Wat is een poliep? (in de neus vh paard?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Wat is een poliep? (in de neus vh paard?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:15

Dat vraag ik me dus af...

Mercurius had namelijk snot uit zijn neus en daar zat eerst ook een bloedneus bij.
Nu heeft de dierenarts gekeken wat het kan zijn en het is sowieso geen droes of een ontstoken kies ofzo. En nu is het misschien een poliep Verward

Morgen gaan we met Mercurius naar de kliniek om hem even in zijn neus te kijken met zo'n apparaat. Maar k vraag me af wat dat dan is.


Aciree

Berichten: 506
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:07

Als het bij een paard net zo is als bij een mens, dan is het niets ernstigs. Poliepen zijn een soort van kleine 'uitsteekseltjes' in in de neus die meehelpen aan een goede filtering van de lucht. Bij mij zijn ze twee jaar terug 'bijgeknipt' omdat mijn luchtwegen te smal waren in mijn neus. Ald je verkouden bent of een bloedneus krijgt zijn er bloedvaatjes in de poliep gesprongen of is de poliep zelf beschadigt. Voor zover ik weet kan dat goed verholpen worden.

If you stand for nothing, you will fall for anything

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 17:10

thanx OK dan! voor je antwoord
hij had het nu je t zegt ook over bloedvaatjes etc.

z'n temperatuur was overigens in orde (37,5) en hij hoest verder ook niet.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:20

Mijn paardje had zoiets, maar die had ook steeds een bloedneus.. Later bleek dat zijn ene neusgat helemaal dichtgegroeid zat met vlees en het door begon te gaan naar zijn andere, gelukkig is het weg en blijft t weg, want t zou niet mooi zijn als t steeds terugkwam( zo erg hij was bijna gestikt en hij moest ook steeds rijden enz ik wist t natuurlijk niet maar als je erover nadenkt... hij werd ook steeds magerder)


navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:11

poliep zit vaak in de bloedvaten, bij sommige ziektebeelden zitten paard of mens helemaal onder.
Op zich is het niet erg, alleen kunnen poliepen uitgroeien tot tumoren! In de gaten houden dus!!!
Aan een poliep/tumor heeft een paard/mens geen pijn, het moet echt door een arts onderzocht worden of het nog geen tumor is.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 11:09

...als het maar niet iets ernstigs is Nagelbijten / Gniffelen

om half 2 moeten we bij de dierenarts zijn dan weten we hopelijk meer.
k zal dan nog wel ff een berichtje posten

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:26

Blossomm schreef:
poliep zit vaak in de bloedvaten, bij sommige ziektebeelden zitten paard of mens helemaal onder.
Op zich is het niet erg, alleen kunnen poliepen uitgroeien tot tumoren! In de gaten houden dus!!!
Aan een poliep/tumor heeft een paard/mens geen pijn, het moet echt door een arts onderzocht worden of het nog geen tumor is.



Dat zal dan wel gebeurd zijn bij de mijne Moet hij er al last van hebben gehad bij de vorige eigenaren, want ik had hem nog niet zo lang toen hij t kreeg...

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:26

paard/mens heeft daar geen last van, dat is zo eng aan kankergezwellen..

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:03

Een poliep is een goedaardig gezwel in de neus van je paard. Het kan echter zonder behandeling enorm groeien en daarmee de luchtdoorgang versperren. Mijn vorige paard had dit ook en na vele jaren van behandelingen heb ik hem toch in moeten laten slapen, omdat het te diep ging groeien en richting de hersenen groeide tussen de botjes. Als het eenmaal zover is is er niets meer aan te doen. Mijn paard is in Utrecht behandelt met laser en met een chemisch goedje dat ze in de poliepen spoten. Normaal gesproken als het goed aanslaat blijft het weg, maar dit is niet bij elk paard hetzelfde. Ik heb mijn paard door die dingen moeten missen, en ze blijven het goedaardige gezwellen noemen!!

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:53

montecito schreef:
Een poliep is een goedaardig gezwel in de neus van je paard. Het kan echter zonder behandeling enorm groeien en daarmee de luchtdoorgang versperren. Mijn vorige paard had dit ook en na vele jaren van behandelingen heb ik hem toch in moeten laten slapen, omdat het te diep ging groeien en richting de hersenen groeide tussen de botjes. Als het eenmaal zover is is er niets meer aan te doen. Mijn paard is in Utrecht behandelt met laser en met een chemisch goedje dat ze in de poliepen spoten. Normaal gesproken als het goed aanslaat blijft het weg, maar dit is niet bij elk paard hetzelfde. Ik heb mijn paard door die dingen moeten missen, en ze blijven het goedaardige gezwellen noemen!!



S H I T Scheve mond Dit is dus precies wat die van mij heeft, het is heel erg doorgegroeid zoals ik al vertelde, toen weer op controle geweest en had ie weer een klein stukje erbij, en hij kreeg ook chemisch spul in zijn neus.. Ben nog steeds bang dat hij het terug krijgt...Mijne had 1 grote dan en het sloeg wel aan de behandeling, maar ben dus echt bang hiervoor wat jij vertelt!

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:42

Je moet gewoon onder controle blijven van de arts. Ik heb mijn paard 4 jaar van zijn leven kunnen redden door de behandelingen. maar zoals ik al zeg, hoeft het niet bij elk paard zo af te lopen als bij die van mij. Er zijn meerdere paarden volledig genezen verklaard door de behandelingen!!!

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 16:45

we zijn dus bij de dierenarts geweest en het is dus geen poliep en ook geen tumor

't is een ontsteking aan het slijmvlies in zn neus. we konden op zon t-tje goed zien wat er in zijn neus allemaal mis was. er was een hele rode plek met veel snot/etter erbij en toen de camera erbij kwam ging t oook ietsje bloeden.
voor de ontsteking krijgt hij nu (10 dagen elke dag) een antibiotica-kuur (spuit).

Montecito
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-06-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:38

Goed nieuws dus!!! Gelukkig maar, dat dit wel goed te verhelpen is met zo'n kuur!!!

Alvaro❤️ M2
Montecito❤️Z1 ⭐️

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 18:36

ja, nadat ie 2 spuiten haal heeft gehad heeft Mercurius bijna geen spul meer wat uit zn neus komt. alleen na het rijden begint het weer n beetje.

hij begint wel een beetje bang te worden voor spuiten Zij zijn groot en ik is klein! dan wordt ie helemaal gespannen en krijgt helemaal wit in zn ogen (heel zielig Ach gut )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cloud en 136 bezoekers