Brinkhorst's besluit staat vast

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Brinkhorst's besluit staat vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 18:10

Gister werd bekend gemaakt dat Brinkhorst's zijn besluit vast staat,omtrend het verbieden van het fokken van de 4 bekende rassen.
O.a de Mastino Napeolitano.
Ik vind het echt heel erg jammer, het leken mij hele leuke beesten (volgesn mij ligt het aan de eigenaren..)

Wat vinden jullie hiervan?!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:03

wat zij n dat voor dingen, paarden???

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:19

Anna-Jelly schreef:
wat zij n dat voor dingen, paarden???


nee honden! Tong uitsteken
Ik denk ook dat het aan de eigenaren ligt. Ik vind het raar dat ze de hond uit willen laten sterven. Voor panda's en weet ik het wat doen ze alles om die te houden, en deze voor ONS gefokte honden willen ze uitlaten sterven Verward
En in andere landen is het toch niet verboden? Dan blijven ze toch bestaan??

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 20:58

Anna-Jelly schreef:
wat zij n dat voor dingen, paarden???


sorry,had ik er even bij moeten zetten
het zijn dus 4 hondenrassen die niet meer gefokt mogen worden.....

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 22:31

over het algemeen terecht.
Ik ben het eens met het feit dat het vaak aan de eigenaar ligt, maar de Mastino's zijn gefokt voor verdediging en bewaking en zullen dus sneller agressief reageren als ze zich bedreigd voelen, daar zijn ze eenmaal op gefokt. Dus niet erg geschikt om in het park te lopen tussen kleine rennende kindertjes.
Misschien zou er een soort vergunning moeten komen, die alleen mensen met veel (aantoonbare) ervaring met die honden de gelegenheid geeft om ze te houden??

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 07:51

Mastino's en Stafford's zijn van zichzelf super honden. Ze hebben echt een super lief karakter. Ken meerdere Staffords en ook een paar Mastino's en van alle is hun karakter lief omdat zij niet getraind zijn voor de vechtsport. Ik vind het echt pure onzin. Vooral omdat ze altijd zo mooi zijn.. Nooit meer een Stafford of Mastino voor mij dus.. Verdrietig

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 08:36

Heb het allemaal even gemist....
Om welke 4 rassen gaat het precies?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:14

toch, Brinkhorst zou zelf ook een fokverbod moeten hebben....met zijn dochter kan immers ook niet iedereen fatsoenlijk door 1 deur. (brrrrr..... Petra....iiiiiihhhhhh.....)

Dat geldt ook voor dieren, je kan ze maken of breken door de manier waarop je ermee omgaat. Geen dier wordt vals geboren.
Er zit veel meer basis in het idee van een honden-houd-diploma. Niet iedereen is geschikt om een dier te houden, zeker niet aanvalsdieren zoals honden. Het is jammer voor die type honden dat er zo heel veel agressieve aso's net zo'n hond willen hebben.....

Maar ook een golden Labrador kan je vals krijgen hoor......maar laat Brinkhorst (brrrr...... Misselijk ) dat maar niet lezen...voor je het weet mag je helemaal geen hond meer houden in Nederland.....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:25

oh w8 nu weet ik het weer, sjonge jonge jonge, nou de echte liefhebbers strekken zich er toch niks meer van aan...
wat een bullshit zeg Verward
Zoals Dees zegt geen enkele hond of wat voor dier ook word vals geboren, dat worden ze gemaakt!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:31

ik las ook iets over een fokverbod voor Rottweilers als de agressiviteit binnen het ras niet verminderd wordt. weet ik allemaal niet percies meer, maar als dat zo zou zijn vind ik het wel erg jammer

zonde ook van die andere 4 rassen, maar zou het niet kunnen dat mensen nu gewoon thuis door gaan fokken?

