Hoesten na inspanning

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Hoesten na inspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 10:14

Mijn pony hoest regelmatig na inspanning. Ze is 1,5 dus met inspanning bedoel ik een wandeling of een stukje fietsen. Als ik haar dan in de wei zet hoest ze 2 à 3 keer. Ze is verder niet benauwd ofzo.

Zelf dacht ik aan een lichte vorm van bronchitis. Maar kan het ook iets anders zijn?

Ze heeft trouwens een paar maanden terug een lichte ontsteking gehad in de luchtwegen. Ze heeft toen antibiotica gehad. Misschien dat dit er nog mee te maken heeft?


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 11:17

Mijn paard heeft op 3 jarige leeftijd voor het eerst bronchitus gehad. Dit was vorig jaar. Nu heeft ze net weer last gehad van der longen, namelijk slijm in der longen. Ze is wel altijd een beetje suf geweest en benauwd...
Misschien toch is een keer nalaten kijken en goed in de gaten houden. Ik geef wel elke dag 2 schepjes foeneknof tegen het hoesten.

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:38

Geen enkel paard/pony hoort te hoesten een DA is de enige remedie om te weten wat er aan de hand is.

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:30

ik weet niet wat het is maar mijn shet ademde ook wat moeilijk toen heb ik haar nat hooi gegegevn is is het over gegaan, maar met hoesten weet ik het niet.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:34

Hoesten is nooit gezond, zeker de DA na laten kijken. Zorg ervoor dat je pony zo stofvrij mogelijk staat en eventueel het hooi nat maken voor je het voert.

...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 18:19

Ze krijgen nog geen hooi, dus daar kan het niet door komen. Ze staan dag en nacht op wei en het gras is niet stoffig. Haha!
De dierenarts zou sowieso komen hoor, maar ik wilde het gewoon vast hier vragen.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:15

Loesjuh schreef:
Ze heeft trouwens een paar maanden terug een lichte ontsteking gehad in de luchtwegen. Ze heeft toen antibiotica gehad. Misschien dat dit er nog mee te maken heeft?


Lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk...... de DA zal jouw pony hier vast iets voor geven.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:55

Morgen bel ik sowieso de dierenarts!
Ik laat het nog wel weten.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 08:44

Ik heb de dierenarts net aan de telefoon gehad. Zij adviseerde mij om het eerst te proberen met foenegriek. Dus dat ga ik zo halen. Lachen

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:48

Mijn fjord heeft dit ook.Vooral met het veranderelijke weer...NU heeft ie cronische bronchitus en hoest bij inspanning 3 keer en dan is het over..
Sterkte ermee!

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:08

Loesjuh schreef:
Ik heb de dierenarts net aan de telefoon gehad. Zij adviseerde mij om het eerst te proberen met foenegriek. Dus dat ga ik zo halen. Lachen


Ik wil niet vervelend doen, maar als je de oorzaak van het probleem niet weet kan je er ook niks aan veranderen. Je kan dan wel lap middeltjes gaan geven, maar dan blijft het terug komen.
Als je de oorzaak weg neemt is het probleem ook opgelost.

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:11

Ik wil niet vervelend doen, maar dit is wat de dierenarts zei na een uitgebreid gesprek. Lachen Als het na een paar dagen niet weg is moest ik weer bellen. En volgens mij is foenegriek juist hiervoor bedoeld. Lachen

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:32

Loesjuh schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar dit is wat de dierenarts zei na een uitgebreid gesprek. Lachen Als het na een paar dagen niet weg is moest ik weer bellen. En volgens mij is foenegriek juist hiervoor bedoeld. Lachen


Dan nog gebruikt je middelen om de hoesten te stoppen, wil je niet graag weten waarom hij/zij hoest?

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:46

krijgt hij ook hooi?
mijn pony heeft dat ook gehad..en die kon ook niet goed tegen de stoffen in het hooi..
dus dat hooi moesten we nat maken als hij het kreeg..
en hij had er poeder voor gekregen...wat in zijn voer gedaan moest worden..

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:13

Nee, hooi krijgt ze pas in het najaar, dus dat kan het niet zijn.

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:58

Ik ga met Tequiro mee. Ik vind het een beetje vreemd dat de DA foenegriek adviseert. Komt ie niet even langs om te luisteren of het inderdaad een nasleep van de onsteking is. Staat ze ook op stal? en welke bodembedekking?. Eerst de oorzaak zoeken , dan weet je pas hoe je het moet behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:05

Tess heeft het ook gehad, maar toen ook tijdens het werk. Toen bleek ze dus een infectie aan haar longwegen te hebben, heeft ze AB gehad. Nu geef ik haar door haar voer nog steeds zeewier. En het hooi maak ik nat, want ik wil nu voorkomen.


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:15

Ik heb net weer gebeld. Ze eet de foenegroek niet. Verward Dus vanmiddag moet ik even terugbellen om een afspraak te maken met de dierenarts.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:19

Loesjuh schreef:
Ik heb net weer gebeld. Ze eet de foenegroek niet. Verward Dus vanmiddag moet ik even terugbellen om een afspraak te maken met de dierenarts.


he vaag Verward eerst at ze die toch wel ?

hoop dat de DA een oplossing heeft

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 12:21

Ja inderdaad, maar nu dus niet meer. Zelfs Kyra moet het niet..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AbbyRabbit en 39 bezoekers