Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:03

Anoeska schreef:
Nee, niet eens (sorry). Ik vind het prima dat de financieel sterkere de lasten wat meer dragen, als de financieel zwakkeren ziek worden of iets dergelijks. Daar kan je namelijk niks aan doen. De pil slikken is (over het algemeen) gewoon een keuze van vrouwen. Ik vind niet dat ik hoef te betalen voor de keuze van anderen om Niet zwanger te willen worden. Ik betaal toch ook niet mee aan de condooms van de hele bevolking??


maar zo zijn er zoveel dingen in het ziekenfonds waar je aan meebetaald

zo betaal je ook mee aan ivf en dergelijke behandelingen
ik ben daar op tegen , maar moet er wel aan meebetalen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:04

Tessebes"]
[quote="Katja"]
Maar abortus is wel gratis.
[/quote]

Zo ziek zal toch niemand zijn, mag ik hopen!?
[/quote]
Ik denk dat het wel veel meer voor gaat komen. Zeker bij armere gezinnen.

[quote="Bealy schreef:
Cijfermateriaal omtrent de daling van het abortuscijfer in NL na invoering van vergoeding van de anticonceptiepil is overigens wel beschikbaar

En dan zal het nu wel weer andersom gaan vrees ik.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:12

Bealy schreef:
Cijfermateriaal omtrent de daling van het abortuscijfer in NL na invoering van vergoeding van de anticonceptiepil is overigens wel beschikbaar


Daar kan ik nog inkomen. De pil werd opeens toegankelijker, omdat het vergoed werd. Ach, het kost me niks, dus ik kan het allicht proberen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat er veel mensen met de pil stoppen (en opeens helemaal geen enkele vorm van anticonceptie gaan gebruiken), omdat het na jarenlang gebruik opeens niet meer wordt vergoed. De mensen zijn er aan gewend en zijn bewuster van anticonceptie geworden doordat ze iedere dag die pil moeten slikken.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 13:21

Ze gaan heus niet opeens stopen met anticonceptie, maar wellicht op onveiligere methoden over.
Veel mensen vinden de pil maar zozo (ik ook, al die hormonentroep, ziektes in de familie e.d)
Komt het kostenaspect er nog bij, is dat toch weer een reden extra om te stoppen (uit onderzoek blijkt dat 9% er mee wilde gaan stoppen daardoor)
Als ik het nu zelf zou moeten betalen, zou ik ook over gaan op wat anders.
Ik zou alleen wel de verantwoordelijkheid nemen om te zorgen voor een andere goede anticonceptiemethode. Maar je kunt gedrag van andere mensen nou eenmaal niet bepalen

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:15

essie79 schreef:
Ik snap alleen de term "in deze economie" niet zo. Als jij denkt dat jij een kind een goede omgeving te bieden hebt, waarom zou je het dan niet doen? Mag iedereen zelf weten lijkt mij.


Mag iedereen ook zelf weten. Ik zei ook dat het MIJN mening was...
Ik denk dat kinderen opvoeden in deze economie heel zwaar is en dat je je kind niet alles kunt bieden wat je graag zou willen bieden. En dan heb ik het niet over alles geven wat ze willen hebben... Maar denk bijvoorbeeld eens aan een sport laten beoefenen, het wordt zowat onbetaalbaar voor mensen met een gemiddeld inkomen.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:06

Ja gek he? meer mensen ongewenst zwanger...
net als die morning after pil van 30 euro.
lang niet iedere tiener kan binnen 2/3 dagen dat geld hebben :/

daar zit je mooi mee dan

en dan maar klagen over tienermoeders...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:07

mijn pil wordt nog gewoon vergoed....... Ben 22 jaar en ziekenfondsverzekerd. Kwestie van de juiste verzekering op zoeken Haha! . Maar er zijn mensen op de laagste punten van de bevolking die dit soort bedragen echt niet kunnen missen. Zijn mensen die het zich niet kunnen voorstellen maar het is toch echt zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:12

Poison schreef:
Ja gek he? meer mensen ongewenst zwanger...
net als die morning after pil van 30 euro.
lang niet iedere tiener kan binnen 2/3 dagen dat geld hebben :/

daar zit je mooi mee dan

en dan maar klagen over tienermoeders...


het zou mooi zijn als tieners die volwassen genoeg zijn voor sex ook volwassen genoeg zijn om het veilig te doen en anders niet. Als ze dan ook nog later aan sex beginnen scheelt dat ook weer kosten in de gezondheidszorg ivm baarmoederhalskanker. Want hoe eerder sex hoe meer kans op baarmoederhalskanker..

