Waar halsterhoofdstel TK regio Utrecht of online?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Waar halsterhoofdstel TK regio Utrecht of online?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 08:28

Wie weet waar ik in de regio Utrecht een halsterhoofdstel kan kopen? Of online?

Ik heb al gekeken op www.goedhard.nl, maar de foto's daar zijn zo beroerd dat ik amper kan zien wat ik nu eigenlijk zou kopen.

Wat zijn jullie tips trouwens qua materiaal? Ik ken dat gladde rubberachtige van podium en dat plastic-achtige, verder het nylon...

Alvast bedankt! Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:51

Ik weet iemand bij jou in de buurt die net een halsterhoofdstel bij Goedhard heeft gekocht. Er staat het merk 'Podium' op, maar volgens mij is het materiaal Zilco. Ik stuur je wel ff een PB, misschien kun je ff bij haar gaan kijken. Knipoog

Zelf heb ik nu nylon, maar dat maakt erg lastig schoon. Voor volgend seizoen wil ik er eentje van Zilco. Ik zal nog even bij Goedhard vragen hoe dat nou zit met Podium en Zilco, volgens mij brengt Podium onder eigen naam hoofdstellen uit van dit materiaal. Het is iig niet dat glimmende materiaal, maar dat doffe. Dat vind ik zelf mooier. Qua onderhoud maakt het niet uit of je glimmend of dof neemt, je kunt het allebei afspoelen onder de kraan of in de afwasmachine leggen. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:56

Je kan NaVy! een pb-tje sturen, die heeft 'm destijd geloof ik bij een zaak in Hilversum, of iig in de buurt gehaald.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:57

Oh ja en de Country Mill in Nijkerk, die verkoopt ook endurance-artikelen.

Of gewoon weer eens komen buurten hier, dan gaan we samen ff bij Goedhard langs. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:59

Er zit een zaak in Nijkerk, maar die hebben niet zo'n uitgebreidde voorraad. Kunnen het misschien wel bestellen. www.countrymill.nl

Ik heb zelf meer met Zilco, glimt niet en is voor mijn gevoel wat zachter. Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:59



Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:00

Dat Zilco is dat rubber achtige spul wat ik bedoelde volgens mij Haha!

Ik ga eens op de website neuzen, thanx!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:00

Karin schreef:
Oh ja en de Country Mill in Nijkerk, die verkoopt ook endurance-artikelen.

Of gewoon weer eens komen buurten hier, dan gaan we samen ff bij Goedhard langs. Knipoog


Ehm, dat kan ook Haha! Alleen is Nijkerk wel dichterbij Haha! Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:01

smurf schreef:
in Hilversum zit 1 ruitersportzaak en die heeft geen halsterhoofdstellen

je kan ze o.a. hier http://www.singlefooter.nl/libbys/verkoop%20tuig.html online bestellen

Dan zal het waarschijnlijk toch geen hilversum geweest zijn Bloos
Was een klein winkeltje, en ik geloof dat ze het voor haar besteld hadden. Wat veel andere zaken niet wilden doen.....
Of laat mijn geheugen me opeens heel erg in de steek? Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:02

Smurf, dank je. Ik heb even op de site gekeken, maar daar zit niet echt iets bij wat mij aanspreekt helaas Lachen

Richtje ik heb NaVy! een PB gestuurd, dank je!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:04

Karin schreef:
Ik weet iemand bij jou in de buurt die net een halsterhoofdstel bij Goedhard heeft gekocht. Er staat het merk 'Podium' op, maar volgens mij is het materiaal Zilco. Ik stuur je wel ff een PB, misschien kun je ff bij haar gaan kijken. Knipoog


Volgens mij heeft zij diegene van € 65,- meen ik me te herinneren, al weet ik nou eigenlijk niet wat het verschil is tussen die van € 59,- en die van € 65,- Verward

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:05

In Nijkerk hebben ze ze wel, bij Country Mill, maar alleen kleine maten (normale maten waarschijnlijk, ik heb een paard met een groot hoofd)

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 09:15

Ik heb een paardje met Cob-maat, dus dat zou moeten kunnen Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Antheman

Berichten: 11829
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:17

Woon ook in regio Utrecht, en het is alleen te bestellen bij Goedhard of Equestrian Nomads. Voeger kwam Goedhart in Alphen ad Rijn, daar heeft vriendin een hopofstel voor me gekocht. doet ze nu volgens mij niet meer. Je kunt natuurlijk ook de endurancewedstrijden aflopen, daar staan ze ook vaak!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:26

In Nijkerk, bij Country Mill, verkopen ze mooie van Norton. Vergelijkbaar met die Zilco, maar dan net ietsje goedkoper. Ik heb er inmiddels 500 wedstrijdkm's meegereden en kan je zeggen dat het heerlijk is.
Verder is er idd een in Scherpenzeel (Bos), maar die verkopen alleeen nylon, en zelfs vind ik dit 3 keer niks, wordt keihard etc.
PB maar voor een adres o.i.d Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:01

die van podium zijn echt van biothane (het glimmende spul) en niet van zilco, heeft marc me toevallig zaterdag nog uitgelegd Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:12


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:13

Ik heb ook een Norton (zie profiel) bij Goedhard vandaan.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:37

Karin schreef:
Ik weet iemand bij jou in de buurt die net een halsterhoofdstel bij Goedhard heeft gekocht. Er staat het merk 'Podium' op, maar volgens mij is het materiaal Zilco. Ik stuur je wel ff een PB, misschien kun je ff bij haar gaan kijken. Knipoog

Zelf heb ik nu nylon, maar dat maakt erg lastig schoon. Voor volgend seizoen wil ik er eentje van Zilco. Ik zal nog even bij Goedhard vragen hoe dat nou zit met Podium en Zilco, volgens mij brengt Podium onder eigen naam hoofdstellen uit van dit materiaal. Het is iig niet dat glimmende materiaal, maar dat doffe. Dat vind ik zelf mooier. Qua onderhoud maakt het niet uit of je glimmend of dof neemt, je kunt het allebei afspoelen onder de kraan of in de afwasmachine leggen. Lachen

Volgens mij is dit Beta Biothane, dit is zachter dan gewone Biothane, bel anders eens met Belinda van Goedhard, zij kan je goed advies geven Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:11


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:13

Die hoofdstellen met 'Podium' erop die ik bedoel, zijn iig niet glimmend, dat weet ik zeker. Lachen

Ik heb een martingaal van Zilco en die is iig ook niet glimmend. De Podium-hoofdstellen kunnen idd best van Beta Biothane zijn, Belinda heeft me daar ooit iets over uitgelegd maar dat ben ik alweer kwijt. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:16

Volgens mij heeft Patrick ze ook hangen.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:18

Ik heb mijn (leren) halsterhoofdstel bij zadelmarkt vandaan. Goed ding.. het is geen kieffer leer oid, maar het is goed schoon te maken en soepel genoeg Lachen

Der Ellmauer Dancing Queen

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:24

Persoonlijk zou ik voor endurance niet (meer) voor leer kiezen aan hoofd en hals. Zeker tijdens een wedstrijd bij warm weer (ook in de lagere klassen) gaat er veel koelwater overheen, om over de hoeveelheid zweet nog maar te spreken. Dat is ook de reden waarom ik al snel niet meer met een leren martingaal reed, maar met eentje van kunststof: dat leren ding ging helemaal naar z'n grootje. Je kunt het natuurlijk wel na elke rit goed schoonmaken, maar toch wordt het elke keer nat en vervolgens droogt het weer keihard in. Lijkt me voor leer op de langere termijn niet echt goed. Kunststof is in dat opzicht veel praktischer. Maar dat is mijn mening. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:30

@ Karin: Daar heb je zeker gelijk in, ik had niet begrepen dat het hier echt om een hoofdstel voor Endurance ging!

Ik gebruik de mijne ook puur voor het gemak op het land en met gewone buitenritten, daar is ie perfect voor!

Der Ellmauer Dancing Queen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 24 bezoekers