Gestopt met Roos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Gestopt met Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:20

Als vervolg op: [VvdD] Roos nog steeds kreupel Boos!

Ik ben gisteren in overleg met Evelien (de eigenaresse) met Rosalien gestopt. Het herstel van de kreupelheid lijkt nog heel lang te gaan duren en het stappen gaat steeds moeilijker. Evelien heeft een paar keer onder het zadel gestapt en Roos voelt zich weer "herboren", aan de hand is ze amper te houden. Als ze er vandoor wil springt ze gewoon opeens in galop en als je dan zelf niet los laat, dan draait ze haar kont naar binnen om in iig in je richting te trappen (zie ook [VvdD]En daar ging Roos in volle galop over het beton Boos!). Niet echt leuk dus. Scheve mond Voor de veiligheid en omdat het voor mij ook niet echt leuk is op deze manier, hebben we dus maar besloten er voorlopig een punt achter te zetten.

Volgende week moet ze sowieso weer terug naar de kliniek. Evelien gaat dan vragen of ze niet gewoon in de paddock mag lopen, want als ze de hele winter boxrust moet hebben, dan wordt het straks gewoon een stuiterbal. Het zal alleen maar erger worden.

Best jammer dat het allemaal zo gelopen is. Het ging 4 maanden hartstikke goed, iedereen was tevreden en toen werd ze kreupel. Nou ja, niks aan te doen. Ik mag weer op zoek naar een nieuw bijrijdpaardje...
Ik mag sowieso altijd nog langs komen, dus dat is wel een fijn idee. Beter zo, dan dat je met onenigheid uit elkaar gaat.


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:30

Jeetje je hebt wel pech met je bij rijdpaardjes he? Ach gut

XANTHA

Nadir

Berichten: 12697
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:37

Jammer zeg dat het zo moet lopen...
Ik hoop dat het weer goed komt met Roos, en dat je een ander leuk bijrijd paard vind waar je wel iets mee kan... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:40

Jolynn schreef:
Jeetje je hebt wel pech met je bij rijdpaardjes he? Ach gut


Ja, dat helpt me weer herinneren waarom ik een eigen paard wilde. Haha!

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:07

Jammer hoor maar is dit nou niet juist de tijd dat je er voor haar zou moeten zijn Verward

BloemBloem

Berichten: 16570
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:09

Jammer zeg, maar wees blij dat jullie idd geen ruzie hebben
ofzoiets. En je kan er altijd wel ff langs Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:12

Liesje_Lover schreef:
Jammer hoor maar is dit nou niet juist de tijd dat je er voor haar zou moeten zijn Verward


Om wat te doen?

BloemBloem

Berichten: 16570
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:15

Ik denk dat liesje_lover doelt op het feit dat je haar nu
verlaat in de periode waar Roos je juist hard nodig heeft...

Dit denk ik hoor Lachen

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:18

ik begrijp liesje lover wel een beetje.
ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als iemand mijn paard gratis een poos mag rijden (ik wee tniet precies hoe of wat natuurlijk, dus dit is absoluut niet banketstaaf bedoeld ofzo hoor!!)
en dan zou stoppen als het dier niet meer mag rijden.

maar aan de andere kant is het natuurlijk wel weer zo dat je al een tijd met dr gestapt hebt en dat je ook niet eeuwig erop zit te wachten

succes met het vinden van een ander paardje!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:19

Tessebes schreef:
Om wat te doen?


verzorgen? Ze moet toch ook gepoetst worden? En een beetje aandacht is ook leuk toch...

BloemBloem

Berichten: 16570
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:19

Ja maar Yuri ze doet het volgens mij alleen om haar eigen
veiligheid.......Dat begrijp ik dan ook wel weer..... Zou het ook niet echt prettig vinden .......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:30

Liesje_Lover schreef:
verzorgen? Ze moet toch ook gepoetst worden? En een beetje aandacht is ook leuk toch...


Ze staat bij die mensen thuis. De moeder van Evelien zorgt normaal gesproken voor haar, buitenzetten, uitmesten, dat soort dingen. Het ging alleen om het rijden en daarnaast deed ik natuurlijk de andere klusjes op de dagen dat ik kwam.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:31

dan kan ik begrijpen dat je ermee stopt, dan is er inderdaad weinig wat overblijft.

succes ermee!

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:38

Yuri schreef:
dan kan ik begrijpen dat je ermee stopt, dan is er inderdaad weinig wat overblijft.


Ja, nu zelfs stappen aan de hand amper meer gaat... Verder zat ik gisteren op de site van hoofcare te kijken en daar stond dat het herstel van zo'n blessure (als het uberhaupt over gaat) minstens 6 maanden duurt. Tja... om nou 6 maanden lang alleen daarheen te gaan om een beetje te borstelen.... Als ik nog op school had gezeten en zeeen van vrije tijd had gehad, had ik dat geen probleem gevonden, maar ik werk fulltime en dan is het moeilijk om daar de stimulans voor te blijven vinden.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:40

Heb je dan geen band met het paard ontwikkeld? Niet het gevoel dat je er voor haar zou moeten zijn...nouwja het zal wel ana mij liggen hoor maar ik vind het een beetje lijken op dat je haar alleen maar gebruikt hebt voor het rijden en verder niks met het paardje wil doen Scheve mond

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:43

eigenlijk....ben ik het helemaal met lies mee
Ik kan Samdara al 5 maanden niet meer rijden
ze is ziek geweest enz...
Maar ik gaa er nog gewoon elke week heel om te knuffellen
ook al weetik dat ik sam nog de eerst komende 3 maanden niet zal rijden
Toen sam ziek was heb ik dr owk nie laten stikken !!
doe je toch nie....sorry...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 13:56

Liesje_Lover schreef:
Heb je dan geen band met het paard ontwikkeld? Niet het gevoel dat je er voor haar zou moeten zijn...nouwja het zal wel ana mij liggen hoor maar ik vind het een beetje lijken op dat je haar alleen maar gebruikt hebt voor het rijden en verder niks met het paardje wil doen Scheve mond


Meisie, ik heb inmiddels al 10 weken met dat beestje gelopen. Ze heeft mij de afgelopen weken behoorlijk laten stikken. Ik heb een week met een dikke en pijnlijke hand rondgelopen, omdat ze zo nodig d'r benen wilde streken. Ze wordt verzorgd, de deal was dat ik alleen zou rijden, dus tja... wat jij er van vindt, maakt me eigenlijk niet uit. Als ik jouw leeftijd had gehad, had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als jij... je laat zo'n beestje toch niet stikken. Nu weet ik dat ik haar niet laat stikken en kan ik me er overheen zetten. Lachen

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:52

Jeetje Tes,het schiet allemaal niet op zo

Hopelijk vindt je snel een "nieuw" leuk bij-rijdpaard.
Ik zal m'n ogen en oren i.i.g voor je open houden.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30601
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:17

Jeetje, het zit je niet mee.
Ik begrijp wel dat je stopt. Het beestje wordt verzorgd, dus daarvoor hoef je niet te komen.
Succes met zoeken naar een nieuw beestje! Blijft toch moeilijk.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 15:31

Ik zie dat ik ben vergeten te vertellen wat er gisteren is gebeurd. Gisteren was ze buitengewoon fris, ze heeft zich tot 3x toe losgetrokken en me net misgetrapt. Ik heb van dat trappen zelf weinig gemerkt, maar dat hoorde ik van omstanders. De eigenaresse was erbij en zei zelf dat dit niet veilig meer was en dat ze er geen lekker gevoel bij had, omdat er straks echt wat gebeurt en ik naar het ziekenhuis moet. Bij haar probeert ze het ook wel, maar voor haar weet ze nog net iets meer respect op te brengen. Je kunt dus zeggen dat dit de spreekwoordelijke druppel was.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:36

Ik kan me wel voorstellen dat je het besloten hebt. Zeker als het zo'n stuiterbal wordt en dus de kans op ongelukken groter word. Dat zal alleen maar erger worden als ze de hele tijd op stal staat. Hopelijk mag ze weer een keer in een paddock of zo.
Gelukkig hebben jullie het samen besproken en kun je altijd nog een keer langs gaan.

Succes met het zoeken naar een ander paardje!

prompter

Berichten: 11003
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:40

Tessebes schreef:
Meisie, ik heb inmiddels al 10 weken met dat beestje gelopen. Ze heeft mij de afgelopen weken behoorlijk laten stikken. Ik heb een week met een dikke en pijnlijke hand rondgelopen, omdat ze zo nodig d'r benen wilde streken. Ze wordt verzorgd, de deal was dat ik alleen zou rijden, dus tja... wat jij er van vindt, maakt me eigenlijk niet uit. Als ik jouw leeftijd had gehad, had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als jij... je laat zo'n beestje toch niet stikken. Nu weet ik dat ik haar niet laat stikken en kan ik me er overheen zetten. Lachen


Hmm, ik heb weer een hele andere leeftijd dan Liesje_lover, maar op mij komt het ook een beetje over als in de steek laten Haha!. Juist als een paard alleen maar binnen mag staan, is elke extra aandacht gewenst.

Zo zie je maar dat iedereen er weer anders tegenaan kijkt Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare


Caira
Berichten: 26048
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:43

Poe dan ben ik idd blij dat je mijn verzorgster niet bent. Ik vind dat je niet alleen een verzorgpaard hebt om te rijden, en nee daar hoef je niet jong voor te zijn. Je bent er voor zo een paard, niet alleen voor de lusten, maar ook voor de lasten!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:50

nou irish_lady en liesjelover er is ook nog zoiets als veilighied Verward
Als tessebes haar niet kan houden aan de hand, zou ik als eigenaresse me er ook niet meer prettig bij voelen.. het is toch jou paard en als je ziet dat je bijrijder het beestje niet meer in de hand kan houden...helemaal als dat paard trapt, is toch een teken dat het paard het respect naar Tessebes niet heeft..
En daarom hebben ze samen besloten er een punt achter te zetten, is niets in de steek laterigs aan Verward veiligheid gaat voor alles, maar dat vind ik Haha!
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 10-09-04 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:51

Nou, ik vidn ersoonlijk dat je zo'n beestje niet kan laten staan, je houd toch van zo'n beestje?

.people standing on escalators: that is the testimony to human lazyness.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, DayDream21, Dian12345, Patriesje, Unicorn79 en 92 bezoekers