Ik ga springen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Ik ga springen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 21:03

Hey,

Me eerste springwedstrijdje is gepland namelijk op de New Forest Sportdag (25-09)
Dan ga ik dus B springen categorie D/E, heb er best zin in, Lady heeft zelden
een balk eraf gegooit, ben benieuwd, wel spannend iemand nog tips?

Groetjes, Stephanie


Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:06

Wat leuk voor je! Lijkt me best spannend om voor de eerste keer mee te doen met zo'n wedstrijd.
Ik heb zelf nooit meegedaan aan officiele wedstrijden maar heb wel een tip voor je: Probeer rustig te blijven, rijdt rustig en beheersd en probeer te rijden zoals je dat thuis zou doen.
Je ziet namelijk erg vaak ruiters die (te?) zenuwachtig zijn en wild en ondoordacht gaan rijden en daardoor fouten maken, dat vind ik echt jammer!
Houdt het hoofd koel!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:37

Hee veel succes hoor!
Tip: laat de balken erop liggen Haha!:D:D

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 21:53

Annetje schreef:
Wat leuk voor je! Lijkt me best spannend om voor de eerste keer mee te doen met zo'n wedstrijd.
Ik heb zelf nooit meegedaan aan officiele wedstrijden maar heb wel een tip voor je: Probeer rustig te blijven, rijdt rustig en beheersd en probeer te rijden zoals je dat thuis zou doen.
Je ziet namelijk erg vaak ruiters die (te?) zenuwachtig zijn en wild en ondoordacht gaan rijden en daardoor fouten maken, dat vind ik echt jammer!
Houdt het hoofd koel!


Wedstrijdervaring heb ik wel (Z1 dressuur), maar blijft spannend immers wel 1e officiele springwedstrijd!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:06

Leuk hoor! Lachen Zelf heb ik alleen maar groen gesprongen, ik vond het moet ik toegeven veeeel minder spannend dan de dressuur! (beide maar 1 keer gedaan, en dat was nog 'maar' een onderlinge! Knipoog) Het ging gewoon lekker, zolang je het parcours een beetje kent. En het ligt natuurlijk ook aan je pony, mijne is totaal niet bang aangelegd en springt altijd als hij ervoor komt, dus ik hoef alleen het aanspoor en stuurwerk te doen. Haha! Nog veel succes ermee! OK dan! Laat ons weten hoe het is gegaan!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:23

LadyLuna schreef:
Hey,

Me eerste springwedstrijdje is gepland namelijk op de New Forest Sportdag (25-09)
Dan ga ik dus B springen categorie D/E, heb er best zin in, Lady heeft zelden
een balk eraf gegooit, ben benieuwd, wel spannend iemand nog tips?

Groetjes, Stephanie

He daar spring ik ook mee! Maar dan in t Z! Bloos Haha! Tong uitsteken Je moet je thuis goed voorbereiden: zorg dat je pony een dik B parcours thuis met gemak springt. Oefen ook wat vreemde hindernissen en verder alles wat je in het parcours tegenkomt, dus oxers, steilsprongen, triples, dubbelsprongen ed. Volgens mij kan er dan niks meer mis gaan! Behalve dat je het parcours niet moet vergeten, niet voor de bel starten, je naam ed niet zeggen bij het groeten, niet door de finish gaan.. maar dat komt vast wel goed! Knipoog Lachen Succes alvast en ik denk dat ik je wel zie, want een halfzusje van mijn pony springt ook mee in de B cat D/E! De pony heet Savannah Lady en Anita Senneker rijdt erop! Tot ziens! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:31

Niet door de finish gaan...? Ik dacht dat finishen daar altijd juist voor waren, om overheen te gaan? Verward of is dat nou een heeele blonde opmerking? Schijnheilig

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:39

Roskur schreef:
Niet door de finish gaan...? Ik dacht dat finishen daar altijd juist voor waren, om overheen te gaan? Verward of is dat nou een heeele blonde opmerking? Schijnheilig

Haha nee meestal is dat ook wel zo, maar ik zou er toch even om denken! Soms ga je uit automatisme een bepaalde richting na een hindernis op, waardoor je net de finish mist en dat is natuurlijk erg jammer! Hetzelfde geldt voor de start.. heb ik ook al eens gehad en dat is mooi balen! Gelukkig was het in de barrage! Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:45

Roskur schreef:
Niet door de finish gaan...? Ik dacht dat finishen daar altijd juist voor waren, om overheen te gaan? Verward of is dat nou een heeele blonde opmerking? Schijnheilig


In principe is dat geen blonde opmerking, in de praktijk wordt het echter wel eens vergeten. Net als de start. Ander bochtje en je hebt de start of de finish gemist.

Daarom heb ik nog één heel belangrijke tip voor de topicstarten, ga goed parcourslopen. Doe dit bij voorkeur samen met iemand die al wat ervaren is in het rijden van springwedstrijden. Hij/zij kan je dan wijzen op de kleine dingetjes waar Marije1987 het ook al over heeft. Ga vantevoren bedenken hoe je binnenkomt, waar je langsgaat om naar de jury te gaan om te groeten (je kunt even langs die vreemde hindernis rijden bijvoorbeeld), hoe je vervolgens door de startlijn heen rijdt en welke lijnen je in het parcours gaat rijden en vervolgens natuurlijk de finish.

Het gaat zeker goed komen als je om die dingen denkt. Veel suc6!!!

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:37

Maar je schreef, "niet door de finish gaan"..? Wel als opsomming, bedoelde je, niet vergeten door de finish te gaan? Knipoog

Je hebt van te voren toch al je parcoursverkenning, daar wordt toch redelijk duidelijk aangegeven hoe de hindernissen liggen en hoe je moet rijden, of ben ik nou gek? Verward (ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd Haha!.)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:48

Roskur schreef:
Maar je schreef, "niet door de finish gaan"..? Wel als opsomming, bedoelde je, niet vergeten door de finish te gaan? Knipoog

Je hebt van te voren toch al je parcoursverkenning, daar wordt toch redelijk duidelijk aangegeven hoe de hindernissen liggen en hoe je moet rijden, of ben ik nou gek? Verward (ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd Haha!.)

Natuurlijk staan de hindernissen duidelijk aangegeven, maar hoe je moet rijden bepaal je zelf. Knipoog Toch is het verstandig om nog even goed te kijken waar de camera's van de finish staan, soms KUN je er namelijk om heen rijden en dat is dus erg jammer(je rijdt er soms niet sowieso doorheen als je over de laatste hindernis bent...) Let dus bij het parcoursverkennen goed op de start en finish.. Lachen

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

Equira

Berichten: 1219
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:40

Roskur schreef:
Je hebt van te voren toch al je parcoursverkenning, daar wordt toch redelijk duidelijk aangegeven hoe de hindernissen liggen en hoe je moet rijden, of ben ik nou gek? Verward (ik heb alleen onderlinge ervaring, wel een hele wedstrijd Haha!.)


Maar je wordt niet geholpen met het parcoursverkennen hoor, dat moet je toch echt zelf doen.


Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:37

Gaaf! Heel veel succes hoor. Ga je nu vaker springwedstrijden rijden?

Keer je gelaat niet anders naar het verleden, dan om te leren hoe je de toekomst moet ontmoeten

LYSANNO
Berichten: 2164
Geregistreerd: 17-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:19

cool leuk voor je

love in the past is only a memorie
love in the future is only a fantasy

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 21:07

Pjelk schreef:
Gaaf! Heel veel succes hoor. Ga je nu vaker springwedstrijden rijden?


Dankje, voor de leuke reacties Pling Hoogstwaarschijnlijk wel wat vaker maar niet echt super
vaak hoor, ben een echte dressuurmuts Knipoog Toevallig heeft Lady een zéér goede springvader! (ZZ)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers