Een medium of een wijde kamer voor KWPN-er

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Een medium of een wijde kamer voor KWPN-er

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:55

van 1.67M hoog? Een anky zadel wil ik gaan kopen maar ik weet niet welke boom. Het is een standaard type.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Re: Een medium of een wijde kamer voor KWPN-er

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:00

Dat is zo niet te zeggen.. Ik heb een kwpner met veel schoft en heb dus een smallere kamer nodig..
In priciepe een goede zadelmaker langs laten komen en laten passen..
Je kan wel een Anky zadel kopen maar als het voor geen meter ligt schiet dat niet op natuurlijk Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:05

Tja, dat ligt er maar net aan ja.. Je kunt het beste een zadelmaker langs laten komen die je precies kan vertellen welk zadel je het beste kan kopen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:07

Dat kun je zo via de PC echt niet beoordelen.
Ik snap niet dat sommige mensen zo via internet een zadel kunnen kopen (zum beispiel), naar mijn mening heb je daarvoor een vakman nodig.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:25

Inderdaad...
eerst zadels laten passen kijken welke het beste ligt...dan weet je meteen wat voor kamer er nodig is...
Het kan best zijn dat een Anky zadel bij jouw paard helemaal niet goed ligt...dat verschilt per paard

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 17:30

Welke zadelmaker zit er waar in de prov. utrecht en hebben jullie tel. nummers? Hoeveel kost dat en kijkt hij dan naar je paard en dan zegt hij wat voor een zadel je nodig hebt en wat voor maat en dan kun je dat zadel kopen in de ruitersportzaak?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:37

Ik zou even iemand die er verstand van heeft laten komen met een hele boel zadels.
Dan kun je kijken wat goed ligt en waar je lekker op zit!

Ik heb het bij mijn paard ook zo gedaan en daar hebben zo'n 20 zadels oplegen voor we iets hadden gevonden wat pastte en lekker zat!
En dat was natuurlijk niet die ik eigenlijk wilde hebben...

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:38

Ik heb een middelmatige kwpn, en er past een medium en en een large op. Als er maar genoeg ruimte is, maar het makkelijkst blijft om iemand er naar te laten kijken.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:41

Ik heb een kwpn'er van 1.68 en ik heb een brede kamer nodig maar iemand er bij laten komen om te passen is een goed idee!!

alexandra15

Berichten: 2591
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 18:11

ja maar ik wil een nieuw zadel in een 2ehands winkel kopen. Het zadel is splinternieuw en kost maar 850E. Mijnp aard heeft een hoge schoft maar verder geen moeilijke rug. Wie weet verder nog wat over de pasvorm van de Anky dressage?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:25

Het spijt mij het te moeten zeggen, maar op een zadel en zeker op de pasvorm, mag je niet beknibbelen.
Je zou het zadel mee kunnen vragen om het te proberen, maar zomaar lukraak kopen, zonder dat je weet of het past, vind ik erg ondoordacht.

Wij kunnen toch niet door een PC je paard zien en een ankyzadel beoordelen???? Vertrouw er maar op, dat je beter een zadelmaker kan laten komen, voordat je paard dadelijk met schuur- en drukplekken staat....

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:36

Tsja, dan is je zadel nu "goedkoop" maar wat als je paard over een tijdje met rugproblemen en drukkingen zit? Dierenarts erbij, fysio erbij, tijd niet kunnen rijden... lijkt me ook niet echt een leuk vooruitzicht.
Ik zou het zadel halen met als afspraak dat als het niet past terug kan en er dan een ervaren iemand naar laten kijken.
Ik rijd al meer dan een half jaar niet meer met het zadel dat ik bij Bjarni kreeg, was er gewoon niet blij mee en merkte aan hem dat hij opgefokter was met zadel.
Nu was vorige week de zadelmaker er voor het aanmeten van een nieuw zadel, die liet zo simpel even zien waarom dat zadel niet goed lag dat ik mezelf wel voor mijn kop kon slaan dat ik dat niet veel eerder al gezien had, het drukt zelfs op zijn nieren!
Echt laat er iemand met verstand naar kijk, het bespaard je een hoop ellende.
In ieder geval veel succes met het kopen van een zadel!