Den Haag geschikt om met je pony te wonen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Den Haag geschikt om met je pony te wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 09:38

Mijn vriend wil waarschijnlijk een huis in Den Haag gaan kopen.
Ik heb dus een pony en ik wil graag endurance gaan rijden

* Nu is mijn vraag zijn er goede stallen met evt. weidegang in de zomer in Den Haag of op fiets afstand?

* Is er bos of hei in de buurt?

* Is het een goede omgeving om endurance te trainen (mijn pony houdt niet van rijbakken en ik niet van de polder) ?

Wie kan mij helpen aan die informatie te komen of wie woont zelf in Den Haag?

Alvast bedankt Randy Haha!


Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:21

Een vriendin van mij was ook op zoek naar een stal met een weiland. Ze zijn er wel, maar wel schaars. Ik geloof dat er een stalletje in Nootdorp is met een beetje wei, maar geen goede uitrijmogelijkheden en er zijn een aantal stallen in de buurt van Wassenaar/Scheveningen met wei. Bijvoorbeeld: Stal Kerkhout en een stal aan de buurtweg, waar ik even de naam niet meer van weet. Bij die stallen kan je zo Meijendell inrijden en zijn er dus briljante uitrijmogelijkheden in duin, bos en strand. Er is dan geloof ik alleen weer geen binnenbak aanwezig.
En die fietsafstand hangt natuurlijk af van de buurt waar je dan gaat wonen. Maar binnen het uur is alles op de fiets te doen in en rond Den Haag, dus dat zal wel lukken.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:31

Ik denk dat je, met het oog op endurance, in Den Haag nou niet op de meest geschikte locatie zit... Tuurlijk is er strand, duin en bos in de buurt, maar allemaal in beperkte mate hoor. Urenlang door bos of duin rijden is er niet bij, want daarvoor is het immers niet groot genoeg.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:33

Meyendel is opzich wel geschikt, maar wil je daar vlakbij zitten, dan ben je al snel 300 euro kwijt aan stalling.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:34

Susanne1 dat is goede info Thanks Knipoog
Ik zou dus in de buurt de Meijendell een stal moeten vinden?

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:36

Als ik nou zeg dat ik een scooter heb maar niet langer dan 30 min wil rijden naar stal en toch een max van 225 kan betalen.
Hij wil in het centrum gaan wonen dus in het midden van Den Haag

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:44

pony25 schreef:
Als ik nou zeg dat ik een scooter heb maar niet langer dan 30 min wil rijden naar stal en toch een max van 225 kan betalen.


Als je een stal (met weidegang) vindt in de buurt van Meyendel voor die prijs, dan mag je mij een seintje geven. Knipoog

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:46

zal ik doen Knipoog

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:48

Tessebes schreef:
Als je een stal (met weidegang) vindt in de buurt van Meyendel voor die prijs, dan mag je mij een seintje geven. Knipoog


Ja mij ook!

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:50

Ik denk trouwens dat je voor maximaal 225 euro aan stalling niet erg veel kunt verwachten hier in Den Haag... Qua weidegang zal dat sowieso moeilijk worden.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:53

Effy schreef:
Ik denk trouwens dat je voor maximaal 225 euro aan stalling niet erg veel kunt verwachten hier in Den Haag... Qua weidegang zal dat sowieso moeilijk worden.


Nou ja, dan zit je gewoon in de polder bij de boer. Niks mis mee, maar daar kun je over het algemeen weinig met je endurance-ambities.

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:53

Ok een vriendin van mij zei namelijk dat er goede stallen waren en je er lekker kon rijden, niet dus Huilen

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:54

Ik kan nu lekker rijden bos,hei,strandje enz en betaal 160 in de winter 50 in de zomer Dus wil hier eigelijk niet weg


Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:54

Tessebes schreef:
Nou ja, dan zit je gewoon in de polder bij de boer. Niks mis mee, maar daar kun je over het algemeen weinig met je endurance-ambities.


Dat bedoelde ik ook. Voor háár ambities is er dan weinig te vinden.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 10:55

maar voor een recreatie ruiter dus wel Verward

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:03

Nou, wat betreft een stal met weidegang en mooie uitrijmogelijkheden is er gewoon niet zo veel hier, en zeker niet voor 225 euro. En wil je dan ook nog een binnenbak erbij, dan kun je helemaal ver zoeken... Ik weet niet of je dat uberhaupt een must vindt, een binnenbak.

Ik zou zoals eerder gezegd inderdaad even in de buurt van Scheveningen kijken, via het strand kan je ook op Meijendel komen. Niet zonder wegen over te steken trouwens, maar ja... Je kan niet alles hebben, dat blijkt wel. Of ze weidegang hebben en hoe duur het daar in de buurt is weet ik trouwens ook niet...

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:03

Of je zou in Monster kunnen kijken, maar daar hebben ze over het algemeen bijna geen weidegang.

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:06

pony25 schreef:
Als ik nou zeg dat ik een scooter heb maar niet langer dan 30 min wil rijden naar stal en toch een max van 225 kan betalen.
Hij wil in het centrum gaan wonen dus in het midden van Den Haag


Gaat niet lukken dan ben ik bang... stallen met weidegang zijn er wel (ik sta er zelf Haha!), maar het duurt al een half uur voordat je Den Haag uit bent... En 225 Euro, hier in de buurt? Dat vind je alleen als je zelf uitmest, en weinig eisen aan de accomodatie stelt, ben ik bang.

Extremely rare and Beyond Compare

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 11:19

Tja het klinkt niet echt goed als ik het zo leest Huilen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:25

Tja... alles heeft z'n prijs he. De grond is hier nou eenmaal duurder en schaarser.
Hoe serieus is je vriend op zoek naar een huis in het centrum van Den Haag?

prompter

Berichten: 10917
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:31

In het centrum van Den Haag zou ik sowieso niet willen wonen, al was het maar voor het verkeer. Aan het "randje" is het nog goed te doen Lachen.

Extremely rare and Beyond Compare

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:34

Ik weet niet hoever het allemaal is vanuit het centrum van Den haag maar je kan toch ook in plaatsen om Den haag heen kijken? Ik sta op een stal in Leidschendam aan recreatiegebied de vlietlanden, 1 rondje is ongeveer 1 uur. Er is niet heel veel weidegang maar er is iets, 200 euro en er word gemest. Ik stond eerst op een andere stal in Leidschendam, 20 minuten rijden voordat je in een parkje ben waar je een half uur kon rijden, de vlietlanden waren 3 kwartier/uur rijden om er te komen. Was ook 200 euro, best veel weidegang (alleen zomer) maar wel zelf mesten. Je zou ook kunnen kijken richting Nootdorp, daar heb je de dobbeplas en delftse hout. Gebruik de zoekfunctie ook even want er zijn wel een aantal topics over stallen rondom zoetermeer/den haag.

Gamble

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:34

promptertje schreef:
In het centrum van Den Haag zou ik sowieso niet willen wonen, al was het maar voor het verkeer. Aan het "randje" is het nog goed te doen Lachen.


Ja, daarom vraag ik ook hoe serieus het is. Knipoog Moet je eens vanuit het centrum op de snelweg zien te komen... een ramp! Verder zijn de huizenprijzen in het centrum ook hartstikke hoog.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:38

je kan hier super staan met je paardje.. stallen meer dan genoeg en wei is ook best wel te vinden..

je kan hierzo niet eens in de polders rijden.. je hebt hier bos, duin en strand.. verder kan je door de kassen rijden als je iets buiten de stad zit..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 13:12

M3isSi3j schreef:
je kan hier super staan met je paardje.. stallen meer dan genoeg en wei is ook best wel te vinden..

je kan hierzo niet eens in de polders rijden.. je hebt hier bos, duin en strand.. verder kan je door de kassen rijden als je iets buiten de stad zit..

Dan ben jij tot nu toe de enige die dat vind Verward Waar sta jij en hoe duur?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evilou, GrapeshotBot, Sintara, YandexBot en 49 bezoekers