Samenwonen en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Samenwonen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 14:57

Het zal d'r over een tijdje best van kopen dat ik ga samenwonen met mijn huidige vriend, (vanwege diverse omstandigheden die de meeste die me kennen wel weten). Ik vroeg me alleen af wat er allemaal bij komt kijken, dingen zoals belasting en zo. (hij zit nu gehuurd)
vertel....

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:09

nou ik woon dus ook samen met me vriend ..
je hebt gewoon de vaste dingen zoals huur water licht gas. maar ook de inboedelverzekering en je eigen verzekeringen zoals cz en je begrafenispolis etc.
er komt wel een hoop bij kijken maar als je eenmaal lekker met je vriend samen zit , dan wil je niet meer anders *LOL*

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:15

mee eens , je heb dan een lekker plekje voor jou en je vriend alleen je mag doen en laten wat je wil in je huis. je magalles zelf bepalen dat is gewoon lekker

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:15

Dit is een handig topic voor mij, mn vriend en ik krijgen namelijk 14 December de sleutel, natuurlijk hebben we wel een kostenplaatje gemaakt, maar ik ben wel benieuwd of we wat zijn vergeten Haha!

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:17

ik woon al 5jaar op me zelf , en ik kan me niets fijners voorstellen hoor *LOL*

Marijke82 feliciteert dat je de sleutel krijgt , dat vindt ik echt leuk voor je!!! *LOL*

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:21

Gefeliciteert Marijke82 Haha! Haha!



wil ook graag op mezelf gaan wonen met mijn vriend. we hebben al een woonpas en we reageren al een paar maanden op huizen maar het is echt niet zo gemakkelijk om een huis te krijgen in delft jammer genoeg

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:26

xSemmiex schreef:
Gefeliciteert Marijke82 Haha! Haha!



wil ook graag op mezelf gaan wonen met mijn vriend. we hebben al een woonpas en we reageren al een paar maanden op huizen maar het is echt niet zo gemakkelijk om een huis te krijgen in delft jammer genoeg


Dank je Haha! het is idd niet makkelijk om aan een huis te komen, daarom ben ik blij dat wij in de gelegenheid zijn om te kopen.

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:27

dani1983 schreef:
ik woon al 5jaar op me zelf , en ik kan me niets fijners voorstellen hoor *LOL*

Marijke82 feliciteert dat je de sleutel krijgt , dat vindt ik echt leuk voor je!!! *LOL*


Dank je Haha!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:27

ja zeker,

heb net weer op 2 huizen geschreven maar ik sta elke keer heel hoog Verdrietig

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:33

Er komen een hoop dingen bij kijken wanneer je gaat samen wonen:

Je heb natuurlijk gewoon je Hypotheek, Gas, Water, Stroom.

Dan krijg je Levensverzekering, Overlijdensverzekering, Inboedelverzekering, Ziekenfonds.

Dan heb je ook nog je Telefoon, Mobiel, Kabel, Internet.

Dan nog je extra dingen zoals eventueel Krant of Tijdschrift.

En natuurlijk voor je beesten Eten, Verzekering, Hoefsmit, Tandarts, Dierenarts (en noem maar op).

Dan krijg je jaarlijks natuurlijk je belastingen en met kopen van een woning de rekening van de gemeente zoals Riolering, Hondenbelasting, Kliko's en wat er nog meer op de rekening staat

En vergeet vooral je Boodschappen niet en je (zoals ik het noem) Reserve geld voor een keer nieuwe schoenen en kleding.
En probeer toch ook elke maand wat te sparen voor onverziene uitgaven


Volgens mij heb ik zo wel alles.

Laniso
Berichten: 173
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:34

Even offtopic: xSemmiex je kan eens op de volgende website kijken voor huizen in de omgeving van Delft, Den Haag e.d. voor een best wel schappelijke prijs: http://www.vesteda.nl, succes!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:46

Bedankt lauden zal eens een kijkje gaan nemen Knipoog

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:00

Ylana schreef:
Er komen een hoop dingen bij kijken wanneer je gaat samen wonen:

Je heb natuurlijk gewoon je Hypotheek, Gas, Water, Stroom.

Dan krijg je Levensverzekering, Overlijdensverzekering, Inboedelverzekering, Ziekenfonds.

Dan heb je ook nog je Telefoon, Mobiel, Kabel, Internet.

Dan nog je extra dingen zoals eventueel Krant of Tijdschrift.

En natuurlijk voor je beesten Eten, Verzekering, Hoefsmit, Tandarts, Dierenarts (en noem maar op).

Dan krijg je jaarlijks natuurlijk je belastingen en met kopen van een woning de rekening van de gemeente zoals Riolering, Hondenbelasting, Kliko's en wat er nog meer op de rekening staat

En vergeet vooral je Boodschappen niet en je (zoals ik het noem) Reserve geld voor een keer nieuwe schoenen en kleding.
En probeer toch ook elke maand wat te sparen voor onverziene uitgaven


Volgens mij heb ik zo wel alles.


Dan heb ik met het meeste toch al wel rekening gehouden, gelukkig
maar nog even vraagje d'r bij hoe doen jullie dat met de bankrekening zeg maar hebben jullie gesamenlijk een rekening en stort je daar beide salaris op of een aparte en daar storten beiden een deel op?

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:08

Wij hebben nu 3 rekening, 1 voor ons beiden waar we allebei een x bedrag per maand opstorten, en dan hebben we ook allebei een eigen rekening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:19

vanaf het allererste begin hebben we alles op 1 hoop gegooid. Grote aankopen daar overleggen we wel over. Bijvoorbeeld over wanneer en waar je die het best kunt doen.
Maar ondanks dat alles op 1 hoop gaat let ik er wel goed op dat ik ook in mijn eentje mijn boontjes moet kunnen doppen. Ik zou dus niet willen hebben dat ik fin. afhankelijk ben van mijn man voor wat dan ook.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:20

Marijke82 schreef:
Wij hebben nu 3 rekening, 1 voor ons beiden waar we allebei een x bedrag per maand opstorten, en dan hebben we ook allebei een eigen rekening.

Zo doen wij dat ook.
Best handig.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:48

Marijke82 schreef:
Wij hebben nu 3 rekening, 1 voor ons beiden waar we allebei een x bedrag per maand opstorten, en dan hebben we ook allebei een eigen rekening.


Dat lijkt mij het handigste ja, maar valt bij jullie het paard onder de gezamelijke kosten? Ik heb zoiets van het is mijn hobby dus ik betaal zeg maar maar dan blijft er vervolgen niet al te veel meer over om in te brengen Bloos

Er zit nog al een verschil in wat hij verdient en wat ik verdien, dat vindt ik nog al lastig

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:05

Paard valt onder gezamelijke kosten, we hebben 2 auto's een Audi A3 en een Fiat Cinquecento, beiden vallen onder gezamelijke kosten.
Maar hij rijd altij in die A3 die veel duurder is in wegenbelasting enz, dan mag hij wel een btje meebetalen aan mijn paard Haha!

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:09

Ja oké, ik heb een autotje een citroen saxo en hij een auto van de zaak dus die kost al niets................. en mijn auto weer wel Bloos

Maar ik kan best de helf van de huur en alles betalen maar dan krijgt hij de helft aan kosten van mijn paard niet echt helemaal handig Scheve mond

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:14

Als jullie het allebei graag willen, is het toch niet zo erg als hij in het begin ietsje meer betaald. Je gaat vanzelf wel meer verdienen enzo.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 17:18

Daar heb je ook helemaal gelijk in, ligt ook aan mij.
Volgens mij maakt het hem allemaal niet zoveel uit. Lovers
Ik ben de gene die daar moeite mee heeft Scheve mond

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:27

Mijn vriend en ik krijgen 1 okt. de sleutels, dus ik zit er ook middenin.
Vergeet ook niet een samenlevingscontract, en een gezamelijke (spaar) rekening is ook wel erg handig.

Ook mijn vriend gaat de eerste jaren meer betalen, tot ik klaar ben met afstuderen.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:31

Omdat er de laatste tijd zoveel verhuis / samenwoontopics zijn heb ik een topic geopend in de huiskamer!
Misschien leuk om lekker te babbelen?

Edit: eerst verkeerde verwijzing! Oeps!
Laatst bijgewerkt door carola op 10-09-04 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:36

Bankrekening... we hebben elk 1 zichtrekening en elk 1 spaarrekening... Wie wat betaalt is eigenlijk niet vast geregeld... alleen de huur betalen we elk de helft, de rest betaalt dan de ene, dan de andere en het komt eigenlijk altijd wel netjes verdeeld uit...

Later misschien nog een gezamenlijke rekening, maar dat is meer voor als we in de richting van kopen/bouwen gaan... Nu huren we nog maar.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:09

Wij hebben allebei eigen rekeningen. Hij betaald alle vaste lasten, ik betaal alle boodschappen, extra rekeningen, het onderhoud van zijn auto en de pony´s.
Voor ons werkt dit zo goed. Verder hebben we een samenlevingscontract waarin geregeld is dat de langslevende erfgenaam is.