Ben ik te kritisch tegen verzorgers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Ben ik te kritisch tegen verzorgers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 08:55

Ik zit me al een tijdje iets af te vragen. In de loop van de jaren heb ik al aardig wat verzorgers "versleten". In de leeftijd van 13 tot 30. Ik begin aan mezelf te twijfelen na een nieuw incident. Ben ik te kritisch en moet ik me wat losser opstellen of heb ik idd steeds pech gehad met verzorgers.

Ik heb een aantal regels waar ik eigenlijk niet van af wil wijken. Niemand hoeft te voeren, uit te mesten of iets te betalen. En het is voor 1 of 2 dagen in de week vakanties en ziekte.

De eerste is vertel altijd de waarheid wat je gedaan hebt met mijn paard. De tweede een goede communicatie vind ik belangrijk, zeg als je niet kan en lees altijd vooraf wat ze die week heeft gedaan en pas daar je dag op aan. En schrijf dit na afloop even op. De derde is behandel mijn paard serieus en met respect het is geen speelpony ook al doen ze nergens moeilijk over. Dus niet met zijn 2en er op lopen geiten of zoiets of steeds iemand anders erop laten. En de vierde regel houdt mijn spullen schoon en netjes.

Voor de rest zijn ze vrij zolang ze niet al te fanatiek of te lang rijden en alleen met iemand erbij naar buiten na overleg met mij.

Ik heb zelf het idee dat deze regels redelijk zijn maar kennelijk is het moeilijk je er aan te houden.

Hier volgt een korte opsomming van de mensen die ik versleten heb nu. De eerste ging goed tot ze in onze vakantie vriendinnetjes erop had laten rijden die zo door de bak zijn gaan crossen dan ze gevallen is met als resultaat een peesblessure. Ze was kreupel toen we thuiskwamen en pas na lang doorvragen op de manege is gebleken wat er gebeurt was.

De tweede heeft mijn paard zelf wraak op genomen nadat ze haar nog al raar hadden uitgedost en toen hard hebben lopen lachen en klooien met dr. De volgende dag is het meisje de stal uitgeslagen door mijn paard.

De derde ging super, helaas moest ze stoppen door een verhuizing. De vierde kwam vaak niet opdagen zonder bericht, als ze wat deed schreef ze niks op, ik ben er toen steeds vanuit gegaan dat ze had gereden. Na onze vakantie bleek dat ze 2 wekenlang iedere dag ruim een uur les had gehad met mijn jonge paard dat nog niet zo lang onder het zadel was (ze was zelf ruim 90 kilo en had geen beste zit). Het resultaat rugklachten en een oververmoeid paard en een verzorgster die boos was dat ze niet door mocht gaan met zoveel lessen. Raar he ik wil graag zelf ook nog kunnen rijden.

De vijfde kwam vaak meer niet als wel. Mijn paard was aan het herstellen van zijn rugklachten, en mocht nog niet bereden worden. Gaat ze gewoon rijden en is dan verbaasd dat ik er wat van zeg. Op een gegeven moment kwam ze helemaal niet meer en liet ook niks meer van zich horen. De zesde was een supermeid maar die moest helaas stoppen vanwege school.

En de zevende ging tot nu toe nog goed, maar zij blijkt mijn paard toch te voeren. De manege houder is steeds verbaaasd over de hoeveelheid voer die in de voerbak ligt. Mijn spullen zijn steeds heel smerig of niet opgeruimd. Als ze opschrijft wat ze gedaan heeft klopt dat niet, zegt te hebben gelongeert heeft ze gereden. Ook blijkt ze met zijn 2en te hebben gereden. Dat zegt ze zelf niet dat hoor ik kan weer van degene die achterop heeft gezeten.

Ik wordt hier langzaam moedeloos van. Ligt het aan mij of heb ik pech?


MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:01

hmmzzz ik denk niet dat het aan jou ligt, maar dat je ontzettende pech hebt met onverantwoordelijke verzorgsters. Wel ontzettend vervelend zeg! want het gaat wel om een levend wezen, niet een of ander speelgoedding. Misschien zou je juist wel een kleine bijdrage moeten vragen, zodat er misschien wat verantwoordelijke mensen op af komen die wel serieus zijn?
Heel veel succes in elk geval, en nogmaals als ik het zo lees, zijn de regels die je hebt heel normaal en niet overdreven.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:01

dit ligt niet aan jou, je heb echt pech
ik heb dezelfde regels als jij hebt, en daar heeft degene die mijn paard gaat verzorgen rekening mee te houden.
Ik vind wel dat jouw verzorgers erstig de regels hebben overtreden

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:01

Denk dat je gewoon pech hebt. Je hebt goede bijrijders, maar ik denk meer slechte, die hun verantwoordelijkheden niet kennen. Wel waardeloos hoor. Waar zoek je iemand?

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:06

Ik denk dat je ontzettend veel pech hebt gehad met je bijrijders. En ook echt niet te geloven wat ze allemaal doen (tegen jou zin in). Je regels vind ik prima en niets meer dan normaal.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:07

Aan het verhaal te horen ligt het niet aan jou. Ik zou het zelf niet bedenken om met mn verzorgpaard er met zn tweeen op gaan zitten (hij heeft rugklachten). Naar buiten gaan hoef ik niet te vragen, maar dat is een keuze van de eigenaresse, dat kan natuurlijk verschillen. Weet je wel zeker dat je er heel duidelijk over bent geweest? Sommige mensen snappen zulk soort dingen niet in een keer. Dat ze niet mogen rijden, dat zeg je niet om hun te pesten, maar vanwege de rug van je paard. Heb je dit ook duidelijk gemaakt aan de verzorgsters?

roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:09

Het doet me deugd dat ik kennelijk niet zo'n heel grote zeur gevonden wordt. En het rare is dat een van die verzorgers ook andere paarden op stal deed en zich daar wel aan regels hield, voor zover bekend dan. Alleen dat zijn nogal springerige paarden en die van mij wordt nergens warm of koud van, die vind echt alles best.

roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:11

Citaat:
Heb je dit ook duidelijk gemaakt aan de verzorgsters?


Keer op keer, zowel mondeling als schriftelijk. Dan krijg je te horen ja we weten het en we doen het niet hoor. En dan doen ze het dus wel, dank zij de goede sociale controle op stal kom je er toch wel achter. Dat is dus gewoon glashard liegen terwijl je kan bewijzen dat ze wel iets gedaan hebben dat de bedoeling niet is, of ze spreken zichzelf in een zin tegen.

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:12

Dat kan je er ook bij zeggen. Ookal lijkt hij/zij alles best te vinden wil ik toch niet dat je dit of dat doet. Succes

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:13

Raar hoor. Ik zou dat zelf nooit doen. Maar het ligt in ieder geval niet aan jou. Gewoon goed doorzoeken, degene die jij zoekt is er zeker. Genoeg mensen die wel goed voor hun verzorgpaard willen zorgen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:14

die regels lijken mij vrij normaal, die heb ik ook. Bij mij mag ze alleen helemaal niet naar buiten als ik er niet ben...

Denk dat je gewoon pech hebt gehad met je verzorgsters. Is toch raar van die meiden dat ze er vanalles mee doen wat gewoon niet hoort.


roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:15

Ik heb 2 supermensen gehad die allebei door omstandigheden ermee moesten stoppen. Die mis ik nu nog. Ik weet dus dat ze wel bestaan. Maar vind ze maar. Ik heb nu langzaam het punt bereikt dat ik nog liever heb dat mijn paard minder beweging krijgt en in de vakantie ook echt vakantie heeft dan dit steeds.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:27

roberta schreef:

Ik heb een aantal regels waar ik eigenlijk niet van af wil wijken. Niemand hoeft te voeren, uit te mesten of iets te betalen. En het is voor 1 of 2 dagen in de week vakanties en ziekte.

De eerste is vertel altijd de waarheid wat je gedaan hebt met mijn paard. De tweede een goede communicatie vind ik belangrijk, zeg als je niet kan en lees altijd vooraf wat ze die week heeft gedaan en pas daar je dag op aan. En schrijf dit na afloop even op. De derde is behandel mijn paard serieus en met respect het is geen speelpony ook al doen ze nergens moeilijk over. Dus niet met zijn 2en er op lopen geiten of zoiets of steeds iemand anders erop laten. En de vierde regel houdt mijn spullen schoon en netjes.

Voor de rest zijn ze vrij zolang ze niet al te fanatiek of te lang rijden en alleen met iemand erbij naar buiten na overleg met mij.

Ik heb zelf het idee dat deze regels redelijk zijn maar kennelijk is het moeilijk je er aan te houden.


ik heb precies dezelfde regels en vindt ze zelf dus ook heel redelijk
en bij moet ze wel uitmesten en d'r eigen lessen betalen

zelf heb ik al meer als een jaar een verzorgster die meegesprongen is van mijn ponies tot mijn paard en het goed doet,ze hoeft geeneens meer wat op te schrijven want ze rijdt altijd in de les en ik weet gewoon dat ik haar kan vertrouwen. Lachen

als ik jouw verhaal zo lees lijkt het mij dat jij vrij jonge verzorgsters hebt gehad waar de problemen mee kwamen...(maar kan het mis hebben natuurlijk)

ik was zeer kieskeurig met uitzoeken van mijn verzorgster en heb eerst een maand "proef" gedaan met controles,duurde wel vrij lang voordat ik een geschikte had gevonden.

misschien helpt het als je een wat ouder persoon uitkiest? Verward

ik vind dat je ook gewoon veel pech hebt gehad...en wens je veel succes met de barre zoektocht naar een echte goede verzorgster want ze zijn er echt alleen meestal al bezet

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ


roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:34

Citaat:
als ik jouw verhaal zo lees lijkt het mij dat jij vrij jonge verzorgsters hebt gehad waar de problemen mee kwamen...(maar kan het mis hebben natuurlijk)


De leeftijd varieerde van 13 naar 30. En de twee die door omstandigheden helaas moesten stoppen waren rond de 18. En ook ik loop eerst een tijdje mee. Daarna langzaam wat minder maar zo af en toe nog langskomen. dan gaat het goed. En na anderhalf, 2 maanden gaat het fout. Kennelijk voelen ze zich dan zeker of op hun gemak en dat begint het gedoe.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:42

wat heb jij een pech zeg! Ik weet dat het moeilijk is om goede verzorgers te vinden. Ik hoor/zie het bij verschillende mensen. Jammer is dat.

Stilletjes weet ik dat ik in mijn handjes mag knijpen....ik ben maar wat blij dat ik er eentje heb gevonden waar het super mee gaat. En ook nog eens gezellig is!

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:44

Sommige mensen hebben gewoon echt geen idee hoeveel de eigenaar om zijn paard geeft, denk ik, anders hou je je toch aan de regels....

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:44

Ik vind niet dat je onredelijke eisen stelt.
Het is jouw paard en zij hoeven niet te betalen om haar te mogen rijden.

Als ik een andere verzorgster zou nemen, zou ik ook deze eisen stellen.

Ik heb gelukkig een engel van een verzorgster. (meegekocht als aanhangsel bij mijn paard Bloos ) Zij verzorgde haar al voor ik en mijn vriend "in beeld" kwamen. (hebben het paard eerst verzorgt en later gekocht)
Zij doet nooit iets wat ik niet zou willen, is altijd eerlijk en als ze niet weet of ze iets wel mag doen met Ronnie belt ze me altijd even op. *LOL*

Ik snap trouwens niet waarom je zou moeten liegen over wat je met het paard gedaan hebt. Verward
Bij mijzelf zou het niet eens in mijn hoofd opkomen om te liegen wat ik met iemands paard heb gedaan, daarnaast leef ik altijd de regels van de eigenaar na. (zolang deze redelijk zijn, anders stop ik gewoon met het verzorgen van het paard en meld dit natuurlijk wel netjes bij de eigenaar Haha! )

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:48

Marley schreef:
hmmzzz ik denk niet dat het aan jou ligt, maar dat je ontzettende pech hebt met onverantwoordelijke verzorgsters. Wel ontzettend vervelend zeg! want het gaat wel om een levend wezen, niet een of ander speelgoedding. Misschien zou je juist wel een kleine bijdrage moeten vragen, zodat er misschien wat verantwoordelijke mensen op af komen die wel serieus zijn?
Heel veel succes in elk geval, en nogmaals als ik het zo lees, zijn de regels die je hebt heel normaal en niet overdreven.