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:35

Honden worden inderdaad niet vals geboren
Ik vind een fokverbod een beetje ver gaan je moet namelijk niet de honden onderzoeken maar de baasjes
Voor dat iemand een hond kan kopen bijvoorbeeld eerst kijken of ze wel geneog tijd hebbend us als 2 mensen werken wat gebeurt er dsan met de hond
Puppy cursusen verplicht stellen
En het kan nog een stap verder voordat je een hond kan kopen moet je eerst zelf een cursus volgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:20

Nou, dan gaan die eigenaren toch zeker gewoon een ander ras uitkiezen en fokken op een kwaadaardig karakter? En dan kunnen die ook weer verboden worden. en zo verder totdat er nauwelijks nog een hond gefokt mag worden.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:50

Inderdaad! Frusty
Echt pure onzin... Frusty Frusty Lips are sealed

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:10

De MKZ is er tussen komen staan, maar nu dat achter de rug is hebben ze weer alle tijd om zich bezig te gaan houden met het fokverbod.
Het zijn de Mastino, Dogo, Am Staff en de Fila......
4 machtige honden met weinig verleden, alleen een sterk uiterlijk en een machtig gebit. Nu zijn de rotties veel in het nieuws met als gevolg dat er nu gefluisterd word dat die ook op de lijst komen staan. Een klant van mij is al vele jaren Hondentrainster op hoge niveau`s en uiteraard ook de lage, (je moet ergens beginnen) maar de meeste ongelukken gebeuren met de kleine rassen en de o zo betrouwbare rassen. (Golden Retriever, Labrador) Maar nu moet ik wel zeggen dat die er in verhouding ook veel meer zijn. Een hond wordt niet vals geboren maar vals gemaakt, toch zijn er wel enkele die geboren worden met een kronkel in hun kop hoor.
Zelf heb ik 2 American Bulldogs, schatten van beesten, echt waar, maar zo veel mensen die een blokje om lopen als wij met die honden lopen.
is wel lachwekkend. Of ze lopen er met een boog omheen, of ze vinden ze kei leuk... ze zeggen altijd iets, het gebeurd maar zelden dat mensen voorbij lopen en ze niet zien....
Deze honden zijn er maar erg weinig in Nl, dus je hoort niets over ze, komt ook omdat det hele betrouwbare honden zijn, maar nu komen volgens mij echt de Rottweilers aan de beurt. De MAG-test is er al voor de Rottweiler, hoever willen ze gaan ? Als mensen niet meer mogen fokken, wat gebeurd er dan ? Dan gaan ze kruisen, en dat is nog veel erger, want er is niets erger dan de grote rassen gaan kruisen. Ik heb daar nl persoonlijk een mening over. Het is geen zuiver bloed en je behoudt het karakter van de hond niet, hoe meer je gaat kruisen met grote rassen, hoe meer ellende ervan komt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:15

Onze Polleke is een kruising van van alles. En dat is zo'n fijn ideaal hondje. Mijn vorige hond idem dito. heb er goede ervaringen mee hoor. Ras zegt niet alles, rashonden vind ik vaak zwak. ZE moeten altijd op een en hetzelfde voer want anders krijgen ze gelijk diaree, ze mankeren sneller iets, worden niet zo oud.. In dat opzicht pleit ik voor bastaarthondjes.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:18

Polleke is een kleine kruising, geen grote.
En je hebt wel gelijk, bastaardjes mankeren vaak minder iets.
Grote rassen moet je niet gaan kruisen , komt alleen maar ellende van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:51

Bink is een kruising rotweiler en ik geloof herder. Is een degelijke en gezonde hond. Ik denk dat je vooral moet oppassen met honden met zware botten, dat zijn altijd de zwaksten, die worden ook maar een jaar of 8 en dan zijn ze al versleten en gaan ze dood.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 17:25

Sando schreef:
maar de meeste ongelukken gebeuren met de kleine rassen en de o zo betrouwbare rassen. (Golden Retriever, Labrador) .
.


Ja,die Golden komt er misschien in de toekomst ook op te staan Frusty Frusty Verdrietig Huilen Dat kan GEWOON ECHT NIET!![