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:26

Tieners zijn bij deze discussie totaal niet aan de orde, de pil wordt gewoon tot je 21e vergoed.

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:13

Faye, dus het is je eigen schuld als je verkracht wordt? als de condoom scheurt?

Pil wordt trouwens niet bij iedereen vergoed onder 21.
Vriendin van me moet soms gewoon een maand stoppen omdat ze geen geld heeft.
Erg raar en waarom het bij haar niet vergoed wordt weet ik ook niet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:50

Poison schreef:
Faye, dus het is je eigen schuld als je verkracht wordt? als de condoom scheurt?


Beetje vreemde conclusie, niemand vraagt er toch om om verkracht te worden. Je maakt mij echter niet wijs dat het overgrote meerderheidspercentage tienermoeders verkracht is! Meiden hebben nu eenmaal veel eerder sex dan vroeger.

Condoom en pil is de meest veilige combi, lijkt me ook duidelijk. Alleen de pil op jonge leeftijd ben ik ook geen voorstander van, je zal dan naar alle waarschijnlijkheid met meer personen het bed delen eer je "de ware" gevonden hebt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:56

Poison zover ik weet is er niets veranderd bij de mensen onder de 21 dus dan kreeg ze de pil hiervoor ook al niet vergoed neem ik aan.

En ik denk dat het ook wel een kwestie is van de juiste verzekering zoeken dan. Want ik ben nog steeds maar zes euro per halfjaar kwijt. Dat is dus 1 euro per mnd.
Nou daarvoor kun je toch geen mnd stoppen met de pil neem ik aan. En zelfs als ik de pil helemaal moest betalen (ik betaal namelijk eerst het hele bedrag bij de apotheek en krijg dat later teruggestort van de verzekering) dan betaalde ik nog geen 30 euro per halfjaar. Dat is nog geen 6 euro per maand nou zelfs dat moet toch wel op te brengen zijn?

Natuurlijk is het voor de een wat moeilijker dan voor de ander maar dat iemand ervoor kiest om te stoppen met de pil omdat het een paar euro kost dat kan ik me niet voorstellen.
Als het nou 100 euro kostte oke dan kan ik me voorstellen dat je dat niet altijd zomaar hebt maar 1 euro per mnd moet voor iedereen op te brengen zijn.

En het telefonisch consult wat ik eerst altijd had om de pil te bestellen kostte meer dan de pil zelf. Ik geloof dat je iets van 15 à 20 euro betaalde voor een telefonisch consult. Daarvan betaalde ik 20% zelf elke keer dus ik ben blij dat dat in ieder geval eraf is. (vond het ook belachelijk dat als ik bij de assistent telefonisch doorgaf dat ik een herhalingsrecept wilde voor de pil dat ik dan meteen een telefonisch dokterconsult heb gehad. Ik heb geen dokter gesproken)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:58

faye schreef:
Condoom en pil is de meest veilige combi, lijkt me ook duidelijk. Alleen de
pil op jonge leeftijd ben ik ook geen voorstander van, je zal dan naar alle waarschijnlijkheid met meer personen het bed delen eer je "de ware" gevonden hebt


Verward
Ten eerste heb je wel een heel slecht beeld van de huidige tienergeneratie..en alsof iedreen om die reden met de pil begint daar zijn ook nog andere redenen voor!
Ten tweede moet iedereen dat altijd nog zelf weten
en ten derde is het bij deze discussie totaal niet relevant!

Ik vind jammer dat de combi pil&condoom (heet niet voor niks Double Dutch ) nu waarschijnlijk minder vaak toegepast zal worden. Als je tegenwoordig allebei moet betalen kies je ws toch voor 1 van de twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:08

Tuurlijk zijn er andere redenen voor de pil, maar daar gaat dit topic niet over.

Als je met 13 jaar met iemand naar bed gaat is de kans groter dat je met meer partners het bed nog zult delen dan wanneer je 32 bent (statisctisch gezien, meer jaren te gaan he)

De conclusies die jij trekt zitten blijkbaar in jouw hoofd! Ik begrijp anders niet waar je ze vandaan haalt. on topic maar weer? Tong uitsteken

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:14

faye schreef:
Tuurlijk zijn er andere redenen voor de pil, maar daar gaat dit topic niet over.


Ik weet donders goed waar dit topic over gaat, ben hem immers zelf gestart Knipoog
Jij begint ineens dingen als baarmoederhalskanker en aantal bedpartners bij vroeg pilgebruik erbij te halen...... Haha!

Ja, on topic dan maar weer he? *LOL* Haha!

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:17

faye schreef:
Beetje vreemde conclusie, niemand vraagt er toch om om verkracht te worden. Je maakt mij echter niet wijs dat het overgrote meerderheidspercentage tienermoeders verkracht is! Meiden hebben nu eenmaal veel eerder sex dan vroeger.



Was sarcastisch bedoeld natuurlijk Gaaaap
Ik zeg toch ook niet dat dat de meerderheid is? maar diegene die WEL verkracht zijn, of gescheurde condoom wat dan ook(niet iedereen mag aan de pil) hebben dan dus gewoon pech gehad maak ik uit in jouw bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:18

Bealy: Gaaaap

Poison, ik vind gewoon als je sex wilt moet je verantwoordelijheid nemen. Alleen condoom is niet veilig genoeg. Als je het niet safe kunt doen, doe je het maar niet of anders
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-09-04 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:18

Wat? uitgeluld? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:22

Poison schreef:
Wat? uitgeluld? Clown

nee, jij stond er ineens tussen en bokt was ineens erg sloom. heb inmiddels ge-edit! Clown

Overigens laat ik onvrijwillige sex buiten beschouwing in deze discussie.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:09

Ik vind het idioot om de overheid 'de schuld' te geven van de ongewenste zwangerschappen. Je bent er toch zelf nog altijd bij. En dat wij altijd die luxe gehad hebben en nu ineens niet meer, tsja, dat is l*llig voor je portomonnee maar that's it. Neem je eigen verantwoordelijkheid!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:39

Bij mij zit de pil gewoon nog in het ziekenfonds Verward

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:44

skipperfan schreef:
Bij mij zit de pil gewoon nog in het ziekenfonds Verward


Jij bent ook nog geen 21 Knipoog

Laura, op zich heb je natuurlijk gelijk, het is je eigen verantwoordelijkheid.
Maar als straks uit onderzoek mocht blijken dat deze beleidsmaatregel meer geld gaat kosten dan hij oplevert (door zwangerschappen, abortussen, een waardeoordeel over het gedrag van mensen daargelaten) is hij natuurlijk niet effectief.. Ik ben echt benieuwd naar de cijfers die gaan verschijnen.
Ik bekijk het geheel vanuit economisch oogpunt zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:47

Simpele oplossing: abortus, morning afterpil ed ook zelf laten betalen(puur economisch gezien dan he, want dat is natuurlijk wel sneu voor de kids die dan geboren worden)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:53

faye schreef:
Simpele oplossing: abortus, morning afterpil ed ook zelf laten betalen(puur economisch gezien dan he, want dat is natuurlijk wel sneu voor de kids die dan geboren worden)


Naast dat het sneu is voor de ongewenste kinderen die er geboren worden, is het ook nog eens economisch eezien een heel slecht plan. Kinderen kosten de overheid en verzekeraars veel meer geld dan een abortus of een MA pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:58

Schaffen we de kinderbijslag toch ook gelijk af? Alleen nog maar paticuliere scholen. Geen uitkeringen meer zodat ze wel moeten werken!
Jeetje, als je het puur economisch bekijkt is een en ander een stuk simpeler!