Prijs 007 nakomeling..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Prijs 007 nakomeling..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 19:05

Ik heb momenteel een 007 nakomeling onder het zadel, waar wij ook interesse in hebben om te kopen.
Nu vraag ik me af ( ik weet wel wat ze voor haar vragen) wat deze merrie waard is ongeveer.

Het is een (hoop dat ik hetmeteen goed zeg Schijnheilig ) 007 x grandeur x farn.
Komt uit een goede merrie lijn.
De merrie kan super bewegen, en schijnt ook nog een behoorlijk springvermogen te hebben, maar ik heb haar zelf nog niet zien springen.
Ze is correct gebouwd, heb helaas zo geen foto van haar.
Haar draf is echt heel apart. Ze is nu 3 jaar, en er is zo'n 15/20 x opgezeten. Ze is profesioneel ingereden, en is zeer makkelijk te rijden.

Wat zou deze zwarte merrie op moeten brengen denken jullie? Ik ben namelijk bang dat (ondanks dat de eigenaar/kennis van ons, zegt dat het een koopje is) we er veel te veel voor gaan betalen.

Alvast bedankt!


Soldier
Berichten: 49
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:28

Moeilijke vraag...

Kijk, ik ben wel vaker van deze vragen tegen gekomen op het forum waar aan de hand van een foto gevraagd wordt wat een paard of veulen waard is. En dan roept men de meest waanzinnige bedragen gemotiveerd met nog meer waanzinniger motivaties.

En ook in dit toppic zul je wel weer bedragen horen, maar wat kun je daar in godsnaam mee ?

Dat het een 007 nakomeling is bepaald niet direct de waarde van het paard, en ook de apparte draf niet.

Het is een combinatie van factoren. De bouw, de gangen, uitstraling, de prestaties...het laatste is hier echter nog niet aan de orde. En zo zijn er nog wel meer dingen te noemen.

Waar het echter denk ik om gaat is wat het jouw waard is. Jij hebt haar onder het zadel en jij ziet haar onder het zadel. Welke ambities heb je ?
De ambities die jij nastreefd kunnen voor jou bepalen wat het je waard is.

Heeft het als veulen keuringen gelopen en zo ja wat waren de beoordelingen/premies ? Dit kan iets zeggen over wat de verwachtingen van het paard zijn. Ik denk dat dat mede bepalend kan zijn voor de prijs, maar kan echter moeilijk zeggen wat die zal mogen zijn.

Als het klikt tussen jullie en het je paard van je dromen is dan is iets teveel betalen uiteindelijk niet erg...blijft alleen de vraag wat iets teveel is... Lachen

Make Love Not War !


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:34

Helemaal mee eens!
Daar komt bij, wat wil je zelf van en met het paard? Een paard wat alles is wat je zoekt is nooit te duur of te goedkoop.
Als je een braaf, lief rijpaardje zoekt met hoog knuffelgehalte ga je geen bergen geld neerleggen voor een onbetrouwbare etter die fantastisch kan lopen. En omgekeerd ook niet.

Het is maar wat de ene gek ervoor vraagt, en de andere gek ervoor geeft Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:37

De waarde wordt bepaald door verschillende gegevens, het belangrijkste is de veterinaire rapportage met foto's.
Is die goed pas dan ga je verder kijken.
Wat heeft die merrie op de keuring voor predicaten gehaald?
Is dat allemaal in orde dan is de eigen smaak doorslaggevend.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:02

Om en nabij de 5000 zou reeel zijn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:13

Magique schreef:
Om en nabij de 5000 zou reeel zijn.


Knap hoor, zonder maat, vet rapport, stalgebreken en predicaat te weten.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:17

knap hé ?
Zij vraagt een prijs, ik geef een prijs.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:23

Magique schreef:
knap hé ?
Zij vraagt een prijs, ik geef een prijs.


Geef even je tel nummer ik weet nog wel een paar mensen die blij zijn met iemand die ongezien 5000 euro biedt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:25

Hij kan 5000 kosten, minder of meer.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat dit afhankelijk is van het veterinaire rapport. Van veel paarden wordt toch eerst de prijs overeengekomen voordat men het paard überhaupt laat keuren.

De prijs hangt vooral af van de papieren en de verwachte prestatiemogelijkheden in de toekomst (ook al is die grotendeels afhankelijk van de ruiter). Hier valt zo weinig over te zeggen. Wat is een goede moederlijn? Wat is een aparte draf? enz. enz.

Misschien kun je ongeveer een prijsindicatie geven, dat mensen daar dan op kunnen reageren. Zeker als je het idee hebt dat je teveel betaalt.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:27

frunnik schreef:
Hij kan 5000 kosten, minder of meer.

Beetje kort door de bocht om te zeggen dat dit afhankelijk is van het veterinaire rapport.



En nog een aantal andere zaken die ik noem.
Dus concreet is het een ster of voorlopig keurmerrie en zo niet waarom dan niet.
Is ze PROK en zo niet waarom dan niet.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:28

sarabande schreef:
Geef even je tel nummer ik weet nog wel een paar mensen die blij zijn met iemand die ongezien 5000 euro biedt


0655274655

Ik zoek er nog 1

Ga iemand anders vervelen ofzo Verward B.v. Ceasario
Haha!

Het is een indicatie, wel eens van gehoord ?

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:36

ach om een juiste indicatie te geven moet je een paard zien, en dan nog is het wat de gek ervoor geeft.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:37

Ik vraag me toch af hoe je een indicatie kunt geven zonder een dier gezien te hebben.
Misschien is het wel een geit met de gangen van een Shet... een subjectief oordeel kun je niet vanuit gaan.
Ik vind mijn eigen paard ook fantastisch, dat wil nog niet zeggen dat een ander met meer verstand van paarden dat ook vindt.

Idd is een nette fotoreportage en klinische keuring belangrijk. Stel je wilt de zware wedstrijdsport in, is het dan eerlijk om een 3jarige met een stel dikke 3-en of 4-en zo zwaar te gaan belasten?
Nee. En dus zal het dier bij voorbaat al niet geschikt zijn voor het doel wat jij voor ogen hebt.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:39

Als het jouw droompaard is, je kan het betalen, en ze wordt goedgekeurd, dan zou ik me over die prijs niet druk maken. Het valt niet mee om een droompaard te vinden, en wie kan daar nou een prijskaartje aan hangen ? Als ik mijn droompaard tegen kwam, zou het me niet uitmaken of ze me belazerden, zolang ik er maar blij mee was !

~Turbohoof Solutions ~

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:41

Vergeet ik helemaal de prijs Haha! Ik vind 5000,-- een mooi bedrag voor een paard met een goed papier, goede gangen, niet ingereden (en uiteraard gekeurd). Is het een paard met extra kwaliteiten mag de prijs wel hoger liggen ...

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:36

Missouri schreef:
Idd is een nette fotoreportage en klinische keuring belangrijk. Stel je wilt de zware wedstrijdsport in, is het dan eerlijk om een 3jarige met een stel dikke 3-en of 4-en zo zwaar te gaan belasten?
Nee. En dus zal het dier bij voorbaat al niet geschikt zijn voor het doel wat jij voor ogen hebt.


Het moeilijke van dit verhaal is natuurlijk wel dat er ZAT in de internationale sport lopen die 3 tjes op de benen hebben.

Botkreupel zijn ze bijna nooit, maar ze worden altijd wel bij dezelfde ruiters kreupel Maar er zijn er maar heel weinig die op een 3 kreupel worden, dus om gelijk te zeggen dat zo dier nationaal/internationaal niet kan meelopen................

Soldier
Berichten: 49
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:40

Magique schreef:
Om en nabij de 5000 zou reeel zijn.


ach, en zoals ik al zei in het eerste antwoord...er zal wel iemand zijn die toch een prijs noemt !!

Waar haal je dat in godsnaam vandaan ? Je hebt het paard niet eens onder het zadel gezien...Waar is dieprijs dan op gebasseerd ?

Als jij de merrie ziet geef je er mischien nog geen kwartje voor, maar voor hetzelfde geld tik je 10.000 neer...

Het gaat erom dat de vraag die gesteld werd een naar mijn mening veel te persoonloonlijke is waar je moeilijk tot geen antwoord op kunt geven al is het alleen omdat wij dat paard niet onder het zadel zien en om nog tig meer redenen...
Laatst bijgewerkt door Soldier op 09-09-04 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Make Love Not War !

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:42

Soldier schreef:
Waar is dieprijs dan op gebasseerd ?


Hierop:

Citaat:
Ik heb momenteel een 007 nakomeling onder het zadel, waar wij ook interesse in hebben om te kopen.
Nu vraag ik me af ( ik weet wel wat ze voor haar vragen) wat deze merrie waard is ongeveer.

Het is een (hoop dat ik hetmeteen goed zeg ) 007 x grandeur x farn.
Komt uit een goede merrie lijn.
De merrie kan super bewegen, en schijnt ook nog een behoorlijk springvermogen te hebben, maar ik heb haar zelf nog niet zien springen.
Ze is correct gebouwd, heb helaas zo geen foto van haar.
Haar draf is echt heel apart. Ze is nu 3 jaar, en er is zo'n 15/20 x opgezeten. Ze is profesioneel ingereden, en is zeer makkelijk te rijden.

Wat zou deze zwarte merrie op moeten brengen denken jullie? Ik ben namelijk bang dat (ondanks dat de eigenaar/kennis van ons, zegt dat het een koopje is) we er veel te veel voor gaan betalen.

Alvast bedankt!

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:03

Bokt is altijd weer zo heerlijk voorspelbaar

Topicstarter vraagt prijs, vervolgens wordt prijs gegeven. Dan is het weer wachten op de eerste die daar weer over gaat vallen en 9 vd 10x is dit dus Sarab want je kan toch geen prijs zeggen als je paardje niet gezien heb Bloos! Hoe durf je toch een prijs te noemen, shame on you !

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:13

Magique schreef:
Topicstarter vraagt prijs


Topicstarter vraagt een prijs en vervolgens wordt uitgelegd dat er op deze gegevens geen prijs gegeven kan worden. Topicstarter wordt niet misleidt alleen wat zaken waar ze naar zou kunnen kijken duidelijk gemaakt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:00

s
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jadeooseven

Berichten: 175
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:00

janna schreef:
5000 euro lijkt mij een nette prijs voor een 3 jr ZWARTE merrie.
Daarna altijd bedingen dat ze rontgenologisch goedgekeurd moet worden, geen chipjes, geen OCD, geen 3 tjes.


Oja, die is ook lekker..houd dat goed in de gaten hoor, ze zakken wel zooooo in de prijs als ze een chip hebben! STAATSGEVAARLIJK! Haha!

Zie maar het topic veulen gechipt....

En verder als het jouw droompaardje is kan niemand hier op bokt of waar dan ook ter wereld bepalen wat een goede prijs voor deze merrie is! Als het klikt tussen jullie valt dat niet in geld uit te drukken

Zenit is geboren!!!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:19

Jadeooseven schreef:
Oja, die is ook lekker..houd dat goed in de gaten hoor, ze zakken wel zooooo in de prijs als ze een chip hebben! STAATSGEVAARLIJK! Haha!


Ik denk niet (dat weet ik wel zeker) dat Janna de computerchips bedoelde Haha!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:01

Jadeooseven schreef:
En verder als het jouw droompaardje is kan niemand hier op bokt of waar dan ook ter wereld bepalen wat een goede prijs voor deze merrie is! Als het klikt tussen jullie valt dat niet in geld uit te drukken


Nee maar gezondheids, keurings etc uitslagen zijn wel mede waarde bepalend.
Zij maakt zelf wel de keuze, en weet ook waar ze de merrie voor wil gaan gebruiken, maar moet wel op de hoogte zijn alle ook niet zichtbare gebreken.

Daar voorkom je veel verdriet en ellende mee.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:39

Het verbaast me dat jullie stellen geen prijs te kunnen noemen. Mijn ervaring is namelijk dat wanneer je een paard verkoopt toch bijna alle potentiele kopers, zonder een paard gezien te hebben en over minimale gegevens beschikken toch feilloos weten dat de vraagprijs te hoog is.

Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers