dure caps afgekeurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

dure caps afgekeurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 14:08

wil ik gister zo'n mooie cap met streep voorop kopen, blijkt dat ze door de nederlandse keurdienst zijn afgekeurd! Boos! lijkt me echt balen voor mensen die zo'n hele dure hebben gekocht zeg. ze zijn alleen maar door dat nederlandse gebeuren afgekeurd en door de rest goed. ze zijn wel veilig, maar bij een bepaalde van kan die sluiting losschieten ofzo! gelukkig had ik er nog geen een gekocht! Knipoog trouwens al die namaak caps zijn ook afgekeurd!
Laatst bijgewerkt door paardje op 07-04-02 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:19

Hee, die caps zijn door ons afgekeurd, dus?? (werk bij de Keuringsdienst) Ik weet wel dat ik vorig jaar al mijn Bit's en Paard en Sportjes mee heb moeten nemen omdat ze daaruit importeurs van caps wilden hebben, van HH tot Pikeur....

Oeps, heeft de keuringsdienst HH-caps wel goedgekeurd? Ik zal het eens bij mijn collega's vragen.... Knipoog

Toos paardloos

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 14:25

nee, hh caps zijn ook afgekeurd! Haha!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:31

en ik heb een casco, hoe zit het daar dan mee?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:32

Dat meen je niet..... GRRRRRRRR. Stomme prutscollega's!
HH heeft hele goede caps, heb ik van het weekend nog uitgeprobeerd Haha! (testkonijn)

Toos paardloos

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:34

Waar staan de resultaten van dit onderzoek?

Neem tenminste aan dat die voor de consument beschikbaar zijn.

Nulla tenaci invia est via

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 14:37

Dees schreef:
en ik heb een casco, hoe zit het daar dan mee?


dat zijn de enige nieuwe caps die goed gekeurd zijn

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 14:38

imker schreef:
Dat meen je niet..... GRRRRRRRR. Stomme prutscollega's!
HH heeft hele goede caps, heb ik van het weekend nog uitgeprobeerd Haha! (testkonijn)


ik heb er ook een en ik houd hem lekker Lovers

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:41

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:54

Dan moeten we even op Naz wachten,
die werkt bij Divoza en wist me het hele verhaal te vertellen.

Het schijnt zo te zijn dat bij de GPA een klein percentage van de gekeurde caps de sluiting scheurde bij een belasting van zoveel kilo...

Toch zweer ik bij mijn GPA, er zijn maar weinig andere caps die daar naar mijn idee aan kunnen tippen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:57

Beetje onduidelijk verhaal dit ??

Kan iemand met types en merken komen dat lijkt me duidelijker voordat iedereen ze in de container gaat gooien Frusty .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:01

Nou, ik kan die van mij weer uit de container halen...mijn casco mag nog!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:07

Eh? Is een EN 1314 (zoiets toch?) keurmerk van CE niet geod genoeg meer? En sinds wanneer? Zou een helm goed zijn als hij al 3 flinke vallen overleefd heeft? Ik denk het wel, ik heb met deze helm 3 klappen gehad, en hij leeft nog, en nog steeds red hij mijn leven. Dat lijkt mij toch het belangrijkste. Ik mag niet hopen dat ik ooit met mijn hoofd klem kom te zitten onder een boom en dat hij die krachten niet aan kan... Ik rijd paard volgens mij, en ik kap geen bomen...

Ik heb een Horka helm van 3 jaar oud geloof ik, de laatste 2 jaar heeft hij 3 klappen overleefd. Officieel moet je ze dan verversen, maar dat leek mij zulke onzin, ik heb gezien hoe ze die dingen maken... Dat kan haast niet stuk!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:23

lijkt me onzin maarja ben wel benieuwd naar die resultaten..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:10

Ik heb een horka airstream, met EN 1314 (ofzo, dat nummer waar laui het over heeft) erin.
Vind het allemaal erg vaag.
We moesten over op andere caps, en caps met een EN nummer erin waren goed, en nu ineens weer niet?

