Moeilijke besilissing genomen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Moeilijke besilissing genomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:51

Zoals sommigen wel weten, heeft mijn arabier Adventure hoefkatrolontsteking klasse 4. Dat is een flinke tijd heel goed gegaan, door voedingssuplementen, speciaal beslag, en inspuiten, maar nu is hij alweer (licht, dat wel) onregelmatig.
Ook wordt mijn zusje te groot voor hem, en ik ben dat al lang. Ik maak af en toe een bosritje, maar m'n zusje is erg fanatiek met de wedstrijden, en dit gaat gewoon niet. Ze heeft dit jaar bijna al haar wedstrijden moeten afzeggen, en ze wordt te groot.
Wij hebben nu besloten om hem nog een keer in te spuiten in utrecht, en zodra dat is uitgewerkt (dat was de vorige keer binnen 4 maanden), dan laten we hem een zenuwsnede ondergaan.
Als hij een zenuwsnede heeft gehad, dan geven we hem weg aan goede kennissen van ons, die op een boerderij wonen en een dochtertje met het syndroom van Down hebben. Hij kan daar leuk stapritjes maken met dat meisje, en vooral veel genieten in de wei. Hij blijft voor de rest van z'n leven in mijn eigendom, zodat ik altijd kan bepalen wat er wel / niet met hem gaat gebeuren.

En dan gaan wij op heel rustig op zoek naar een paard. We zijn er ook nog niet helemaal uit of het een grote E pony wordt (m'n zusje is nog maar 15), of meteen een paard. In ieder geval moet het dier minimaal M gelopen hebben in de dressuur. (dus als iemand wat leuks weet...)

Ik vind het best wel moeilijk, deze beslissing, maar het is wel beter zo. Op deze manier gaat het gewoon niet verder, en is het voor niemand meer leuk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:56

Zeker een lastige beslissing... Je wilt uiteindelijk toch het beste voor je paardje, maar je kunt hem natuurlijk ook niet missen.
Ik vind dit wel een hele mooie oplossing en je maakt er iemand zeker heel blij mee...
Veel succes bij het zoeken van een nieuw paardje en bij de beslissingen die je nog moet nemen...

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:01

heel veel succes bij het zoeken naar een nieuw paardje dat past bij jou en je zusje. Jammer van jullie arabier maar ik weet bijna zeker dat hij het heel goed gaat krijgen op die boerderij!
hou je ons op de hoogte??
groetjes

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:16

wat een mooie bestemming heb je voor hem gevonden!
hoop dat het allemaal goed werkt (utrecht paard en nieuw adres)
hij zal t zeker naar zijn zin krijgen

succes met de zoektocht naar een nieuw paardje

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:45

Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt,maar als je het zo kan oplossen zou ik het zeker doen hoor.Je weet waar hij terecht komt en hij blijft ook nog in jou eigendom etc.Ik denk dat het een goeie beslissing is.Veel geluk met het zoeken naar een nieuwe viervoetige vriend!

Bart..we zullen je missen r.i.p

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:01

Inderdaad een moeilijke beslissing, maar voor alle partijen de beste oplossing! Voor je zusje (en voor jou ook) is het enorm teleurstellend als telkens blijkt dat die (weer) niet rad is en er eigenlijk niet fanatiek mee gereden kan worden. Je hebt een mooie oplossing, een heerlijk rustig leventje op een mooi plekje, een beter plaatsje is er haast niet te vinden! En het is veel eerlijker tegenover van adventure, de dressuursport is een veel grotere belasting. Veel sterkte, en succes met het rondsnuffelen naar een nieuw paard!

Het kan misschien dienen als troost dat, in al onze rampspoed en onheil, hij die iets verliest en er wijsheid uit put, een winnaar is.

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:24

ik vind dat je een heel goede beslissing hebt genomen want jouw beslissing is voor iedereen het beste! doordat je paardje jouw eigendom blijft kun je altijd hem gaan terughalen moest hij bij die mensen om de een of andere reden niet goed verzorgt worden ! maar ik denk dat hij bij die mensen een hele goede tijd gaat beleven hoor !!
ik vind het heel knap van je dat je je paardje een kans geeft bij deze mensen en hem niet laat afmaken ! je paardje kan bij deze mensen waar hij enkel moet dienen om wat rond te stappen nog een heel goed leven hebben !

groetjes en veel succes met je nieuwe paardje

a dog is for life not just for christmas

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:27

Wat mooi dat je zo'n oplossing voor je arabier hebt gevonden! Natuurlijk is het wel jammer voor jullie, maar ik denk dat hij het daar best leuk gaat krijgen, en dat het meisje met het syndroom van Down een hele leuke tijd gaat krijgen met hem! Echt een super oplossing!

SpiedSkeet @ [HK] Het olympisch schaatsseizoen 2009/2010.

Het laatste schaatsnieuws en de leukste interviews lees je op: http://www.schaatskrant.nl

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 16:33

De mensen waar hij (zeer waarschijnlijk) heen gaat, kennen wij al 25 jaar heel erg goed, en ik weet zeker dat dat wel goed gaat. Ze hebben al allerlei dieren, geiten, schapen, katten, hond, duiven, enz... speciaal voor hun dochter. Maar eerst moeten er nog paardenstallen worden gebouwd, en daar moet vergunning voor komen, dus vandaar kan het nog wel even duren en is het niet helemaal zeker. Hij krijgt er dan ook een shetlander-maatje bij (dus als iemand nog een leuke, zeer lieve en geduldige shet weet over een half jaar....).
Ik vind het ook wel een super oplossing. Het is ook heel dicht bij, dus als we willen, kunnen we er altijd heen, en een lekker bosritje met hem maken.
Maar toch voelt het een beetje als verraad tegenover edje. Altijd zo trouw en lief, en dan dit... Vooral m'n zusje vind het nog erg moeilijk te aanvaarden.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:03

je mag dit niet voelen als verraad tegenover edje ! heel veel mensen zouden een andere oplossing hebben gezocht ( als je snapt wat ik bedoel ) ! jij gunt je paard nog een fijn leven bij andere mensen die goed voor hem gaan zorgen ! je kan altijd nog naar hem toe als je wil ! ik vind dat je een zeer goede oplossing hebt gevonden voor je paard !

laat het aub niet aanvoelen als verraad , je hebt een goede beslissing genomen !

groetjes

a dog is for life not just for christmas

nano
Berichten: 998
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:13

dit is enderdaad een moelijke beslising...maar ik denk dat dat meisje er heel blij mee zal zijn.mijn paardje is zo ook ooit naar en gehandicapt meisje van 11 gegaan..daar heeft hij tot het einden van zijn leven mogen blijven.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:17

moeilijk hoor Carola, maar toch een mooie oplossing!
En aangezien hij jou eigendom blijft kan er ook niet gek veel mis gaan!
Sterkte voor je zusje ook, ik kan het me zo goed voorstellen dat ze het er moeilijk mee heeft!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 18:20

Bedankt iedereen!
Mijn oude merrie staat ook al bij kennissen van ons, op deze manier. Wij gaan een paar keer per jaar kijken, en dat gaat nu ook al 2 jaar prima. Zij staat op te passen op een groep jaarlingen en twenters, en dat is echt een prima taak voor haar als rasechte merrie (de wel van aanpakken weet).
Maar ik vind dit toch heel wat moeilijker, omdat hij nog zo jong is, en eigenlijk in de bloei van z'n leven zou moeten zitten.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:21

Moeilijk hoor zo'n beslissing, maar dit is een heel mooie oplossing zo! Je had het bijna niet beter kunnen treffen (behalve dan dat ze beter zou worden of blijven).
En als jullie voor een andere gaan kijken zou ik gewoon voor een paard gaan kijken, rijden vrij veel 15 jarigen op een paard. Ik was 12 toen ik op een paard overstapte. IIg succes met de zoektocht

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 18:27

Skipper: dat klopt ook wel. Eigenlijk ben ik ervoor om een paard te kopen. Maar m'n zusje wil graag nog bij de ponyclub blijven, en m'n ouders vinden een paard eigenlijk maar 'eng' en 'groot'. Dat zijn echte ponymensen, hoe kleiner, hoe leuker ze het vinden! (en tja, m'n ouders gaan het betalen, dus die hebben ook inbreng!)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:31

Idd dan is het anders, alleen ik ben juist door mijn moeder op een paard gezet omdat ze die juist minder eng vond en dat ik daar pas 'echt'op leerde rijden en toch snel weer uitgegroeid was waarschijnlijk en dan weer tranen met tuiten janken omdat hij weg moest!

Iig met je oude pony/paard vind ik het een mooie oplossing. Ik zou er ook zo een wel willen vinden voor m'n gepensioneerde paard!

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:36

een moeilijke... maar wel een hele goede beslissing vind ik Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:19

Ik denk dat dit een hele oede beslissing is! Natuurlijk is het moeilijk, maar voor je pony is dit wel een hele goede oplossing!

:D

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 19:06


Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:12

idd, een hele moeilijke beslissing, maar ik vind het echt goed van je, hij word vast super gelukkig bij dat meisje, hopen dat het goed gaat in Utrecht.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:56

wat een super oplossing voor jullie allemaal, hardstikke fijn dat het zo kan...

ONDERSCHRIFTLOOS

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:58

Zo beslissing is altijd moeilijk het is hoe dan ook je maatje.
En zoals zovele vind ik het een heel mooi gebaar dat je hem toch nog de kans wilt geven.
Weinig mensen doen dat en danken hem gelijk af maar jij geeft 2 "personen een kans.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:37

Heel moeilijk inderdaad, maar ik vind het wel een goede oplossing. Hij krijgt tenminste een tweede kans, wat heel veel paarden niet krijgen(uitgaande van dat ze geen last van hebben).

Tsja wat betreft een paard of pony...Dat is natuurlijk geheel aan jullie... Wat dacht je anders van een grote E-pony?

In iedergeval Veel succes! Knipoog

Galactica Wadim X Gemini

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:38

heel moelijk idd maar wel een goede beslissing en mooi dat het zo kan, dan kan je je oude vriendje altijd nog ff gedag zeggen.
En voor dat meisje met het syndroom van Down lijkt het me ook heel goed en haar doe j eer ook een groot plezier mee!!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Dartel, Domi_94, Elegance_, Lanoca, Maanon_, Nanu, noukso, Ptl4ever, Salinah, Schrompeltje, Selina, Telpeva, xMagnum en 127 bezoekers