Goede instructie omgeving Den Haag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Goede instructie omgeving Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 11:50

En dan niet goed goed, maar echt een hoog niveau..
Het zit zo; ik kom met Racer staats verder, maar loop ook steeds meer tegen kleine dingen aan.
Ik heb meestal 2x in de week les, maar dit is toch niet wat ik zoek. Ik zoek gewoon een instructrice/instructeur die zelf ook op een hoog niveau rijd of heeft gereden, en mij zo meer kan leren. Ik wil gewoon verder in de sport, dat is zeker met Racer of met een ander paard, daar gaat het niet om, maar ik moet zelf ook zoveel leren.
Mijn huidige intructrice is meer met Racer bezig, ja het gaat opzich leuk, maar er zit geen tempo in. We zijn nu al meer dan 3 maanden bezig met wijken, en hij kan net 1 stapje over stappen, en op de andere kant nog niet eens Verdrietig . En ik kan er zelf ook verder niks aandoen omdat ik ook nog nooit verder gekomen ben dan stap, draf en galop in manege lesjes . Mijn houding is dan ook verschrikkelijk, maar daar krijg ik niet echt les in.
Het is zo moeilijk uit te leggen wat ik wil, er moet flink tempo inzitten, veranderingen in het rijden kunnen voelen/zien, op mijn houding gehamerd worden, ons wedstrijdklaar maken..
Ik denk dat er zo wel een beetje een plaatje is wat ik bedoel, wie kan ons helpen?
Overigens heb ik er wel eens over gedacht te sparen voor een les van Anky, misschien een beetje ver gezocht, maar dat soort ruiters zoek ik.. Scheve mond

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:59

Ik begrijp wat je bedoeld........succes ermee!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:39

Ik denk dat geen ruiter als Anky nodig hebt om wat hoger op te komen. Anky is misschien leuk voor het verfijnende werk als je zelf al in de Z zit of zo, maar zo te horen ben jij gewoon een B-ruiter. Niks mis mee, maar je moet niet te hoog mikken. Ik zal eens nadenken of ik iemand voor je weet.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:44

Is Karin Arkenbout geen optie?
Zijzelf staat op Polanerduin en geeft ook de dressuur-verenigingslessen op de Arckel.
Tot zover ik weet heeft zij Prix st Georges gereden en weet ze heel goed waar ze mee bezig is
Ze heeft mij i.i.g erg veel geleerd Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 13:09

VValar schreef:
Ik begrijp wat je bedoeld........succes ermee!!


Ja, moeilijk is het hé Lachen .

Karin Arkenbout zou evt. kunnen, vanaf januari ben ik toch lid van de Delflandruiters, ik zal er eens over na denken.

Teesebes; Anky was maar een voorbeeld, ik vind het namelijk erg moeilijk om uit te leggen. Ik probeerde zo wat duidelijkheid te creeren Knipoog .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:19

Er zijn genoeg goede instructeurs in de omgeving. Ik weet niet of je vervoer hebt, maar anders kan je les nemen van Patrick of Sylvia van der Meer in Naaldwijk (resp. Grand Prix en PSG, is dat hoog genoeg Haha! ?).
Op Berestein kan je lessen bij Miranda Pakvis (ZZ-L). Verder kan je het eens vragen aan Ferrence Damen (staat op De Hoeve). Ik heb in het begin altijd fijn gelest bij Sacha Born en Sharon Swaida. Beiden hebben Z2 gereden en hebben de ORUN opleiding geheel of gedeeltelijk afgerond. Ik denk eerlijk gezegd dat ze je voorlopig (tot het Z) heel prima kunnen helpen. Ze komen naar stal, kosten niet veel en het zijn toffe meiden. Als je telefoonnummers wil hebben, hoor ik het wel.

Ik weet niet bij wie je nu lest, maar als dat een van de manege-instructeurs is van de Arckel, denk ik dat bijna iedereen je wel een stap verder kan helpen. Vindt je Theo of Rene niets? Les hoeft niet altijd heftig en flitsend te zijn, als je basis nog niet voldoende in orde is, kan je wel kunsten willen rijden, maar daarmee kom je niets verder. Als je nu bij Anky zou gaan lessen is dat ook het enige waaraan ze aandacht besteed. Dat voelt misschien als stilstand, maar het is wel noodzakelijk dat daaraan voldoende aandacht wordt besteed.

Ik rij bijna nooit oefeningen in mijn les en het gekke is dat die oefeningen beter gaan dan ooit! Gewoon doordat ik nu alles beter voor elkaar heb.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:01

Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat Racer een draver is en niet dressuur gefokt, zoals bijvoorbeeld de KWPN'er.
Je moet voor jezelf een grens stellen, want met Racer zul je heus niet in het Z komen, dat bedoel ik niet rot Lachen Probeer dus een instructeur/instructrice te vinden wat past bij jullie niveau als combinatie. Succes Ilse Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:06

Theo, Rene of Karin......... ben over alledrie heel erg te spreken, Ik heb altijd goed les van ze gehad...... tis alweer wat jaren geleden maar ik kom ze nog regelmatig tegen.

Patrick van der Meer is ook heel prima. Daarnaast geef ik ook les in die regio. Kijk maar eens op mijn website.

www.kimruitersport.nl

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:54

gijsenkim schreef:
Theo, Rene of Karin......... ben over alledrie heel erg te spreken, Ik heb altijd goed les van ze gehad...... tis alweer wat jaren geleden maar ik kom ze nog regelmatig tegen.


Het mooie is dat Theo en Rene daar op de manege een ponyclub runnen en dus dagelijks aanwezig zijn... Ik zou het wel weten. Je hebt geen instructeur op GP-niveau nodig om een B-proef te leren rijden, heus.

Live is what happens to you while you're busy making plans....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:59

Ik heb vroeger bij Theo les gegeven toen hij Den Dulder nog had. Uiteraard had ik ook les van hem Haha! Haha! Haha! En ik heb heel veel van hem geleerd.

Met Karin Arkenbout heb ik samen gewerkt bij een handelaar maar das ondertussen al een dikke 15 jaar geleden. Dat is een hele rustige beheerste juf die de basis belangrijker vind dat wat dan ook Haha! Haha! Haha!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:06

Maar is het niet zo dat het niet in een flink temp kan, tenzij het paard en amazone ook kunnen?
You gotta crawl, before you walk

Verder snap ik ook wel wat je bedoelt, je wilt gewoon in een keer alles goed leren, en van iemand die dit goed uitlegd, en nog belnagrijker, weet waar die over praat.

Ik snap het, en ik denk dat iedereen dit wel zoekt!
Hier is Linda Verwaal onze dressuur koningin, haha zij geeft ontzettend goed les, je ziet al snel dat het vooruit gaat!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 17:39

Van Theo heb ik vrijdagsavond al les, groepsles met pensiongasten. Maar ik wil gewoon graag verder kijken dan mijn neus lang is, en daar is bokt de perfecte oplossing voor .

@Flower; klopt dat Racer een draver is, en ik weet ook precies hoe en wat qua prestaties, maar mijn doel is gewoon kijken wat we samen kunnen bereiken, en komen we echt niet meer verder toch evt. gaan kijken naar een ander soort paardje. Het klinkt misschien hard, maar het is toch wel een leuke uitdaging. Of ik hem dan verkoop of hou, ik zie het dan allemaal wel.
Ik moet toch ook eerst zelf leren rijden, ik heb zooo veel punten die gecorrigeert moeten worden en dingen die ik nog moet leren. Ik zou nog niet eens een L proef kunnen rijden want ik ken de wijkhulpen nog niet eens goed Verdrietig .

Ik heb net ook een PB'tje van Tyrza gehad, eens kijken of dat een mogelijkheid is Lachen

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:20

Ik had les van Martine Toxopeus. Zij staat op de Molenhoek in Nootdorp. Rijdt ZZ L . Erg fijne meid!

http://www.qssupplies.nl/tox/

Ik heb nu geen les meer van haar want ik ben verhuisd naar brabant. Ze is nog wel een van mijn beste vriendinnen.

In het land der blinden is eenoog koning!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:08

Martine loop ook al rond op de Arckelhoeve. Ik geloof dat er meer dan genoeg goede instructeurs bij jou op stal aanwezig zijn Ilse...

Live is what happens to you while you're busy making plans....


BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:38

Ilse schreef:
Van Theo heb ik vrijdagsavond al les, groepsles met pensiongasten. Maar ik wil gewoon graag verder kijken dan mijn neus lang is, en daar is bokt de perfecte oplossing voor .

@Flower; klopt dat Racer een draver is, en ik weet ook precies hoe en wat qua prestaties, maar mijn doel is gewoon kijken wat we samen kunnen bereiken, en komen we echt niet meer verder toch evt. gaan kijken naar een ander soort paardje. Het klinkt misschien hard, maar het is toch wel een leuke uitdaging. Of ik hem dan verkoop of hou, ik zie het dan allemaal wel.
Ik moet toch ook eerst zelf leren rijden, ik heb zooo veel punten die gecorrigeert moeten worden en dingen die ik nog moet leren. Ik zou nog niet eens een L proef kunnen rijden want ik ken de wijkhulpen nog niet eens goed Verdrietig .

Ik heb net ook een PB'tje van Tyrza gehad, eens kijken of dat een mogelijkheid is Lachen


Ach meissie maak je niet dik!
Je vindt heus wel een perfecte instructrice/eur die super
bij jullie past !

Groetjes Cindy

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:44

Ik ben geen GP ruiter maar ik kan je verzekeren dat ik er geen drie maanden over doe om een combinatie te leren wijken Haha!
Weet je wat leuk zou zijn voor jullie .... een trainingsweek bij Imke en Tineke Bartels (www.academybartels.com)

Tijdens dit verblijf kunt u ervaren hoe er op een professionele wedstrijdstal wordt gewerkt en getraind. Bij het kijken naar de training van de wedstrijdpaarden en tijdens de praktijklessen met uw eigen paard(en) doet u 'een overdosis' aan dressuurkennis op.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:14

pevoco schreef:
Ik ben geen GP ruiter maar ik kan je verzekeren dat ik er geen drie maanden over doe om een combinatie te leren wijken Haha!


Dat zou ik niet te hard roepen.. Dat deden meerdere instructricces ook bij mij met Redna nou mooi niet dat ze ging wijken.. 3 jaar hebben we er over gedaan en als ze een goeie dag heeft doet ze een pasje maar anders gewoon niet Haha! .. En ik heb echt geen banketstaaf intructrices en instructeurs gehad..
Ook heeft het natuurlijk aan mij gelegen maar wel tot op zekere hoogte want met de andere paarden die ik tegelijk starten lukten het wel...

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:11

had gistere les van Anemiek.. was zelf heeel tevrede.. ik denk dat ik geen M2 oefeningen hoef te doen bij haar maar der basis is echt super.. presies wat ik net nodig heb en wat jij denk ik ook nog wel wat aan kan doen..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:03

pevoco schreef:
Ik ben geen GP ruiter maar ik kan je verzekeren dat ik er geen drie maanden over doe om een combinatie te leren wijken Haha!
Weet je wat leuk zou zijn voor jullie .... een trainingsweek bij Imke en Tineke Bartels (www.academybartels.com)

Tijdens dit verblijf kunt u ervaren hoe er op een professionele wedstrijdstal wordt gewerkt en getraind. Bij het kijken naar de training van de wedstrijdpaarden en tijdens de praktijklessen met uw eigen paard(en) doet u 'een overdosis' aan dressuurkennis op.


Vergeet het maar en bespaar je geld maar aan goede instructie in de buurt. Liever goed les op langere termijn dan een duur weekje Bartelds.

Voor vacantie is een week Academy echt super, heb ik ook gedaan. Maar ga daat niet heen om maar iets snel te leren in een week, dat werkt niet. Voor je aan elkaar gewent bent duurt wel een dag of 2/3 en dan daarna ben je nog met de basis bezig. Probleem wat de Acedemy heeft met deze trainingsweken is dat de basis bij de meeste cursisten heel laag is. Dus gevolg is dat je de hele week daarmee bezig bent. Diegene die wel even dachten een oefening na een week perfect te beheersen gingen allemaal met een kater naar huis. Gelukkig loop ik niet met een 'air' rond dat ik wel ff snel een paard leer wijken en ging ik daar heen voor de basis. Daarom heb ik wel een leuke week gehad, de andere in de groep niet.

Voor een goede instructeur kan ik je wel iemand adviseren, stuur me een PB.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:48

Gijsenkim is een goede. Is ook heel goed met de basis bezig. Ik ben er erg over te spreken. Ze kan je wel verder brengen denk ik.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sakura789 en 31 bezoekers