Bit afspoelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Bit afspoelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 21:25

Mij is geleerd na het rijden het bit te spoelen, en op de manege doe ik dat altijd, maar nu heb ik net een verzorgpaard (gister geweest) en ik vroeg of ik het bit niet af moest spoelen en toen zei ze dat ze dat nooit deed...
Dat lijkt me toch niet zo fijn voor het paard, of wel???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:28

Leer haar dan maar aan dat het wel zo hoort.
Als er wat opgedroogd schuim aan gaat zitten word het helemaal hard en schuurt het.
Ook niet echt fris lijkt het me als er een nacht lang bacterien op kunnen groeien.
Lekker afspoelen dus

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:32

Getver! Jij doet het goed hoor, ik doe het op de manege ook altijd en het valt me op dat we dat bijna allemaal uit onze les doen.
Wel zo fris, ik zou ook geen kunstgebit in willen doen waar de koekresten nog in zitten Misselijk blegghh, niet dat ik een kunstgebit heb hoor maar ik moest een voorbeeld hebben haha! Party!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:34

je moet het haar gewoon leren ik heb de hengstenhouder waar ik kheb gewerkt ook geleerd dat hij het dek van achter naar voor moest los maken en zelfs hij zei dat ik gelijk had.( komt volgens hem namelijkniet zo vaak voor ^#&^%098 dat ie is

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:55

Ik spoel het niet altijd af Bloos Veeg het ook wel eens gewoon schoon met een handdoek, gaat ook best, is het kwijl er ook af. Zo weghangen zonder iets te doen doe ik nooit.

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:58

spoel altijd even in een emmer water, (in de emmer op stal passen net geen 2 volle emmers water, haal ik dus 2 volle, heb ik mooi een laag water voor het bit!)
lijkt me wel zo fris en fijn voor je paardje!