Ingegroeide teennagel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 01:04

Wie heeft hier wel eens last van gehad? Ze hebben bij mij al 2x een randje eruit gesneden ( 2 prikken in teen au ) En daarna bleef hij maar ingroeien en dus hebben ze de hele nagel er maar uit gehaald, de wortel hebben ze laten zitten. hij is intussen weer aangegroeid, maar het ziet ernaar uit dat hij weer verkeerd groeit....... de dokter zegt dat de enigste oplossing is door de wortel en al eruit te halen. Dus nooit meer een nagel aan die teen.

Wie heeft dit laten doen? Ik ben erg benieuwd naar de reacties.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 04:42

Netjes laten bijhouden door een pedicure?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:58

Een vriendinnetje van me heeft sinds kort beugeltjes onder haar teennagel, die moeten ervoor zorgen dat de nagels gewoon rechtdoor groeien. Ze is hiervoor bij de podotherapeut geweest. Als je extra-aanvullend verzekerd bent krijg je ze vergoed van de verzekering Lachen

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:25

Mijn grote broer heeft daar ook heel vaak last van gehad! 2 keer geopereerd, nagel eruit trekken en meer van dat engs. Nu heeft hij het geluk dat mijn mamsje pedicure is en het heel goed bijhoudt, hij heeft nu al iets van 3 jaar geen last meer gehad. Ik raad je aan te investeren in een pedicure. Zij kunnen een hoop engs voorkomen!!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:35

Ik heb daar ook last van.
Mijn moeder is ook pedicure en die wil dat bijhouden, maar dat vind ik absoluut geen goed idee. Ze doet het nogal lomp namelijk Nagelbijten / Gniffelen (vind ik dan)

Dus ik ga zelf aan de slag met al die martelwerktuigen.

Ik heb het trouwens alleen maar aan mijn grote teen.
Bij de rechter heb ik het alleen rechts zitten, en bij de linker alleen links.

1 teen doet nu echt heel erg veel zeer.
Er zat een stukje afgebroken nagel helemaal in mijn huid, dat heb ik er uit gekregen, maar nu zit er een gat. Pijn Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:28

Ik heb het ook gehad. alleen aan mijn grote teen. Ik moet het gewoon goedbijhoden met knippen Tong uitsteken. Maar ik heb t gehad, dat ze zelfs over operatie hadden, opeens liep ik weer heel normaal, en had ik nergens geen last meer van Schijnheilig

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:49

Geschrokken teennagel? Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:55

Ik heb het ook gehad. Ook 2 keer geopereerd en de rande die ingroeide met wortel en al eruit gehaald. Dat is alleen 2 keer niet gelukt, grrr. Mijn nagel groeit nou helemaal dubbel aan de zijkant. Het is bij mij ook bijgehouden door de pedicure. Die deed dan een gaasje onder mijn nagel, zodat hij niet in kon groeien. Nu heb ik er geulikkig geen last meer van, behalve met te smalle schoenen (als ik ze te lang draag). Zou wel de pedicure aanraden hoor.

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:57

Ik het op dit moment Scheve mond

Ik heb mijn nagel rand niet laten weghalen maar gewoon elke dag naar de dokter en laten aanstippen met zilvernitraan hoef je ook geen verdoving maar het duurd wel net zo lang als dat je het al hebt en ik had het dus al 4 weken Scheve mond Scheve mond Scheve mond ik dacht dus dat het vandaag over zou zijn want er kwam al twee dagen geen pus meer uit, drukt de doktor er zoals gewoon lijk(ff tanden bijten) op en komt er weer een druppel pus. dus moet ik maandag weer(in weekeind doe ik het zelf maar dan met ander spul).hopen dat het nu wel over is.

dit is niet zo een veel gebruikte methode maar hij werkt wel je moet gewoon zelf weten wat je kiest en ik kan niet zo goed tegen verdovingen.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:56

ik bne al 6x gesneden aan mij teen. en toevallig 2 weken geleden nog aan bijde kante vna de teennagel. zit nu nog maa reen heel klein randje op wel grappig.
ik heb 6verdoving spuite gehad omdt het ibj mij niet goed verdoofde. door mijn medicijnen. en 2x een ader geraakt.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:33

Toen mijn knollie van 1.78cm met zijn ijzertje op mijn grote teen ging staan heeft die het ook niet overleeft Haha! wat ik daarvoor in de plaats terugkreeg was een 3mm dikke nagel die ook de helft van m'n teen wilde amputeren Boos! het is 1x gecorrigeerd door een pedicure, sindsdien hou ik hem goed in de gaten >;) en hou ik hem kort. De teen zijn zenuwen in beschadigd dus kan absoluut geen strakke schoenen meer verdragen, gelukkig moet ik voor mijn werk veiligheidsschoenen dragen (met stalen neus) dus heeft ie genoeg ruimte Tong uitsteken

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:37

Ik heb het ook welleens, maar dan knip ik te positief me nagels af. Mooi rond -> hartstikke fout. Maar paar daagjes auwie, en dan gaat het vanzelf weer over!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:02

ik heb er bijna altijd last van!
dan raakt het onstoken,en dan ga ik er zelf een beetje aan zitten klooien(AUW!!!!)maar beter dan dat de huisarts mijn nagel verwijdert,(iid!auw ,die prikken zijn zo vals!)intussen 2× verwijderd!!
bij ons zit het in de famillie,we hebben het bijna allemaal.
mijn moeder loopt al 3 jaar bij de pedicure,maar heeft het ook nog!

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 23:12

Ik loop ook bij de pedicure, maar ik blijf er last van houden.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:23

pb audreyoo7 maar eens, zij kan je er een helboel over vertellen.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:56

Bij mijn vader zijn beide grote teennagels verwijderd omdat ze bleven ingroeien. Hij heeft er 6 weken van in een rolstoel moeten zitten, maar vond het zeker de moeite waard aangezien de ellende voor de operatie veel pijnlijker en lastiger was. Die operatie is inmiddels al 40 jaar terug, dus ik denk dat ze inmiddels zelfs al betere operatiemethodes hebben, dus dat je geen 6 weken kreupel zijn hoeft te verwachten Lachen

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:05

Ik heb nu al ruim 1 jaar een ingegroeide teen nagel.
1x hebben ze hem er bij de podotherapeut uitgepeuterd ZONDER verdoving. Hij zei dat het helemaal goed was, en die nagel niet meer in ging groeien, en een week later zat hij er weeer in

Pas geleden heb ik hem er zelf uitgepeuterd, 's nachts om 2 uur, want het deed zo zeer dat ik er niet meer van kon slapen Haha! En nu is ie er weer terug ingegroeid Cool

Eigenlijk heel sneu, maar ik heb er geen last meer van, zolang dat zo blijft ga ik er NIET mee naar de dokter oid...Martelaars ~~}>