Kürmuziek in de western sport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Kürmuziek in de western sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 11:12

Wij van Oot-Productions maken kürmuziek.
We krijgen enorm veel aanvragen binnen voor küren op maat uit de diverse klasses m.b.t. de dressuur.
Wat we een beetje missen zijn aanvragen van western ruiters.
Wie wil ons eens vertellen wat er zich op het gebied van kürmuziek of muziek in het algemeen in de western sport afspeelt!

We zijn heel benieuwd!

Groet,
Olaf
Oot-Productions


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:14

Country muziek Verward *LOL*

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:25

Het enige dat ik me kan bedenken is speciale muziek voor de freestyle reining, maar dit onderdeel staat hier nog een beetje in de kinderschoenen. Het wordt nu vaak als "extraatje" uitgeschreven, hoewel er soms ook wel geld mee te verdienen is (jackpot freestyle). De andere onderdelen worden alleen voorzien van "achtergrondmuziek" en dat is idd country & western

DubbelFun

Berichten: 88472
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:29

Bij de freestyle reining (= verkleed met een 'onderwerp) is weleens een uitvoering geweest met 2 motorzagen en als muziek de houthakkerblues.
Ook eens gezien een paard /ruiter als baby (behangen met spenen en luier) met een kinderliedje.

Roos1

Berichten: 363
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:33

Of Zorro op muziek uit de serie the Mask of Zorro. Haha!

DubbelFun

Berichten: 88472
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:36

@oot123 : om je een goed beeld te kunnen vormen van hoe het er op een wedstrijd (qua muziek) aan toe gaat zou je eens kunnen komen kijken op één van de grotere wedstrijden. Ik heb geen idee wanneer/waar er weer een freestyle onderdeel gereden wordt, maar daar zul je de beste indruk (qua muziek dan) van kunnen krijgen.

Skuye

Berichten: 793
Geregistreerd: 17-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:45

Sluit mij hier kwa free-stylen volledig op aan, en eigenlijk bij alle overige onderdelen in de western dus country, en dan vaak de wat vluggere nummers voor bij de reining, denk bij voor beeld aan de speedcontrole, dit is veel gaver op wat snellere muziek dan op die langzamere muziek.

CounTree

Berichten: 3921
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: simonshaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:51

Ooit eens op tv gezien (eurosport geloof ik ergens in 1990).
Freestyle superman, compleet met verkleed act in engelse tel. cel. Uiteraard met bijpassende muziek.
Een freestyle, deels pass de deux, op de muziek Me and my shadow.
Freestyle op een countryliedje (kan ff niet op de naam komen) met compleet andere tekst, deze tekst omschreef het pattern!! Heel handig!!
etc etc.

TK homozygoot zwarte volb arab hengst van 2018: uit onze zwarte volbloed arabier Bas Almost June
en EA Jameel!!!
Ter dekking homozygoot zwarte slipped overo Paint Horse https://www.facebook.com/countreeranch/

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38572
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:24

Zeg Moderator's is dit niet hardstikke commercieel???? Verward

Snap niet dat hier geen slotje opgaat. Jullie zijn altijd zo rap met slotjes zetten. Van mij hoeft het niet, begrijp me niet verkeerd! De laatste tijd krijgen we slotje hier en een slotje daar, slotjes met linken naar andere topics, wordt er soms teureluurs van Ziek

Sorry, erg oftopic! Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Ods op 09-09-04 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ben je een Bokker of een Jokker....


oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 12:24

Wat een leuke reacties allemaal!
Ik begin al enig inzicht te krijgen.
Ik begrijp dat de feestyle reining e.d. geheel als extra is en niet in wedstrijd verband.
Wordt er in de wedstrijdsport ook nog iets met muziek gedaan?

Wij zouden graag eens een kijkje komen nemen bij één van de grotere wedstrijden om inderdaad een indruk op te doen en natuurlijk ook voor het plezier!
Iemand een idee waar we dan terecht zouden kunnen in de toekomst.

Ik hoor het graag van jullie!

gr.
Olaf

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38572
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:28

oot123 schreef:
Ik begrijp dat de feestyle reining e.d. geheel als extra is en niet in wedstrijd verband.

Het wordt gereden als Demo maar ook zeker in Wedstrijdverband! Helaas wordt het niet vaak genoeg uitgeschreven en/of er zijn weinig deelnemers.

Ben je een Bokker of een Jokker....


DubbelFun

Berichten: 88472
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:37

Ods schreef:
Zeg Moderator's is dit niet hardstikke commercieel???? Verward

Waarschijnlijk wel áls het een 'engels' forum zou betreffen.
Maar je ziet toch niet serieus dat men op WN-gebied nu massaal gebruik gaat maken van het kunnen van deze Bokker Verward

Natuurlijk komt er een stukje promo om de hoek kijken bij de TS, maar ik denk ook dat er serieuze geïnteresseerdheid c.q. vraagstelling is waarom kürmuziek bij Western blijkbaar niet voorkomt Haha!

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 12:38

Enig idee waarom dat zo is? Risicovol voor paarden of ruiters? weinig publiek? Geen goede muziek? (hihi)

Ik snap je punt ods qua commercie, het is alleen niet zo bedoeld. Ik weet er gewoon te weinig van af dus is dit "de" plek voor dit soort dingen.

DubbelFun

Berichten: 88472
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:41


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:08

Als je leuke Freestyle wilt zien zou je eigenlijk dit weekend nog naar de Amerikana moeten gaan in Augsburg! Ik denk op de vrijdag of zaterdag avond wordt daar altijd de Freestyle reining uitgeschreven en over het algemeen worden daar door een paar fanatiekelingen de registers aardig open getrokken (vaak dagen een aantal reining ruiters elkaar uit om mee te doen).
Ik heb daar al meerdere keren compleet dubbel gelegen om Grisha Ludwig. Die gozer is GEK! De eerste keer dat ik daar was kwam er op muziek van, ik dacht, Lady in Red een knappe stoot in een rood jurkje te paard naar binnen. Alle mannen op de tribune veerde direct op, echt waar!
Maar al rijdend begon 'ze' te strippen en al snel bleek het Grisha te zijn die de halve proef uit reed in een schattig rood lingeriesetje met ballonnen in de BH...
Later nog een keer op de muziek van Baywatch, bootje met 'drenkeling' in het midden van de bak en Grisha in Baywatch badpak kwam hem redden. Aan het eind van de proef sleepte hij het bootje met een lasso uit de bak (touw strak over z'n blote been, dat moést zeer doen!). Erg komisch was het te zien hoe hij na elke verrichting het nogal hoog opgesneden badpak tussen z'n billen weg moest vissen...
Wendy van Os had toen trouwens ook een heel erg leuke proef als Barbie-girl, compleet met een Ken in de bak.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38572
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:41

Prachtig omschreven Francis, ik wou dat ik daarbij was!!

Overgens heb ik in Aken ook twee erg leuke gezien, de laatste waarbij een paard als Olifant was verkleed heb ik gebrult van het lachen!! Niet wat er met de Boxer gebeurde Huilen

Ben je een Bokker of een Jokker....


oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:33

Geweldig als je dit zo leest.
Helaas moeten we dit weekend naar de hippiade om de mensen te steunen die onze küren rijden dus kunnen we niet naar Amerika. Ach, de hippiade is ook leuk toch!

Ik neem aan dat er ook wel tv zenders zouden moeten zijn die dit soort dingen uitzenden. In Amerika, sportgek land bij uitstek zal hier best wel wat te vinden zijn.
Maar er zijn toch genoeg evenementen in Nederland Paardenland waar deze acts een mooi plaatsje zouden kunnen vinden?
Ik denk dat op een jumping dit een leuke afwisseling zou zijn!

Bedankt voor de links Sugarmiss

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:40

ik ben gek op verkleden!
als eht in wedstrijdverband zou zijn zou ik (over een poosje) echt supergraag zoiets willen doen!

http://www.paardenrecreatie.nl
alles voor de recreatieruiter
je kunt nu ook artikelen aanvragen!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:08

gentille schreef:
ik ben gek op verkleden!
als eht in wedstrijdverband zou zijn zou ik (over een poosje) echt supergraag zoiets willen doen!

Bij onderlinge wedstrijdjes heb je ook wel vaak een freestyle iets Haha!
(reining, trail enz.)

♥ Rewrite the Stars ♥


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:15

oot123"]
Geweldig als je dit zo leest.
Helaas moeten we dit weekend naar de hippiade om de mensen te steunen die onze küren rijden dus kunnen we niet naar Amerika.
[/quote]

Sorry, 't is niet in Amerika, maar óp de Americana, een groot westernsport evenement in Augsburg, Duitsland. Vindt elke 2 jaar plaats en er komen westernruiters vanuit heel Europa en zelfs vaak een aantal Amerikanen.
Hét evenement voor mensen die willen weten wat westernsport is. (

[quote="Ods schreef:
Prachtig omschreven Francis, ik wou dat ik daarbij was!!

Overgens heb ik in Aken ook twee erg leuke gezien, de laatste waarbij een paard als Olifant was verkleed heb ik gebrult van het lachen!! Niet wat er met de Boxer gebeurde


Heb ik inderdaad ook gezien. Helaas niet de proef van Heiko, maar die had zich geloof ik niet echt verkleedt. Met de boxer was alles goed trouwens, die heb ik vlak na de proef buiten al weer rond zien springen. Die was geschrokken maar mankeerde niets.
[/quote]

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:27

Maar goed ;een kur op muziek vind ik niet te vergelijken met een freestyle reining.de kur is toch nog steeds erg serieus en bij de freestyle gaat het vooral om de humor ,als je de voorbeelden hier leest dus,.........
De kur is vaak een speciaal in mekaar gezet of gecomponeerd muziekstuk,bij freestyl worden hele bestaande liedjes gebruikt.
daarnaast is bij de andere displines van het western ,meestal wel wat country-muziek op de achtergrond te horen.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:30

Hier is het grotendeels nog steeds voor de lol ja, maar er zijn toch best fanatiekelingen die de muziek speciaal in elkaar zetten of hun proef zo veel mogelijk 'op de muziek' schrijven.
Het is als met bijna alle onderdelen...'t moet groeien. Maar vaak zijn het jackpot onderdelen en dan valt er dus geld te verdienen en je ziet dus ook dat het steeds serieuzer genomen wordt.
Toen we de kerstshow in Uden nog hadden (hebben we die nog?) was er de Willem Burgmijer Bokaal te winnen en reken maar dat daar om gestreden werd! (Ben niet meer zo 'into' de WRAN, dus weet niet of dat nog zo is).

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

oot123

Berichten: 241
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 16:07

De kür is inderdaad een serieus stuk muziek, maar er wordt nog wel eens vergeten dat kürrijden ook enorm leuk moet zijn. De muziek moet je uiteraard aanpassen op de proef maar sommige mensen vergeten dat je wel muziek moet gebruiken waar je zelf lekker op kunt rijden.
Nou kan ik me dat met freestyle reining ook goed voorstellen. Ik kan me ook voorstellen dat je een speciaal stuk muziek laat componeren voor dit onderdeel als je van plan bent om het vaker te gaan doen. Doe je het gewoon 1x voor de lol dan geef je niet zo'n bedrag uit voor een speciaal stuk muziek.

Wel leuk om te horen dat het wat serieuzer wordt.
Begon het met de kür op muziek ook niet zo?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38572
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:08

Francis schreef:
Heb ik inderdaad ook gezien. Helaas niet de proef van Heiko, maar die had zich geloof ik niet echt verkleedt. Met de boxer was alles goed trouwens, die heb ik vlak na de proef buiten al weer rond zien springen. Die was geschrokken maar mankeerde niets.


Klopt ik heb de Boxer de volgende dag zien rondrennen (en ik hoorde 'm ook in het hotel Tong uitsteken )

Heiko kwam binnen met een paraplu en de sprinklers gingen aan, het was dus echte regen!! Super gaaf! Met Paraplu en regen een rundown en een super stop erachteraan. Dat was het leukste van de hele proef Bloos Maar wat het enorm gaaf maakte is dat zijn hengst van 1988 is!!!!!!!! Nog koert hard op de benen, geen gal te zien!! Als je dan ziet hoe het diertje door de bak gaat......SUPER gewoon!! Hij deed overgens aan meer onderdelen mee, echt een leuke hengst! Erg vertederend om te zien hoe gek Heiko met hem is Lovers Echt een aanrader voor iemand die door een Tobiano zijn merrie wil laten dekken.

Sorry, ik ga iets offtopic.....ik haak een beetje erg in op Francis Clown

Ben je een Bokker of een Jokker....


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:30

Ik vind freestyle één van de leukste onderdelen.

één van de redenen dat er geen aanvragen komen om speciaal muziek te componeren voor zoiets is dat er meestal maar 1 nummer gebruikt wordt, wat weer samenhangt met het thema wat de ruiter uitbeeld.

Zo heb ik als EHBOer gereden op muziek van kijk nou, daar ligt mijn klauw (een oud en nieuw nummer over vuurwerk in het haags geloof ik) en als clown op de lalala-song.

Er wordt ook maar in 1 gang gereden en dat is de galop, dus overgangen zijn eigenlijk niet nodig, als het nummer maar aanspreekt.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers