Met spoed naar Utrecht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Met spoed naar Utrecht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 11:07

Gisteravond was dan de avond, waar iedereen misschien wel eens een nachtmerrie over heeft. Mijn moeder had mijn voicemail ingesproken of ik haar zo snel mogelijk wou terug bellen.

Ik heb Djailo net 2 weekjes, en het is echt een geweldige pony, 2 handen op 1 buik (of hoefjes ??). Om half 8 ben ik nog even wezen kijken, en nog even een foto'tje genomen omdat hij zo lief stond te knuffelen met een speelmaatje van hem. Hij is net nieuw in de kudde en houd zich nog het liefste een beetje afzijdig... Toen de kudde bij het land van de buren wat shetlanders zagen racen werden ze nieuwsgierig en holde de kudde erheen. Waarschijnlijk stond Djailo een beetje voor in de kude waardoor hij zich opgesloten voelde, en is over/tegen een hek met planken gesprongen. Resultaat : Een groot gat aan de voorkant van zijn borst.

De dierenarts was inmiddels gebeld, en ook ik was op de hoogte dus race'de zo snel als ik kon naar de paarden. Toen de dierenarts er was werd het meteen duidelijk, hij moest naar Utrecht. We hebben hem letterlijk in de trailer moeten tillen, want door de shock en pijn kon hij inmiddels geen stap meer verzetten. We zijn in vol tempo doorgereden naar Utrecht.

Daar aangekomen werd hij door allerlei mensen/artsen/studenten bekeken.
* Even tussen door : Een compliment vooralle dierenartsen daar, ze hebben echt met volledige aandacht en zorg voor hem gezorgt *
De conclussie : Aan de rechterkant van zijn borst een grote, diepe wond.
In die wond voelde ze dat er een rib gebroken en een klein beetje verplaatst was, en hij had ademhalings problemen doordat er wat openlag. (Weet ook niet precies hoe ik dat moet uitleggen)

Om half 11 kwamen we in Utrecht in de kliniek binnen, en om 2 uur konden we zonder paard naar huis. Hij staat daar nu bij te komen van de operatie, en zal daar ongeveer 1 tot 2 weken moeten blijven. Naar alle waarschijnlijkheid zal hij goed genezen, als hij goed blijft eten en drinken en geen koorts krijgt...dus dat is nog maar even de vraag en ik zal dus moeten afwachten. Er is een kleine kans dat hij beenproblemen zal blijven houden, maar die kans vonden ze heel erg klein.

Vanmiddag om half 4 kan ik bellen hoe het met hem is, dus tot die tijd zal ik maar even rustig moeten afwachten...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:10

Getver wat naar zeg. Vervelend dat je nog zo lang moet wachten op de uitslag. Mijn nieuwe paard is vorige week nadat ik haar pas 5 dagen had met spoed naar een kliniek gebracht dus weet precies hoe je je nu voelt. Sterkte en beterschap voor je paard.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:16

Dat is erg! Ik heb goede verhalen over utrecht gehoord, dus het zal wel goed komen, ik duim voor jullie!! Heel veel sterkte en beterschap en laat wel wat weten zodra je er wat van weet!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:19

ik hoop dat het goed komt met je paardje , maar dat zal vast wel want ze gaan in utrecht goed voor je paardje zorgen hoor !

heel veel beterschap met je paardje !

groetjes

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:29

Wat erg ik hoop echt voor je dat het helemaal goed komt met hem Ach gut
Ik zal voor je duimen!!
KiZz... Pling

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:37

jeetje wat naar....
Sterkte ermee!

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:56

Dat is geen goed beging voor jullie twee.Hopelijk komt alles weer goed voor hem en jou zodat jullie terug van elkaar kunnen genieten.

TriesV
Berichten: 40
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:57

Dat is inderdaad een nachtmerrie, sterkte ermee!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:20

Wat een naar bericht zeg! Je zal je wel rotgeschrokken zijn.
Hopen dat hij snel opknapt en dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten. Heel veel sterkte de komende periode.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:38

Bah, wat vreselijk! Gelukkig zijn ze in Utrecht heel kundig, dus het komt allemaal vast wel weer goed. Wat zal je geschrokken zijn. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor je paardje. Ik ga voor je duimen!

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:14

Jeetje wat een verhaal !
Sterkte !

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:42

Veel sterkte..
Wat een nacht moet dat geweest zijn zeg... Pfoe.

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:10

Jeetje dat is schrikken! Hopelijk komt het weer helemaal goed en houdt hij er niets aan over!
Sterkte

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:50

jee zeg
dat is schrikken ja
heel veel beterschap met je pony

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:16

jeetje , hoop dat alles goed komt , sterkte !

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:54

Tjee dat is gewoon echt pech!! Het is nu rond vieren en je zal vast al gebeld hebben met utrecht. Ik hoop dat je goed nieuws te horen hebt gekregen!! Sterkte

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:27

he verschrikkelijk, veel sterkte voor jou en je paard! hoe is het nu met hem?

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:30

Das niet nix zon nachtje...
Heel veel sterkte, je zal nu wel weten hoe het met hem gaat..

LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:38

Inderdaad, het is nu half 5 dus ik heb contact gehad met zijn behandelende artsen.

Ik heb me de hele dag druk lopen maken, en eigenlijk niet voor niets...
Toen ik belde om te vragen hoe het met hem ging vertelde ze het volgende :

Zijn toestand is eigenlijk helemaal niet zo goed, hij staat op de intensive care. De wond opzich zit volgens mij nog goed dicht, maar hij heeft het gigantisch benauwt. Omdat ze dat toch wel erg zorgwekkend vinden hebben ze foto's gemaakt, en de uitslag is morgenochtend bekend. Hij krijgt veel pijnstillers. Het zou kunnen zijn er vocht of lucht tussen zijn longen/wond zit. Of dat het van binnen wel los is, en van buiten niet...

Zodra ik weer iets meer weet, horen jullie dat natuurlijk snel. Bedankt voor de lieve reacties !! Bloos

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:42

Jeetje LS, dat klinkt een stuk minder dan verwacht. Hopelijk zakt die benauwdheid snel. Wat zielig voor je paardje en voor jou natuurlijk. Ik hoop dat we je een beetje tot steun kunnen zijn.

Babsie_Flash

Berichten: 4745
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:47

Sterkte! Ik hoop dat alles goed komt!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:52

Je eerste bericht was alsof ik mijn eigen verhaal van nu bijna een jaar geleden las. Toen is mijn paard ook op het hek geklapt. Alleen belandde zij met haar borst in een metalen steigerpijp die er zo'n 20 tot 25 cm diep inging...
Bij Meagan was het gelukkig alleen een hele diepe vleeswond en veel gescheurd vel, licht beschadigde spieren en een hoop stress. Inmiddels is ze weer helemaal hersteld (op een piepkleine belemmering in de elleboog na waar ze geen last van heeft en die ook nauwelijks te zien is). Ik hoop en wens dat jij dit geluk ook hebt. Veel sterkte!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:06

dat klinkt niet zo best nou veel sterkte!
Wanneer ga je lang bij der?

LadySmile

Berichten: 111
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 17:07

Hoi Abby, ik heb eventjes je profiel gelezen en zag daar inderdaad je foto's van je paardje in Utrecht. Wat ben ik blij voor je dat het helemaal goed gekomen is, dit gun je geen enkel paardje !!

Morgenochtend ga ik naar hem toe.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:16

Jeetje wat een verhaal, hoop dat hij snel opknapt.
Heel veel sterkte verder, ik hou je topic in de gaten.
Succes OK dan!