tegenstelling tot iedereen) dat het een merrie veulen wordt, en dan nog wel een hele luie Haha! Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: XXleonieXX en 211 bezoekers