De Sjiem doelwit in afpersingszaak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

De Sjiem doelwit in afpersingszaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 07:40


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:14

AD schreef:
De 59-jarige eigenaar, schoonvader van Dubbeldam en welgesteld handelaar in automaten, gokkasten en paarden, zegt tussen 2001 en april 2004 te zijn geschaduwd en geterroriseerd door de 39-jarige B. uit Enschede en de 38-jarige Van der G. uit Glanerbrug. De twee eisten 15 miljoen euro van hem. Justitie onderzoekt de zaak.

De zakenman hoorde vorig jaar dat de verdachten hun oog hadden laten vallen op De Sjiem. Toen een van hen ook nog werd gesignaleerd bij de manege in Weerselo waar het paard in de wei liep, raakte de bezitter in paniek. Hij vreesde dat de afpersers De Sjiem de hals wilden afsnijden en bracht het paard naar een veilige plek. Het goedkope paard dat bij de manege kwam te lopen, is een tijdje door de politie in de gaten in het oog gehouden.

Pas na lang wikken en wegen stelde de zakenman Jeroen Dubbeldam op de hoogte. ,,Ik ging al kapot aan de terreur, maar het is schandalig dat ook mijn familie erin is meegetrokken'', zegt hij. ,,Om Jeroen niet af te leiden van zijn sportieve prestaties, heb ik de dreiging lange tijd voor hem verzwegen. Natuurlijk was het voor hem een enorme schok, hij is dol op De Sjiem.''

Bang geworden van de bedreigingen ('er zou ook een bom onder mijn auto ontploffen') week hij aanvankelijk uit naar schuiladressen en hotels. Uiteindelijk betaalde hij zijn afpersers 300.000 euro, met de belofte daar later nog twee ton bij te doen.

,,Wat wil je?'', zegt hij nu. ,,Ik was vogelvrij en de politie kon niets uitrichten, omdat er destijds nog geen bewijzen waren. Wel stonden de afpersers dagelijks voor mijn deur. Ik ging er bijna aan onderdoor. Daar heb je dan - vanuit het niets - iets moois voor opgebouwd. Ik ben op mijn veertiende begonnen te werken, nooit een dag ziek geweest en dan val je ten prooi aan dit soort lieden.''

Justitie is inmiddels overtuigd van de schuld van beide verdachten. Volgens officier van justitie G. Dam zijn B. en Van der G. verantwoordelijk voor nog twee ernstige afpersingen in Enschede. Voor deze zaken verschijnen zij in november voor de rechter.

De ontkennende verdachten behoorden in de jaren 90 tot een knokploeg die zich in de Twentse seksindustrie geregeld schuldig maakte aan mishandelingen. B. werd in 1998 veroordeeld tot 4,5 jaar gevangenisstraf, Van der G., beter bekend als 'Tattoo Piet', kreeg een jaar.

De Enschedese zakenman is opgelucht dat De Sjiem ongedeerd is gebleven en dat zijn kwelgeesten voor de rechter staan. ,,Maar de nachtmerrie in mijn hoofd is nog lang niet voorbij'', zegt hij. ,,Ik slaap slecht en voel me nog steeds niet veilig.''

sparky5

Berichten: 406
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:21

hmm ik snap alleen niet hoe deze man dan met zulke lui in aanraking is gekomen dat haal ik niet zo snel uit dit stukje kan iemand hier antwoord opgeven ?
ik zie wel dat ie een handelaar was ik gokkasten maar is hij dan vals geweest zelf? of hmm ik denk dat dit verhaal twee kanten heeft ik kan er alleen niet over uit dat dit soort mensen er dan een onschuldig paard bij betrekken !

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:23

Jeeetje wat een stel achterlijke gladiolen! Laat ze zelf gaan werken voor hun geld in plaats van dat van een ander afhandig te maken...alhoewel ze zullen verder wel weinig talenten hebben en zo dom als het achtereind van een koe natuurlijk

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:24

Gatverdarrie, wat vreselijk voor Jeroen.

Ik hoop dat die lui hun verdiende straf krijgen.

Maayke
Berichten: 846
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:41

opsluiten die lui

ik haat die mensen ze zijn zo ziek in hun hooft....
je word er misselijk van....

ElCid

Berichten: 9221
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:58

Dat een paard hier de dupe van dreigt te worden is natuurlijk belachelijk, maar er zullen vast 2 kanten aan het verhaal zitten. Dit overkomt, in het algemeen, geen mensen die zelf niets op hun kerfstok hebben.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:12

sparky5 schreef:
hmm ik snap alleen niet hoe deze man dan met zulke lui in aanraking is gekomen dat haal ik niet zo snel uit dit stukje kan iemand hier antwoord opgeven ?
ik zie wel dat ie een handelaar was ik gokkasten maar is hij dan vals geweest zelf? of hmm ik denk dat dit verhaal twee kanten heeft ik kan er alleen niet over uit dat dit soort mensen er dan een onschuldig paard bij betrekken !


