Paard mee naar Turkije?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Paard mee naar Turkije?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:39

Omdat mijn carrière als student (ahemz) ooit een andere wending zal moeten krijgen en er in Turkije een mogelijkheidje ligt, zou ik daar misschien aan het werk kunnen. De baan lijkt me geweldig, dus dat is het punt niet.

Afgezien van alle emotionele bezwaren, ben ik benieuwd of het mogelijk is om een paard mee te nemen naar Turkije. Weet iemand iets van de regels daar omtrent quarantaine etc.?

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/



xxNimboxx

Berichten: 83
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Ergens in Brabant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:27

pff, weet je wel zeker dat je dat gaat doen?
Het lijkt me niet echt een pretje voor je paard om zover te reizen... Scheve mond

Wees eerlijk voor je paard, en hij doet álles voor je!

Lovers Nimbo Lovers Pandora Lovers Miss Jolly Lovers

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:13

Er gaan met grote regelmaat KWPN-ers naar Turkije toe voor de verkoop, er gelden dezelfde regels als wanneer je een paard naar bijv. Duitsland wilt vervoeren. Op zich is het goed te doen, ik zou hem alleen niet midden in de zomer vervoeren i.v.m. de hitte.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:01

misschien een beetje oftopic, maar wat ga je daar eigelijk doen??? is het voor een korte tijd of wil je er permanent gaan wonen??
Je paard zal net als jij eraan moeten gaan wennen, vraag er eens naar andere paardeneigenaars daar, hun ervaringen. en hoe is het met de dierenartsen (hopelijk heb je ze niet nodig maar toch)

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:58

Ik zou er maar goed over na denken. Doe je je paard hier ook een plezier mee? Hij is niet gewend aan het klimaat en idd de dierenartsen en andere voorzieningen zullen daar heel anders zijn. In Turkije wordt namelijk echt niet zo omgegaan met dieren als hier.

Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar ik denk dat er ook behoorlijk hoge kosten aan verbonden zijn.

Ook bekend als Kim20!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:33

ik ben gisteren terug gekomen van een vakantie in kusadasi, Turkije. Ik was echt heel verbaasd hoe de dieren eruit zagen, ik ben alleen maar veel te dikke honden tegen gekomen, het hotel waar ik was had twee hotelkatten en de obers maakten telkens propjes van servetten voor de katten om mee te spelen, dat viel me heel erg mee. Vier ezels tegen gekomen die er buitengewoon goed uitzagen en veel Turken die hun hond aan een lijntje aan het uitlaten waren .Ik weet niet of je je paard er een plezier mee doet om in Turkije te wonen, maar ik weet wel dat waar ik verbleef er goed voor de dieren werd gezorgd, veel beter als dat ik heb gezien in bijvoorbeeld Gran Canaria, Mallorca, Ibiza, Kos, Kreta en dergelijke

Z1+1

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 22:23

Ik denk er ook GOED over na hoor en ga het waarschijnlijk niet doen (altijd als ik ergens voor lange tijd naar toe ga wordt iedereen die mij lief is acuut ziek namelijk), maar toch hè... Het is echt een super baan, waar ik niet te veel over kwijt mag.. Knipoog

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:37

er zijn goede en slechte ''maneges'' in turkije....

ik ken stallen waar het nog luxer dan bij ijsbrand chardon is,zij hielden ponykampen...
het klimaat daar wennen ze wel aan....

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:53

Maar hoe lang moet je in Turkije blijven dan?

Ik zat me net te bedenken wat ik zou doen als ik jou was zegmaar. En aan de ene kant zou ik mijn paard ook meenemen, ik ben er emotioneel veel te veel aan gehecht en ik vind uiteraard dat niemand beter voor haar kan zorgen dan mij (vat dit niet eigendunkerig op, ik ben nogal egoïstisch wat paardlief betreft Knipoog). Dat is toch vaak zo? Tenminste, ik heb dat wel, als ik iemand anders met haar bezig zie dan denk ik van: neehee, dat móet zo niet.
Maar goed, daar ging het niet over.. Even terug naar het verhaal.
Aan de andere kant vraag ik me echt af of ik mijn paard een plezier zou doen om mee te nemen naar Turkije. En het paard zal het vast goed krijgen daar aangezien je er ook zelf bij bent enzo, maar of je paard er gelukkig(er) van wordt... Hm, dat vraag ik me echt af.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen!

LIQUITA

Berichten: 1437
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:50

Bij ons op stal staat ook een pony die naar Turkije gaat verhuizen. De eigenaar woont daar al, maar de pony moet wachten tot dat hij naar Turkije kan Verward Verward . Ik weet het fijne er eigenlijk niet van, ik zal het eens na vragen hoe het zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers