exterieur beoordeling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

exterieur beoordeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:12

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een paard van een vriendin van mij. Wat ik graag wil weten is wat de kenners(en mindere kenners Knipoog ) van zijn bouw denken zonder nou direct naar de bloedlijnen te kijken.
Zou het bijvoorbeeld de moeite zijn om naar een keuring te gaan ermee.
Zouden jullie daarnaast ook kunnen uitleggen waar je het op baseert. Teken je hoeken oid. of is het een gevoel ofzo...

Ben heel benieuwd Haha! Ow ennuh, je mag alles zeggen wat je ziet maar graag opbouwende kritiek. Dan blijft het voor haar ook lollig.

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...


Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:18

Ik vind het persoonlijk een heel imposant paard, misschien iets teveel onderhals en voor is hij iets onderstandig maar verder kan ik er niets negatiefs aan ontdekken. Mooie schouder, mooie bovenlijn.
Zit ik een beetje goed?

Leer van de fouten van anderen, je hebt niet genoeg tijd om ze allemaal zelf te maken...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:26

Hier een mindere kenner; mij viel idd ook op dat hij voor iets onderstandig staat en ik vind hem niet helemaal mooi op z'n achterbenen staan, maar dat kan ook door de momentopname komen. Verder zie ik liever een wat ronder kruis (of hoe noem je dat Lachen ).


Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:22

ik ben het eens met de bovenstaande reacties.Ik wil nog wel toevoegen dat de ruglijn niet mooi recht loopt maar iets neigt naar een holle rug (iets maar).
Als tip zou ik geven hal'/ nek trainen aan de bovenkant, en niet aan de onderkant (onderkant vind ik net iets te stevig) Het is wel een paard dat als hij imposant kan lopen, een leuk paard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:52

Vind zoiets altijd lastig om te doen vanaf een foto Lachen IRL krijg je toch een beter zicht, en "gevoel". Maar dit is wat ik erover denk.

* Het lijkt me dat hij een ietwat lange hals heeft, en een aardige onderhals, hierdoor zal hij wat lastiger nageven, en kan dat meer werk kosten.
* Op beide foto's tonen zijn voorbenen onderstandig, ipv er netjes recht onder, en zoals Tessebes al vermeld ook de achterbenen vind ik twijfelachtig.
* Hij heeft een mooi front, nette schoft, misschien ietwat lage schouder waardoor het lastiger kan zijn om een goed passend zadel te vinden.
* Klein kruis, beetje plat afhellend, en de ruglijn loopt niet geheel perfect, maar is zeker niet overdreven of reden tot zorg.

Ik vraag me verder nog af, wat zijn leeftijd en hoogte is?

Hoe ik mijn mening vorm, is op basis van mijn persoonlijke voorkeur. Namelijk een compact, beetje rond paard met goede vormen, strakke rug en sterk beenderwerk. De foto's zijn helaas te ver weg om met name de benen en hoeven te kunnen beoordelen. Daarnaast houd ik in gedachten van wat ik met mijn opleiding heb geleerd, en de diverse voorbeeldplaatjes van wat de meest voorkomende (afwijkingen) of standaarden zijn. Aan de hand van type paard kan dan de werkelijkheid met die afbeeldingen vergeleken worden en beoordeeld.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kyrkelover, tjee en 60 bezoekers