hier ben ik het dus helemaal mee eens ik heb ook hele slechte ervaringen gehad met bijrijdsters.bijna zelfs daardoor een pony bijna verloren .het meisje mocht er gratis op rijden en wat deed ze als ze buiten ging rijden liet ze kinderen tegen betaling op mijn pony rijden en zetten haar bezweet in het land met gevolg zware longontsteking.beestje dood ziek en ik een hoge rek. van de DA.dat is een van mijn vele slechte ervaringen met bijrijdsters.vraag er idd een bijdrage voor dan vinden ze het zonde van hun geld om niet te komen en er komen meer serieuze mensen opaf.veel succes met het vinden van een goede bijrijdster

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:49

Mijn ervaring is precies zo hoor, jammer genoeg.
Een enkeling behandelt je paard maar zoals je zelf zou doen. Bovendien moet je steeds alles controleren en ieder ietsepietsie benoemen, anders gebeurt het meestal niet.
Ik zie me in ieder geval genoodzaakt om maar weer alles zelf te doen.

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:51

Ik heb een leasepony en er worden dezelfde eisen gesteld als bij jouw/uw paard. Volgens mij gaat het bij de leasepaarden op de manege altijd wel redelijk goed. Ik denk inderdaad dat je/u gewoon pech heeft. Ik denk dat het helpt als je/ u er geld voor vraggt. om dezelfde reden als hierboven. succes met zoeken!

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:51

Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom je zou moeten liegen over wat je met het paard gedaan hebt.


Dat snap ik dus ook niet. Het is lijkt me in ieders belang om gewoon eerlijk te melden wat je gedaan hebt. Als ik een dag zwaarder gereden heb meld ik het ook zodat zij er rekening mee kan houden. Kan het dan iets rustiger aan doen of wat losse oefeningen doen. Als zij zwaarder gereden heeft hou ik er rekening mee. Mijn paard is nog vrij jong en in de groei dan vind ik dat je niet iedere dag zwaar kan gaan trainen.

Tenzij ze iets gedaan hebben wat ik dus echt niet de bedoeling vind, zoals met zijn 2en er op rijden of zo of misschien wel zonder overleg naar het bos gegaan eerst wandelend en dan in het bos erop of zo. Ik weet het ook niet.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:53

shantihdior schreef:
vraag er idd een bijdrage voor dan vinden ze het zonde van hun geld om niet te komen en er komen meer serieuze mensen opaf.veel succes met het vinden van een goede bijrijdster

ja dat vind ik wel een slim idee
zodat er dus echt serieuze mensen op af komen en als het goed gaat en het klikt na een tijd nog steeds dan kan je het altijd weer gratis doen Knipoog
(hoewel een bijdrage nooit weg is natuurlijk Schijnheilig )

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:56

shantihdior schreef:
vraag er idd een bijdrage voor dan vinden ze het zonde van hun geld om niet te komen


Sorry hoor, maar als je voor die reden naar je bijrijdpaard gaat, omdat het zonde van je geld is als je niet gaat, dan klopt er iets niet.

roberta
Berichten: 15
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:57

Shantihdior zo erg is het bij mij gelukkig nog niet geweest al was de rekening van de DA vanwege de rugklachten niet echt fijn. En het is iets waar we de rest van haar leven rekening mee moeten houden.

Misschien is het idee van geld vragen niet eens zo gek. Wat me daar altijd in heeft tegen gehouden is als je iemand laat betalen ik het idee heb dat je zo ook meer moet kunnen laten doen en dat ze ook zeggenschap over mijn paard krijgen. Dat ik dan bv wil rijden maar zij dat die dag al gedaan hebben. Is stom ik weet het.

En net als Tessebes zegt als alleen het geld betalen een stimulans is om een paard te doen Verward . Ik denk altijd dan als het speeltje stuk is gaan we gewoon naar een nieuw speeltje.

De optie ales zelf doen en mijn paard dan maar minder beweging geven is voor mij ook nog steeds een mogelijkheid. Dan weet je als er iets fout gaat je het in ieder geval zelf hebt gedaan.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:02

Je kan bijvoorbeeld ook vragen om een bijdrage voor de hoefsmid, ze mogen er immers ook op rijden.

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers