Zeilers hier op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Zeilers hier op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:19

Ik vroeg me af of er hier meer zeilfanaten zijn.
Waar zeilen jullie, in wat voor boot, fanatieke(/wedstrijd) zeiler of meer voor de lol?

Ikzelf vind het echt heerlijk om met mooi weer en lekkere wind in een bootje op het water te zijn.
Als ik nu ga zeilen is het op de Loosdrechtse Plassen waar twee valken van mijn studentenvereniging liggen, die we gratis mogen meenemen.
Ga soms ook wel naar Friesland, maar meestal is daar geen tijd voor en zoek ik het meer bij huis.
Ben afgelopen jaar en aantal jaren daarvoor ook vaak op Sneekweek geweest. Soms in een kajuitboot, meestal in een valk.
Vroeger ook veel in optimistjes en lasers gezeild.

Morgen ga ik weer lekker naar Loosdrecht om op het water te dobberen. Het wordt superlekker weer, prima wind, ik heb er zin in! Lachen

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik


Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:44

Ik heb me nooit voor zeilen geinteresseerd, maar afgelopen weekend werden mijn vriend en ik uitgenodigt om mee te gaan op een zeilboot. (wat voor 1 weet ik niet, weet alleen dat hij 9 meter lang was ofzo Haha!) Mijn vriend heeft altijd bij de zee gewoont zelfs op een ini mini eiland in zee en is gek van watersport. Die was enthousiast en zo dus dat ik ook mee ging Lachen

Maar helaas stond er vrijwel geen wind en zijn we dus naar een zandplaat gevaren en lekker van de zon genoten en heerlijk gezwommen. Overigens ligt die boot in Yerseke (zeeland) en zijn we daar het water op gegaan Lachen

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:18

Mijn ouders hebben een zeilboot, hebben altijd een moterboot gehad maar sinds 1,5 jaar nu een zeilboot (die van Ad Melkert Haha! ) Gaan afentoe wel eens mee stukje varen en zeilen. Mijn ouders zijn 5 weken in zeeland geweest met nog een stel vrienden ook met eigen boot. Hebben lang op het grevelingenmeer gelegen aan eilandjes en veel gezeilt.
Ik zelf heb nog nooit zelf gezeild maar mijn pa gaat het me binnekort leren Knipoog ik vind het wel gaaf vooral als je goed scheef gaat Haha!

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:21

Ik kom uit een familie van wedstrijdzeilers. Ben de enige met een landhobby. Wij (d.w.z. mijn ouders, broer en zus, en te leen voor mij) beschikken over bootje van onbekend merk met zwaardjes. Een Kolibri 5.60 een Kolibri 9 meter en een Waarschip.

Ik ben een beetje een mooi weer zeiler: roer vast voor de wind en dan liggen met een boek. Ook fijn: tijdens een wedstrijd mee als ballast in de punt. Daar kun je heerlijk slapen Lachen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 15:24

Mijn vader had vroeger ook een aantal bootjes. Een waarschip, iets wat op een valk lijkt, een cat en 2 surfplanken. Ik heb oudere (lees: 10-15 jr ouder) broers en zussen en die hebben daar volop van kunnen profiteren, maar toen ik 3 was heeft mijn vader zo goed als alle boten weggedaan. Verdrietig
Heb nog wel heel vaak met hem gezeild en ben ook aantal keren op kamp geweest.
Ik vind zeilen juist leuk als je wat moet doen en het een beetje schuin gaat. Een beetje dobberen zonder wind vind ik saai. Vork

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:27

Nou Doree als je een paar keer met mijn broer gaat zeilen dan piep je wel anders met een beetje schuin. Op de waddenzee, windkracht 8 en te veel zeil. Mijn broer hangend aan de mast om een rif te trekken en ik hangend aan het roer omdat er zoveel stroming stond. Het zeil volledig door het water slepend. Dat is niet leuk, echt niet Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:30

Ik heb twee jaar op een trintella 52 footer gewoond Haha! Haha!, we lagen op scheveningen en zeilden dus op de noordzee Haha! Haha! Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:35

Wij gingen altijd met de boot op vakantie, de hele zomer woonden we op een tweemaster Stelwagen van 8.80 meter Haha! Broertje en ik waren matrozen en paps de kapitein... Ik heb wel mijn Optimisten zeildiploma gehaald (I&II) Haha!

Helaas weinig zeilwater in Zuid-Limburg Verdrietig

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Fem007
Berichten: 67
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:01

Wat leuk dat er meer zeilers zijn op bokt. Ik ging vroeger altijd op zeilkamp in Brielle, met m'n Optimistje genaamd Speedy. Ben opgegroeid in Zeeland, wij hadden een Kolibri in Bruinisse liggen. Daar gingen we altijd 's zomers een paar weken mee op vakantie. Heerlijk spelen op het dek met m'n barbie's en my little pony's. Maar ook vaak kotsend in de punt gelegen... Later kwam de Hallberg-Rassy, die ligt nu in Zuid Frankrijk. Daar is het echt fantastisch zeilen, kan het iedereen aanraden! Maar ik geniet daar maar een weekje per jaar van, als we daar mijn moeder en haar vriend bezoeken. Mijn vriend en ik hebben een sloepje in Loosdrecht liggen, is ook heel fijn.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:09

Nog niet Haha! ik ga in april een week met mijn klas op zeilkamp Haha!

... spannend Nagelbijten / Gniffelen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 16:24

Anya schreef:
Nou Doree als je een paar keer met mijn broer gaat zeilen dan piep je wel anders met een beetje schuin. Op de waddenzee, windkracht 8 en te veel zeil. Mijn broer hangend aan de mast om een rif te trekken en ik hangend aan het roer omdat er zoveel stroming stond. Het zeil volledig door het water slepend. Dat is niet leuk, echt niet Lachen

Ik heb een aantal keer op een grote cat op de Noordzee gezeild met hevige wind. Dat was ook best wel heftig. Maar het geeft wel een enorme kick!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:27

Wij hebben een Hobie Cat 16, die ligt op het strand bij Katwijk. Mede door deze rotzomer zijn we dit jaar pas 2x geweest. Boos! Eind van de maand moet hij alweer het strand af. Ik denk er over om nog te gaan kitesurfen (proberen iig), voor buiten het seizoen. Het lijkt me ook gewoon makelijker, kite + board in de auto en als je zin hebt naar het strand.

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:36

Sorry was vergeten te vermelden wat voor een boot het is: het is een pion, wedstrijdzeiler

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:40

present !!

van piraatje opgeklommen tot stuurvrouw bij een oude admirals cupper !
winter wedstrijden waren mijn favoriet of ff biertje halen in scheveningen / antwerpen/UK

niks zo mooi als snachts op zee
of door het bruisende water scheren af en toe een beetje water over niet erg (maar swinters soms wel erg koud , ondanks de pakken)

mijn ouders hadden ook boten maar hebben die nu mijn moeder niet meer zo goed kan zeilen verkocht

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:41

O ja, vroeger hebben we natuurlijk ook gezeild. Eerst hadden we (mijn ouders) een stalen boot, weet niet wat voor 1. Daarna in Griekenland een Gib Sea van 12 meter gekocht en van Athene naar Marseille gevaren.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:35

Mijn familie heeft helemaal geen zeilcultuur, dus ik heb helaas nooit dinghies gezeilt. Ben nu meer van de dwarsgetuigde schepen; als het financieel lukt ga ik in december in 12 dagen van Zuid-Engeland naar Lissabon zeilen. Het favo schip is een 60-meter lange brik.
Laatst bijgewerkt door 796285 op 09-09-04 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:48

Zeg Do, wanneer gaan we zeilen? Knipoog

Vroeger heb ik veel gezeild, toen ik nog in een optimist paste Haha! Momenteel ga ik zo af en toe eens mee in de schouw van mijn ouders, verder eigenlijk helemaal niet meer. Toevallig ga ik komende zaterdag weer eens het water op, met een Valk deze keer Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:56

Dit is de Antares, hier heb ik twee jaar op gewoond en gezeild.

Afbeelding

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 18:14

Oh gijsenkim! Zo'n schip wil ik later ook! Als ik groot ben Cool

En Nienk, ja of heel snel of in 2005! Zeilen met slecht weer is nl wel echt stukken minder leuk.

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:32

Ooooh GK, wat een gaaf schip!!

Ik heb er toen ik zestien was weleens over nagedacht om me aan te melden voor de Eendracht, maar school ging toch voor toen... Achteraf eigenlijk zonde.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:27

Haha, leuk zo'n topic! M'n ouders hebben altijd 'n boot gehad, en nu hebben ze uiteindelijk dé boot gevonden (Dehler Optima). Maar die Hallberg Rassy's zijn ook erg mooi
In 't weekend gingen we dan altijd mee met ze, dus zo heb ik 't ook geleerd. Maar om nou te zeggen dat ik 't goed kan... Dat niet, maar ik vind 't wel heel erg leuk! Jammer dat er deze zomer niks van gekomen is

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:35

ik surf alleen maar Lachen

. . .
. . .
. . .

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:57

Hallberg Rassy's zijn idd erg mooi, maar dan hangt dan ook wel een prijskaartje aan. Gewoon op een open zeilbootje (valkje of zo) op de Kaag vind ik eigenlijk het leukst. Lekker relaxed op de binnenwatertjes. Haha!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:47

Hier een aankomende zeiler. Nu zijn we (mijn ouders) nog in het bezit van een speedboot, maar in december wordt onze nieuwe boot besteld; De Bavaria 36! Gisteren nog naar wezen kijken en kan niet wachten tot april, want dan kunnen we gaan zeilen...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:02

Ik heb ook jaren gezeild, maar dat wist je toch wel?
Eerst optimistjes enzo, later een Jaguar van zo'n 11 meter. Die zie je bijna niet, en hij was ook al 30 jaar oud, maar echt van onder tot boven gerenoveerd, en heel erg mooi geworden. Het grootste voordeel was dat ie lekker breed was en lekker ruim. Hele gave boot, maar helaas hadden we er niet veel tijd meer voor, en dus is ie verkocht. Toen vond ik dat niet zo erg, maar nu ik wat ouder ben, lijkt het me echt heel leuk om toch weer eens lekker te gaan zeilen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Snow_White, Amazonbot, Camino_S, douschka, GrapeshotBot, hel1, journee, Joyce_R, Lau07, lillylover, MarleenM, monsterina, roosjenat, Selina, Sourire, ttranch, xRoossie95, xSagan en 196 bezoekers