Tuurlijk kan hij iets gedaan hebben wat het daglicht niet verdragen. Maar het is ook zo dat mensen met veel geld nu eenmaal afpersers aantrekken. Daar valt wat te halen immers. Dat ze er een onschuldig paard bij betrekken, zal hun een rotzorg zijn. Gewoon intimidatie, in dezelfde lijn als 'ik weet waar je kinderen op school zitten'. Zij willen gewoon geld zien en als zij een paard om zeep moeten helpen om hun eis kracht bij te zetten, dan zal hun nachtrust daar echt niet minder van worden. Had alleen denk ik niet zo'n verstandige actie geweest, want dan hadden ze aardig in de spotlights gestaan. De Sjiem is een aardig bekend en populair paard.

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:21

Ik snap het verhaal niet helemaal, maar dat over die hals afsnijden is met goed duidelijk, kan iemand me het ff in het kort uitleggen???

Kus mij

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:25

jezus, wat een volk loopt er toch rond op deze aardbol..tsss, niet te geloven gewoon! gelukkig zijn de sjiem en de eigenaar ongedeerd gebleven!! Grz angela

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:48

Damn, dat is toch te gek voor woorden! Scheve mond Hopen dat dat stel gauw achter slot en grendel komt, dit gaat je niet in de koude kleren zitten!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:01

de mensen worden steeds gekker. stelletje gladiolen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:12

Tis toch niet te geloven zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:12

JoT schreef:
Tuurlijk kan hij iets gedaan hebben wat het daglicht niet verdragen. Maar het is ook zo dat mensen met veel geld nu eenmaal afpersers aantrekken. Daar valt wat te halen immers.


Kijk maar naar de Ikea zaak van een tijdje geleden waar 2 Polen in verschillende filialen van de Ikea explosieven hadden verstopt om Ikea af te persen.
Bij het onschadelijk maken is toen een EOD medewerker gewond geraakt.
Ik denk wel dat een gokkastenhandelaar in sommige kringen wat "bekender" is als iemand waar geld valt te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:53

Het is toch walgelijk. Scheve mond

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:58

Niet te vergeten die idioten die Albert Heijn wilden chanteren en hun eisen kracht bij zetten door op willekeurige filialen en huizen te gaan schieten.

Ik vind het schandalig. Hij heeft een paar JAAR in angst geleefd voor lijf en leden. Fijn dat ze die gasten nou gepakt hebben, zulk tuig moesten ze nooit weer loslaten.... Maarja als ze net zo'n agent hebben getroffen als die Pool die dat vrouwtje in Vaassen toegetakeld heeft lopen ze zo weer los. Schandalig

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:19

jezus wat ziek zeg is dit, niet normaal gewoon!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:20

wat vreselijk zeg dat ze dat op zo'nm beest af willen reageren... terwijl dat beest er niets aan kan doen... enb dan e politie... die kunnen onderhand nergens meer wat aan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:00

annegti schreef:
Maarja als ze net zo'n agent hebben getroffen als die Pool die dat vrouwtje in Vaassen toegetakeld heeft lopen ze zo weer los. Schandalig


Dat vind ik dus meer geneuzel van justitie dan van de politie.
het is toch belachelijk dat door het ontbreken van 1 zinnetje zo'n gast weer op straat wordt gezet.
Stuur dan het proces verbaal terug en vraag om een correctie, dat gebeurd met bekeuringen met een foutje ook.

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:08

rare mensen, laat ze zelf werken voor hun geld.
gelukkig is er niets gebeurd

wednesdayamy
Berichten: 35
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:10

je snapt zulke personen echt niet
wel snap ik de choonvadre van jeroen
stel je voor je eigen paard overkomt zo iets
echt vreselijk
zou er ook nact merries van krijgen
zulke mensen zijn hun leven gewoon niet waardig
en dat je dieren er bij moet betrekken is helemaal erg gelukkig is er niks gebeurd

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:26

wat een maffe lui zeg!?!
Bleeegh..... die zijn ook niet goed snik !

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:14

Idd niet goed wijs

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:07

Hoorde het gister op de radio. Gelukkig is de 'goedkope' merrie niets over komen terwijl ze haar een tijdje in de gaten hielden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:15

Effe zitten, zo voorbij hoor, en dan? Gruwelijk zulke gasten, hebben alles er voor over om geld te verkrijgen.

Gokautomaten, paardenhandel, genoeg crimineel geld gaat daar in rond, dus die gasten kun je ook niet ontlopen.

Moedig dat hij ze heeft aangegeven, maar heeft het zin???