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:39

Ik heb nog steeds een cap met een kinbandje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:04

ik heb ook een GPA. zijn die nu nog wel goed of niet mer?

groetjes [naam]

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:06

ik heb juist vanmiddag een horka eurotop (paddo) gekocht. istie dan wel goed? ik heb er wel een certificaat bij. had eerst een casco ecco, maar heb m toch maar omgeruild. ik was net een atoombom! Extreme duivel

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:34

Om een aantal mensen vast gerust te stellen: De casco's zijn allemaal goed, de Eurotop van Horka ook. Wat Sjuimpje zegt over de GPA klopt inderdaad, maar de caps zijn opnieuw gekeurd voor een NL keurmerk, waarbij de eisen dus strenger zijn als de Europese. Die EN1384 is Europees en in principe nog gewoon geldig.

Ik ben morgen weer aan het werk dus dan zal ik het fijne ervan nog ff uitzoeken, dan horen jullie meer!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:35

Maarja, je gaat toch bij normaal gebruik ook niet met een paar kilo aan de sluiting van je cap hangen, of is dat nou raar gedacht? Ik was nooit op zo'n test gekomen.....ga eens éven aan je sluiting hangen Verward

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 23:18

Tsk... net vorige week een Horka Airstream gekocht (dezelfde als Stef). Mag toch hopen dat die de test overleefd heeft, 't is de enige die me een beetje behoorlijk past. En ik ga toch echt geen nieuwe kopen, dat EN-keurmerk zit er toch niet voor niets op?

Naz, ik wacht met spanning op het vervolg! Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 00:10

Rieja schreef:
Maarja, je gaat toch bij normaal gebruik ook niet met een paar kilo aan de sluiting van je cap hangen, of is dat nou raar gedacht? Ik was nooit op zo'n test gekomen.....ga eens éven aan je sluiting hangen Verward


Haha, het bleek dus als volgt met die GPA: als er bij die sluiting een gewicht van meer dan 100 kilo aan kwam te hangen, dan knapte er 1 op de 12. Dan moet je al meer dan 100 kilo wegen en je zelf aan je cap aan een boom hangen ofzo... zou echt niet weten hoe je dat anders voor elkaar moet krijgen.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 07:59

Is eigenlijk ooit al iemand op straat gecontroleerd: "is jouw cap wel goedgekeurd"? Maakt de verzekering daar zo'n spel van: "hé, die cap was niet goedgekeurd"?


Als de keuring zó streng is, dan draag ik mijn ouderwetse vilten cap gewoon verder, nah! Tong uitsteken

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:15

Naz"]
[quote="Rieja schreef:
Maarja, je gaat toch bij normaal gebruik ook niet met een paar kilo aan de sluiting van je cap hangen, of is dat nou raar gedacht? Ik was nooit op zo'n test gekomen.....ga eens éven aan je sluiting hangen Verward


Haha, het bleek dus als volgt met die GPA: als er bij die sluiting een gewicht van meer dan 100 kilo aan kwam te hangen, dan knapte er 1 op de 12. Dan moet je al meer dan 100 kilo wegen en je zelf aan je cap aan een boom hangen ofzo... zou echt niet weten hoe je dat anders voor elkaar moet krijgen.
[/quote]

Lijkt me dat als je meer dan 100 kg weegt en je hangt aan een boom met je cap....dan lijk het mij dat je blij bent als de sluiting kanpt en je vrij laat...
Je kan jezelf wel ophangen aan zo'n cap.....
Horror....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:39

Wat een lachwekkende test! Tsjonge, echt typical dutch... Mijn god, hoe krom kun je denken? Ja, aan je cap moet je met 100 kg kunnen hangen, dat dan je hersens geplet zijn en je schedel verbrijzeld dat interesseert ze niet, het moet kunnen! Frusty Yeah right... Nou dan hou ik het gewoon bij een EN 1384 (thx, zat ik er 1 cijfertje naast)! Wat een typisch Nederlands geneuzel!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers