te vroeg doodgegaan...:(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

te vroeg doodgegaan...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 18:55

Hoi

Ik ben nu dus echt helemaal niet meer blij, de mensen waar ik Skippy van zou krijgen hadden nog een ander paard: Jolie. Ik zou Skippy pas krijgen als ze voor hun jongste dochter een nieuwe pony hadden gekocht, ze hadden er een gevonden en op proef (heette Queeny) genomen, maar bleek toch niet de juiste keuze te zijn en is vorige week donderdag teruggegaan. Ik sprak zondag met Anouk (de andere dochter van hun en een van mijn beste vriendinnen) en toen zei ze dat Jolie al een paar aanvallen van (zand)koliek had gehad. De DA was ook al een paar keer geweest voor een spuit, maar toch hielp het niet. Toen zijn ze naar Utrecht gereden, toen ze daar kwamen zeiden ze al dat ze op tijd waren gekomen, want nu gingen ze opereren en dan had ze tenminste nog een kans. Na 3 uur opereren waren ze klaar: Ze had een slag in haar dikke darm en die lag aan de verkeerde kant van haar blindedarm. Toen moest ze naar de IC, maar ze heeft het helaas toch niet gehaald.

Ik vind het wel zooooo zielig voor de eigenaren... ze doen echt ALLES voor hun paarden, maar dan ook echt ALLES. Ze zijn heel erg lief voor ze, ze krijgen heel erg lekker eten (brok, mix en worteltjes->vinden Skip&Jolie erg lekker!) hoefsmid kwam altijd op tijd, mooie ruime stallen die elke dag worden uitgedaan, mooie groot droog weiland waar lekker veel gras op staat en ze kijken absoluut niet naar geld als het gaat om de gezondheid van de paarden. Jolie (je moet het op zn frans uitspreken) was nog maar 10 jaar, vind ik echt veel te jong om dan al dood te gaan... Voor Skippy vind ik het ook heel erg, ze vindt het echt absoluut niet leuk om helemaal in dr upke te staan, maar nu moet ze dus wel in haar eentje staan. Plus is ze haar beste vriendinnetje kwijtgeraakt...

Voor Anouk (de dochter van de eigenaren waar Jolie eigenlijk voor was) vind ik het ook echt supererg... Als je die twee samenzag, echt een goed stel gewoon. En met rijden ook, ze reden geloof ik net een half jaartje wedstrijden en is zo van de B naar de L1 gereden (en bijna altijd 1e geworden) ze mocht net naar de L2...

Voor iedereen vind ik het eigenlijk heel erg, ik weet ook niet goed wat ik tegen ze moet zeggen, wat ik kan doen om het verdriet minder te maken, om ze te helpen... Ik weet precies hoe zij zich nu voelen (heb t zelf ook al 2x meegemaakt) maar toch is het voor iedereen anders doordat iedereen andere gevoelens voor een paard heeft. Weten jullie misschien hoe ik ze kan helpen?

xxxSanne


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:29

vreselijk sneu voor die mensen.
Laat gewoon weten dat je het ook vreselijk voor hen vindt, door bv een kaartje te sturen waarop je zet dat je met ze meeleeft en dat ze altijd op je kunnen rekenen, ofzoiets dergelijks. Lijkt me dat je verder weinig kan doen.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:50

Ahh.. wat rot! Ik kan me best voorstellen hoe die mensen zich moeten voelen.. Ik zou echt helemaal gek worden! Toen ze een keertje in de sloot lag (Navy) en bijna verdronk (...) was ik er ook heilig van overtuigd dat ze het niet zou redden. Helemaal in paniek, en ik heb toen ook keihard geschreeuwd "Als zij dood gaat wil ik ook dood!!" en ik meende het ook echt op dat moment.. Heel veel succes ermee!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:39

jeetje wat erg sanne!!
de mensen die er het meest voor knokken hebben ook het meeste pech volgens mij.....

sterkte ermee meisie

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:50

stuur een lief kaartje en ga een keertje langs

super veel sterkte ermee

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 127 bezoekers