JV! Punten dragen BP bij dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

JV! Punten dragen BP bij dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 09:16

Aangezien het rijden met een BP steeds meer in trek komt en er ook wel mensen zullen zijn die met BP starten vraag ik me dus af wat de jury ervan vind.

Ik vraag me af of er juryleden zijn die het dragen van een Bodyprotector in de ring over de jas afstraffen met minder punten voor het totaal.

Of misschien een meerpunt geven? Hoe kijken dressuurjuryleden er tegenaan dat er iemand start met een BP.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:19

Wil je een eerlijk antwoord, Kim Knipoog

Ik vind het geen gezicht in de dressuur.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:21

Zou ik ook wel willen weten. 26 september ga ik weer voor 't eerst starten sinds mijn ongelukkige val op een dressuurhekje waarbij ik 5 ribben gebroken had, en ik rijd nog met BP, omdat de breuken wel hersteld zijn, maar het bot nog niet net zo stevig is als voor de breuk.
In het reglement staat dat je er gewoon mee mag starten, dat ga ik dan ook doen en ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de jury.
Ik rijd M2, dus aftrekpunten voor de verzorging zal ik niet krijgen, maar ik denk wel dat 'men' raar staat te kijken als een M2 combinatie met zo'n ding aan in de ring komt.
Na 26 september kan ik je er meer over vertellen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 09:23

Fitzroy schreef:
Wil je een eerlijk antwoord, Kim Knipoog

Ik vind het geen gezicht in de dressuur.


Ja eerlijk antwoord Haha! Haha! Haha!

Ik ben het volledig met je eens, absoluut geen gezicht. Daarom ook de vraag Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 09:24

Marije_jiplover schreef:
Zou ik ook wel willen weten. 26 september ga ik weer voor 't eerst starten sinds mijn ongelukkige val op een dressuurhekje waarbij ik 5 ribben gebroken had, en ik rijd nog met BP, omdat de breuken wel hersteld zijn, maar het bot nog niet net zo stevig is als voor de breuk.
In het reglement staat dat je er gewoon mee mag starten, dat ga ik dan ook doen en ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van de jury.
Ik rijd M2, dus aftrekpunten voor de verzorging zal ik niet krijgen, maar ik denk wel dat 'men' raar staat te kijken als een M2 combinatie met zo'n ding aan in de ring komt.
Na 26 september kan ik je er meer over vertellen.


Naar aanleiding van jouw antwoord in een topic heb ik ook deze vraag gesteld Haha! Haha! Haha!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:25

Past zo'n ding niet onder je jasje of zeg ik dan wat raars?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Marije_jiplover

Berichten: 25299
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:28

Tja, het staat inderdaad ook niet, ben ik met jullie eens.
Ben ook nog hard op zoek naar een 'leen'jasje in een grotere maat, waar hij misschien toch nog onder kan, maar als ik die niet heb, trek ik hem gewoon aan over mijn jasje en dan interesseert het me eigenlijk niet wat een ander er van vindt. Ik blijf liever heel... Nou ga ik wel ook starten bij de vereniging waar mijn ongeluk gebeurd is (nu indoor, dus geen hekjes, en ook hopelijk geen krakende geluidsinstallatie, want geen kur), ik neem aa dat zij wel snappen waarom ik hem aantrek.
Ik hoop dat de jury het lopen van mijn paard beoordeeld en niet mijn uiterlijk.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:31

Ik vind het ook geen gezicht.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:52

volgens het dressuur reglement mag er met een body protector worden gereden, boven of onder de jas dus er mag geen aftrek van punten voor gegeven worden lijkt mij.
over of het wel of geen gezicht is staat er niks van in Haha!

pluk de dag voor je in een vaas eindigt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:01

OF het nu wel of geen gezicht is, het is toch een stukje veiligheid. Ik ben geen jury hoor maar ik waardeer dat toch altijd wel, wat extra veiligheid.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:45

Volgens mij horen die dingen onder de kleding gedragen te worden, ellende is alleen dat men dan grotere jasjes enz. nodig heeft. In Duisland worden die dingen veel gedragen, maar daar zie je niemand een BP over de rijkleding dragen, maar altijd eronder.
De vraag is of je in een dressuurproef een BP aan moet, misschien moet je het voor kinderen onder de 12 jaar verplichten????
Ik vind het dus ook geen gezicht als zo'n ding over de kleding gedragen wordt.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:49

En in Engeland rijden ze met de BP eroverheen. Het gaat toch om je veiligheid? Dan mag een jurylid daar ook niet over vallen door meer/minder punten te geven voor verzorging.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:51

Als iemand met een felpaarse cascohelm in de ring komt mag je daar eigenlijk ook geen aftrek voor geven om de veiligheid te stimuleren...

Toch vind ik dat anders. Je kunt namelijk best een CE gekeurde helm vinden die er fatsoenlijk uitziet. Een bodyprotector is en blijft een bodyprotector.

Het lijkt me wel moeilijker om de houding van de ruiter goed te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:53

Het lijkt mij hetzelfde als met een iets te forse bouw (zeg maar). Het ziet er niet uit, maar je kan er niks mee zolang de ruiter het paard niet hindert etc.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:55

Ik vind dat het niet uit zou moeten maken. Wel als je een BP heb die er niet meer uit ziet omdat hij gewoon vies ofzo is, maar als je gewoon een knappe BP aan heb moet je geen punten aftrek moeten krijgen.

Veiligheid gaat gewoon voor, maar het moet wel een verzorgde combinatie zijn.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:10

Lovely schreef:
Het lijkt mij hetzelfde als met een iets te forse bouw (zeg maar). Het ziet er niet uit, maar je kan er niks mee zolang de ruiter het paard niet hindert etc.


Met zo'n opmerking kan je best wel mensen voor het hoofd stoten en onbedoeld kwetsen. Niet iedereen kan er wat aan doen dat ze te zwaar zijn. (dit is niet rot bedoeld tegenover jou Lovely, maar gewoon even een opmerking in het algemeen).

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:14

Zou lekker zijn zeg, als het gebruik van een BP aftrek oplevert... Scheve mond
Als het ding nou enorm onooglijk is.. (maar dan nog)
Om maar even met mijn moeders woorden te spreken: 'het is toch geen modeshow' *LOL* Haha!
Tuurlijk supermooi vind ik het ook niet (zeker over het jasje heen, ik zou dan altijd proberen het ergens onder te werken) maar safety first hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:17

OnTime schreef:
Met zo'n opmerking kan je best wel mensen voor het hoofd stoten en onbedoeld kwetsen. Niet iedereen kan er wat aan doen dat ze te zwaar zijn. (dit is niet rot bedoeld tegenover jou Lovely, maar gewoon even een opmerking in het algemeen).

Elegant is anders en onze sport kàn juist zo mooi elegant zijn. Er zijn trouwens ook plus-size mensen die wèl goed kunnen zitten en elegant kunnen zijn ookal hebben ze geen maatje 38.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:17

Ik jureer wel, vind het niet mooi, maar trek er absoluut geen punten vanaf!!
En als je rechterop kunt zitten met BP, dan is dat misschien in je voordeel, maar hoe3veel mensen gebruiken een BP om rechtop te zitten?

Gewoon doen! Als dat veiliger is of in ieder geval een veiliger gevoel geeft, waarom zou je het niet doen, staat in de reglementen dat het mag.

Navragen is beter dan afvragen.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:23

Lovely schreef:
Elegant is anders en onze sport kàn juist zo mooi elegant zijn. Er zijn trouwens ook plus-size mensen die wèl goed kunnen zitten en elegant kunnen zijn ookal hebben ze geen maatje 38.


Tuurlijk dat ben ik met je eens, maar je eerste opmerking kwam nogal "l*llig" over zeg maar. But no hard feelings ik snap wat je bedoelt Lachen .

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:20

Zep schreef:
Als iemand met een felpaarse cascohelm in de ring komt mag je daar eigenlijk ook geen aftrek voor geven om de veiligheid te stimuleren...


Kijk... en dat mag dan niet... staat blauw of zwart in het reglement!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:22

Vind een BP echt heel erg "niet mooi". Maar wie ben ik als jury om daar punten voor te minderen? Staat gewoon in het reglement dat het is toegestaan. Gewoon mee rijden als je het voor de veiligheid doet! Of je nu L1 of M2 zou starten, in een eventuele beoordeling mag dat NIET meetellen!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:26

Een zwarte cascohelm vind ik nog steeds lelijk Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:30

Ik denk dat de bp wel normaler zal gaan worden in de dressuurring.
Eerst vonden veel juyleden het ook geen gezicht dat er met een helm gereden werd en nu is dat normaal.
Zal met de bp ook wel zo gaan.

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:33

cornelie schreef:
OF het nu wel of geen gezicht is, het is toch een stukje veiligheid. Ik ben geen jury hoor maar ik waardeer dat toch altijd wel, wat extra veiligheid.



Ben ik het ook mee eens. Zou belachelijk zijn als je daarvoor aftrek zou krijgen. Dan wordt je dus afgestraft voor veiligheid.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers