Allebei hetzelfde paard starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Allebei hetzelfde paard starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:44

ik rijd nu op Maël, maar ben zo iemand die eerst moet zien dat ie braaf is en dan pas zelf wil uitproberen. zo ging het met rijden, galopperen alles eigenlijk. als ik zie dat ie braaf is met Shannon (dochter van de eigenaar) er op, dan durf ik het zelf ook wel.
omdat zij weet dat ik zo ben, wil zij, als we gaan starten, eerst een paar wedstrijdjes op Maël uitproberen. ikzelf vind dat een goed idee. in de trailer is ie vaak erg angstig en als je dan op de plek van bestemming moet opzadelen en rijden.......dat wil ik eerst wel even zien.
ook rijden in een vreemde omgeving.......doe het maar even voor.
ik ben niet echt een schijterd, maar dat soort nieuwe dingen mag Shannon altijd even uitproberen, eerst zien en dan geloven.
nu wil ik dus weten of dat kan, dat zij eerst wat wedstrijden rijdt en daarna ik. moeten we dan perse allebei lid zijn van dezelfde club?
graag wat info hierover.

Bon Jovi rules!



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:47

Ik weet niet of je persé lid moet zijn van dezelfde club, maar weet wel dat je met 2-en en 1 paard mag starten. Dat zou ik 2 jaar terug nl. gaan doen met het paard van mijn schoonzus. Zij startte dan in dressuur en springen en ikke in de dressuur. Het is er nooit van gekomen, want ik kocht een paard.
Verder wil nu iemand van onze club met een paard van een ander clublid starten, en dat kan sowieso... Je moet dan wel zelf een startkaart hebben. Dus jij moet dan een eigen startkaart hebben.

Toos paardloos

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:51

thanks!!

Bon Jovi rules!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:56

Die meid kan toch gewoon een paar keer HC starten?
Zonde om voor die paar keer de hele reutemeteut aan te vragen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:01

Sjuim voor HC starten heb je een startkaart nog officieel moet je dan al een keer gestart zijn met een paard in de B en punten hebben. Je moet voor HC ook gewoon ee coupons inleveren.

Ik zou eerder op zoek gaan naar oefen parcoursen in de buurt ?

Je kan met z´n tween starten alleen er zijn de nodige regels zo mag je paard geen 4 dressuurproeven lopen op een dag. Vraag dit even naar bij het knf. Die geven snel antwoord op info@knf.nl.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:02

Bij onze rijvereniging mag je zo meerijdne als je een keertje wilt uitproberen,
ze draaien gewoon een protocol voor je uit maar verder heb je niets nodig...

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 11:11

ze zou dus voor spek en bonen kunnen mee rijden.
alleen komt zij nooit op de rijvereniging waar ze lid is. ze werkte daar vroeger in de buurt en betaald gewoon contributie en verder niets. de club waar ik lid word, daar komen we ook nooit. wij zijn gewoon lid omdat het voor wedstrijden moet, maar verder komen we nooit op de club. we hebben zelf een perfecte bak, stallen en Shannon is gediplomeerd instructrice.
dus moeten we toch een officiële startkaart hebben ben ik bang.
we moeten Maël trouwens ook nog chippen, dat is toch verplicht voor elke wedstrijd?
hoe lang waren jullie paarden ingereden toen je ging starten? Maël zit nu een maand onder het zadel.

Bon Jovi rules!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:42

Prisca schreef:
Sjuim voor HC starten heb je een startkaart nog officieel moet je dan al een keer gestart zijn met een paard in de B en punten hebben. Je moet voor HC ook gewoon ee coupons inleveren.

Ik zou eerder op zoek gaan naar oefen parcoursen in de buurt ?

Je kan met z´n tween starten alleen er zijn de nodige regels zo mag je paard geen 4 dressuurproeven lopen op een dag. Vraag dit even naar bij het knf. Die geven snel antwoord op info@knf.nl.


mag je paard geen 4 dressuur proeven op 1 dag lopen? wel 3? en wel 2 parcouren springen en 2 proeven dressuur?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:50

Corona ik zou geen lid worden een hoop geld betalen om een parcours te springen.

In deze omgeving zijn er genoeg oefen parcours waar je zo heen kan en kan springen zonder dat je lid hoeft te zijn ?? Dat kost je iets van fl. 15,00
per keer.

Je moet starten wanneer je 100% zeker van bent dat je een winstount kan rijden anders moet je het gewoon niet doen. Ga eens ergens anders rijden voor de oefening (geen wedstrijd).

Paardje/corona stuur even die mail voordat we verkeerde dingen gaat doen. Yep dat van de dressuur klopt vaak zit je in dezelfde klasse en dat is te zwaar voor het paard.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 13:19

Prisca schreef:
Corona ik zou geen lid worden een hoop geld betalen om een parcours te springen.

In deze omgeving zijn er genoeg oefen parcours waar je zo heen kan en kan springen zonder dat je lid hoeft te zijn ?? Dat kost je iets van fl. 15,00
per keer.


Ik word geen lid om een oefenparcours te rijden. Maar ik wordt lid om dat ik anders überhaupt niet kan starten.

Bon Jovi rules!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 19:39

Ik geloof dat je buiten mededingen wel zonder startkaart mag starten (afhankelijk van de vereniging, bij je eigen mag het meestal wel). Willen jullie allebei meedoen voor de punten, dan moeten jullie allebei een startkaart hebben.

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers