voor het eerst van cleo gevallen (samen dan)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

voor het eerst van cleo gevallen (samen dan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 11:37

had gister voor de tweede x ponyclub met cleo. ik had dus springen en aangezien ze dat nog niet goed kan (ze is 3.5 jaar) en ik haar nog maar 3 weken heb, begon het goed en eindigde het slecht.
eerst ongeveer een half uurtje losrijden, ze had wel een beetje haast maar opzich was ze wel te hanteren. daarna begonnen we met springen, eerst een paar balkjes draven en galopperen. daarna begon dan het echte werk eerst een kruisje van ongeveer 30 cm. iedere x na de dubbelsprong begon ze te bokken, niet gemeen maar meer omdat ze zichzelf dan moedig vind. toen het hoger werd begon ze te weigeren. na een paar tikken hield ze daar mee op maar niet met het bokken. bleef wel goed zitten Haha!
toen gingen we parcourtje springen en bij de dubbel ging het verkeert. het was een kruisje (absoluut niet hoog) en bij de eerste ging ze er braaf overheen bij de tweede ging ze weer stilstaan. ze stond stil ongeveer links bij de staander. toen moest ik van mijn instructrice wel doorgaan. dus ze moest en hoe dan ook overheen. maar omdat ze op zo`n onhandige plek stond struikelde ze en ging door haar knieen. mijn knie kwam toen tussen de staander en het paard, precies op dat stuk dat zo schuin staat voor de steun onderaan. op dat punt kwam ik met m`n knie. heb nu dus een ernorm dik been. ben er daarna wel weer opgestapt en heb nog 1 keer het parcourtje gesprongen.
mijn vader vond het de schuld van mijn instructrice, omdat die wist dat cleo nog weinig kende. maar aan de andere kant is het ook wel mijn schuld want ik had ook kunnen stoppen. maarja nu is het nou eenmaal gebeurd en alleen ik heb een beetje pijn. verder is het niets ernstigs, dus stap vandaag gewoon weer op het paard (als dat lukt).

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:34

Tja....ik weet niet van wie je les had (heb wel een vermoeden) maar dat zou ik dus echt voorlopig niet meer doen! Klinkt misschien een beetje bemoeizuchtig maar Cleo is nu nog zo braaf dat je moet oppassen dat je niet te veel ineens wilt. Anders is ze straks helemaal in staking. 3,5 is echt nog heel jong! En als je zelf het gevoel hebt dat het te veel wordt voor je pony, dan kan die lesgeefmuts zo hard schreeuwen als ze wil, maar dan moet je gewoon durven stoppen hoor.

Is je knie trouwens al weer een beetje gekrompen Haha!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 14:34

haha ja ellen hij is al behoorlijk gekrompen en kan er nu weer redelijk op lopen

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:41

verder niks aan de hand??? je loopt net of je gebroken hebt Tong uitsteken
beterschap

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:02

Lekkere instructrice heb je!
Ze laat jou een onervaren paard vanuit een onmogelijke positie over een hindernis dwingen!

Krijgt ze soms provisie als ze het ziekenhuis patiƫnten bezorgd?
Straks is je pony voorgoed verziekt hierdoor.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 09:18

kijk er nu wel mee uit m`n zus gaat er over 2 weken in de les mee springen want zij kan haar erg goed rijden. hopelijk gaat dat wel beter

bush
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:26

Jah Sharon is KREUPEL haha.sorry sharon maar ik vond t n leuk verhaal haha.wel jammer dat je een dik been hebt.ik hoop dat je morgen niet zo erg kreupel meer bent op mn verjaardag en anders help ik je wel hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ennuh ik heb echt zin in jouw cadeau haha hihi.nou Sharon tot de pauze op school en tot morgen.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:43

Fijne instructrice Scheve mond Met zon jong paard heeft dat geen zin zo...
Maar gelukkig heb je er verder niet veel aan overgehouden, dat been komt ook wel weer goed Lachen

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:53

Lekkere instructrice dan.
Beetje dom met zo'n jong paardje.
Beterscap met je been.

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 22:01

met m`n been gaat het wel lukken hoor Haha! loop zelf al niet kreupel meer