Wie heeft leuke ideeen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Wie heeft leuke ideeen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:49

Hallo bokkers,

Ik mag vanaf volgende week 1 week elke dag een Haflinger rijden en verzorgen i.v.m vakantie van eigenaar. Het gaat om een ruintje van 15 jaar. Nou vind ik het natuurlijk helemaal super, maar helaas mag ik ( nog ) niet buitenrijden Dus dat word elke dag in de bak. Op zich niet zo erg, maar naast springen en dressuur ben ik benieuwd wat nog wel een leuke bezigheid kan zijn aangezien ik hem een week lang ga vermaken ~~}> Ik ben ook bezig met mijn ruiterbewijs dus als iemand daar leuke ideetjes voor heeft ze zijn heel erg welkom. Dus wie kan mij op weg helpen om die week onvergeetlijk te maken ?

Ray --» M`n Tinker


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:54

Omdat het niet je eigen paard is kun je er op zich weinig "nieuws" mee gaan doen. Bijv. vd, spelletjes etc. je weet niet of de eigenaar dat wil en kan verkeerd uitpakken.

Ik zou het bij springen en dressuur houden en niet gaan crossen etc. Gewoon lekker wassen en poetsen natuurlijk ook

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 12:02

Beetje Blond vraag, maar wat is vd en hoe gaat dat in zijn werk ??

Ray --» M`n Tinker

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:07

vd= vrijheids dressuur

voor het ruiterbewijs moet je dus springen... daar ben je dan al mee bezig.. met 1 hand rijden zou ik ook nog even oefenen, en dan vooral veel figuren en een keer vand e hoefslag af enzo. en tsjah verder weet ik het ook nie ghgh

succes

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:06

als er meerdere ruiters zijn kan je ook een spelletje in de bak doen estafette ofzo of slalommen om pionnen heen longeren is ook wel een keer goed of gewoon een stukje wandelen door het bos (als je dat wel mag ) je kan de pony ook eens los laten springen dan doe je hem los in de bak en dan zet je een hindernis neer en als hij het leuk vind springt hij vanzelf ( dat doet mijn haffie *LOL* ) en verder zou ik um gewoon lekker bertroetelen enzo (naast het rijden dan )


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:07

betroetelen moet vertroetelen zijn


          :¨·.·¨:
          `·.
          Crumble

Iris_W

Berichten: 94
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:38

beetje zonder zadel rondrijden...is ook eens leuk voor de afwisseling en goed voor jezelf!


newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:40

Voor je ruiterbewijs moest ik ook de hele tijd in verlichte zit rijden, valt best tegen om dat heel lang achter elkaar vol te houden, dus misschien dat ook oefenen

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:56

Bedankt voor de leuke tips !! Haha!:D Ik ga ze zeker gebruiken !!

Ray --» M`n Tinker

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:56

Je kan wel gewoon lekker met hem spelen in de bak hoor.. zet hem lekker los en dan kijken wat hij doet als jij ook in de bak bent.. *deed ik ook altijd met Newton was erg lachwekkend*

maar euhh ff offtopic
Wanneer ging je nou ook al weer naar Reelaer?

Troste mama van Quinn & Mats

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 16:01

MsMarit schreef:
Je kan wel gewoon lekker met hem spelen in de bak hoor.. zet hem lekker los en dan kijken wat hij doet als jij ook in de bak bent.. *deed ik ook altijd met Newton was erg lachwekkend*

maar euhh ff offtopic
Wanneer ging je nou ook al weer naar Reelaer?

Ik ga 23/24 Oktober Lachen Ga je ook dan die datum ?

Ray --» M`n Tinker

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 08:07

Ms Marit ?? Verward JOEHOE Haha!

Ray --» M`n Tinker

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:16

Als het om een week gaat in totaal zou ik gewoon rijden zonder fratsen... Ik zou de training van de eigenaar zoveel mogelijk doorzetten. Heeft de eigenaar het meest aan als die weer terug is.


Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:36

Je kan ook een "schriktraining" doen... gewoon een zeiltje op de grond leggen en er overheen lopen, tussen twee staanders door lopen (smalle doorgang) en zo kan je nog wel meer engs verzinnen Lachen Wel raad ik je aan om het eerst aan de hand te proberen, stel dat hij er opeens vandoor schiet.... Scheve mond

Der Ellmauer Dancing Queen

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:00

Sorry voor de late reactie.. Weet ik niet misschien wel k ga wel eens vaker met SinEsappel hier op bokt en nog een vriendin zomaar een weekend langs.. Dus wie weet Knipoog

Troste mama van Quinn & Mats

paradijs
Berichten: 54
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:09

gewoon goed poetsen voordat je ga rijden, misschien in setje doen! ja verder: dressuur, springen, longeren, spelletje zoals slalom ofzo! of je kunt hem ook laten vrijspringen! gewoon veel en leuk met hem bezig zijn! een poetsbeurt gewoon heel uitgebreid doen! ook al is ie schoon nog even door poetsen Knipoog of vlecht hem eens helemaal in en ga een dressuurproefje ofzo oefenen! en laat foto's maken altijd leuk Knipoog

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 22:07

paradijs schreef:
gewoon goed poetsen voordat je ga rijden, misschien in setje doen! ja verder: dressuur, springen, longeren, spelletje zoals slalom ofzo! of je kunt hem ook laten vrijspringen! gewoon veel en leuk met hem bezig zijn! een poetsbeurt gewoon heel uitgebreid doen! ook al is ie schoon nog even door poetsen Knipoog of vlecht hem eens helemaal in en ga een dressuurproefje ofzo oefenen! en laat foto's maken altijd leuk Knipoog

Jaaaaa Haha! Foto`s !! Cheese! Die ga ik zeker maken en zet ik wel na die week erop Haha!:D:D

Ray --» M`n Tinker


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, maudjip en 36 bezoekers