Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 23:54

*Even als eerst, heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon niet een soortgelijk topic vinden! Bloos *

Ik zat vanavond de Radio te luisteren. Lachen En ik luisterde dus naar Fun X, ik geloof dat het alleen in Rotterdam en Amsterdam te ontvangen is! Bloos *kan het mis hebben, maar het is in ieder geval gemaakt door Allochtonen jongeren die willen laten zien dat ze WEL iets goeds kunnen doen voor de maatschappij* ..

Maar goed, het onderwerp was dus: Maagd tot het huwelijk!!

Er werd dus gevraagd wat jongeren ervan vonden als hun vriend/vriendin geen maagd meer was enz. Lachen En toen kwam er dus een beller in het programma van Marrokaanse afkomst. Hij was verloofd, en erg verliefd op z'n vriendin. Hij had al zovaak sex gehad met andere meisjes, maar had nog nooit iemand ontmaagd. Dus hij zei: Mijn vriendin moet maagd blijven tot het huwelijk! Als ik merk dat ze geen maagd meer is of een Maagdenvlies-correctie heeft ondergaan kan ze oprotten voor mij. Ik wil een brandschoon meisje! Verward En zijn vraag aan het programma was dus: "Hoe kan je zien of een meisje Maagd is en/of ze een Maagdenvliescorrectie heeft ondergaan?!" Verward

Dus, toen ik dit hoorde vond ik dit zo hypocriet van die jongen. *ik ben zelf ook een jongen, maar diegene van wie ik houd op dat moment moet zelf weten of ze nog maagd is! * Maar die jongen was zo egoïstisch.. Hij mocht wel, z'n vriendin mag niet!

Wat vinden jullie ervan dat je in sommige culturen dus gedwongen als maagd het huwelijk in moet? Lachen Ben Benieuwd!!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>


sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:58

Ik vind dat jongens zich er dan ook aan moeten houden!!

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 00:01

Jaaa, maar, met alle respect voor het geloof.. Maar vind het raar dat als je echt van iemand houdt, dat je diegene opeens aan de kant kan gooien omdat blijkt dat ze geen maagd meer is!! Vind het een beetje krom!! Lips are sealed

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:05

ik snap het wel maar dan moet het inderdaad wel van twee kanten komen, en hij moet dan dus ook maagd zijn... anders is het vind ik hiepocriet, en ja dan maar meisjes over laten komen he...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:09

Helaas is dit in een heeeeel groot deel van dit soort gevallen zo.... Jongens mogen alles, een meisje is gelijk een 'outcast'.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:09

Idd het is een beetje krom, als je zelf wel met iedereen het bed in duikt en je vriendin moet eeuwig wachten tot ze eindelijk gertouwd is. Vind het belachelijk. Wat is nou sex, het is iets natuurlijks. Ik vind dat preutse gedoe z'n onzin. Maar ja dat is mij mening.

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:24

erger nog maagden vlies herstel operatie zit zelfs in het ZF pakket
daar betalen we met ze allen voor terwijl andere dingen voor ons er uit gehaald zijn Boos! en dan heb ik niet over de pil maar bv sterilisatie
en zo zijn er nog 100 dingen die ze uit het pakket gehaald hebben
grrr

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:30

[AM] De eerste keer..

lees dit toppic maar eens door.

ik snap echt niet hoe sommige mensen hiervan wakker kunnen liggen...

mij zelf boeit het echt geen r**t Haha!
iedereen doet wat die zelf vind en zich goed bij voelt.
ieder zijn eigen keuze erover Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:45

Het is en blijft een achterlijke cultuur, vind ik.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:45

Ik vind het ronduit belachelijk en hypocriet Boos! .

Kijk, als je vindt dat als je als maagd het huwelijk in moet gaan, vind ik ook dat het voor beide kanten moet gelden.
Dus voor de jongen en het meisje.
En niet voor de een wel en voor de ander niet.

Daarbij, als je even verder denkt, die jongen heeft dus sex met andere meiden gehad, of hij ze nou ontmaagd heeft of niet, dat maakt geen verschil mijn inziens, wat denkt hij dan van die meiden?
Want die gaan dus niet als maagd het huwelijk in.

Maagdenvliescorrectie? Hoe komen ze erbij?
Snap het nog enigzins bij verkrachting oid, maar als je er zelf voor gekozen hebt, moet je de consequenties ook maar aanvaarden.
En dat dat wel in ziekenfondspakket zit en een heleboel andere dingen niet (zoals de pil, die mijn inziens toch wel ff wat belangrijker is dan een maagdenvliescorrectie), ook belachelijk, maargoed, dat is een beetje off-topic.

En als hij toch zo dom denkt (ja, ik vind het dom denken), dan zou hij het fabeltje toch ook wel moeten kennen dat het meisje door een bebloed laken moet kunnen aantonen dat zij nog maagd was.
Maarja, dat noem ik dus dom denken, want niet ieder meisje bloed bij ontmaagding.
En als je jezelf snijdt oid, krijg je ook wel bloed in het laken .
Daarbij, ook al ben je nog maagd, je kan je maagdenvlies al wel kwijt zijn door andere dingen.

Nee, ik vind het ronduit belachelijk en daarbovenop ook nog eens zeer hypocriet.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:50

Ik heb gehoord dat turnsters vaak al een gescheurd maagdenvlies hebben, dus wat dat betreft kunnen er wel veel meer meiden rondlopen die al een gescheurd maagvlies hebben en dus niet meer bloeden bij ontmaagding. Wordt die dan ook als "vies" gezien? Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:04

Nou Xono, scheuren kan niet. Beetje oprekken wel.

Alsof zo'n knul daar iets van merkt, hij heeft toch geen vergelijkings materiaal? Schijnheilig

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:29

Al die paardrijdende meisjes hebben ook al 'n opgerekt maagdenvlies en heel veel meiden hébben niet eens zo'n ding. Het is namelijk alleen 'n klein randje weefsel aan het begin van de vagina, waardoor heel veel meisjes er geen last van hebben bij de eerste keer.

Dat hele maagdenvlies gedoe is gewoon 'n lomp fabeltje.

En verder... die jongen, die vind ik dus gewoon echt ontzettend dubbel. En zo iemand zou ik niet eens als m'n man willen hebben!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:13

het is inderdaad iets vrij lomps in die tijd maar 10 jaar geleden toen ik nog een jonger meisje was (puber) was dat ook iets belangrijks voor mijn! ik wou mijn maagdelijkheid niet verliezen aan de eerste de beste knul! ik heb het gelukkig kunnen geven aan de man met wie ik trouwde! Bloos Clown

GÜNTHER 01-11-1999
SVEN 24-07-2001
CHEYENNE 06-02-2006
-6kg

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:18

XoNo schreef:
Het is en blijft een achterlijke cultuur, vind ik.


Zooooo, hoezo kort door de bocht?!? Verward Scheve mond
Het is niet de cultuur die achterlijk is, het zijn de interpretaties die bepaalde mensen er aan geven die achterlijk zijn!

En natuurlijk is het een achterlijke redenatie van die jongen.
Zo'n vent zou ik ook niet eens hoeven

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:40

Citaat:
Jaaa, maar, met alle respect voor het geloof.. Maar vind het raar dat als je echt van iemand houdt, dat je diegene opeens aan de kant kan gooien omdat blijkt dat ze geen maagd meer is!! Vind het een beetje krom!!


Bij dit geloof is van 'houden van' vaak geen sprake. Je wordt uitgehuwelijkt en de ouders bepalen vaak aan wie.

Ik zou het erg moeilijk vinden om van iemand te houden die 'voor' mij is uitgezocht ipv 'door' mij.
Uiteindelijk denk ik wel dat je om een persoon kan gaan geven na een tijd, maar 'houden van' Verward daar heb ik nog mijn vraag tekens bij...

En ik vind het idd krom dat de man niet te controleren is of hij wel of geen sex voor het huwelijk heeft gehad en dat de vrouw dat 'probleem' wel heeft.

(lijkt me dan verschrikkelijk om bij een vent te komen die net als mijn ex was, dan heb je gewoon je hele leven nooit goede sex gehad Haha! )

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:53

Even duidelijk, hoe kan een jongen merken of je nog maagd was of niet... ? Alleen door bloed? Voelen ze dat?
Vind het zo vaag. Volgens mij is er bij mij nl niks veranderd toen ik ontmaagd was.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:58

Volgens mij willen ze inderdaad dat het bloed, of soms voelen ze van tevoren geloof ik? Nouja dan moet je dus geen turnster of paardrijder hebben, want dan gebeurt er helemaal niks Haha!

Ik vind het ook belachelijk, maar ik denk dat het voor hen ook moeilijk is om deze traditie ineens te doorbreken. Hopelijk gebeurt het wel, maar het zal helaas wel geleidelijk gaan...

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:59

Ik vind het zo een onzin je kan helemaal niet merken of iemand nog het "maagdenvlies" heeft en ook niet oftie een correctie heeft ondergaan.

In het topic over de te duren pil(staat hier ook ergens) heb ik ook gezegt dat ik het ONZIN vind dat dat wel wordt vergoed (terwijl ze toch zelf ervoor kiezen om ontmaagt te worden als het nog niet mag) en de pil niet vergoed wordt

22 Januari verwachten we ons kleintje

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:05

Citaat:
Hij was verloofd, en erg verliefd op z'n vriendin. Hij had al zovaak sex gehad met andere meisjes, maar had nog nooit iemand ontmaagd. Dus hij zei: Mijn vriendin moet maagd blijven tot het huwelijk! Als ik merk dat ze geen maagd meer is of een Maagdenvlies-correctie heeft ondergaan kan ze oprotten voor mij.


Uhhh is ie nou verliefd of ziet hij haar alleen maar als gebruiksvoorwerp?

Ik kan er niet tegen he

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:05

Malibu schreef:
Bij dit geloof is van 'houden van' vaak geen sprake. Je wordt uitgehuwelijkt en de ouders bepalen vaak aan wie.



Over kort door de bocht gesproken...

Hoewel mensen ken jij met dit geloof????

Onze grootouders hadden ook met regelmaat gearrandeerde huwelijken. En geloof me dat er wel degelijk sprake is van houden van!!!

Daarbij zie ik met dat maagdengedoe weinig verschil met bepaalde geloven zoals in Harskamp, Gouda, Kampen, etc. etc.

En daarbij, ben ik een oude trut als ik zeg dat dat maagdengedoe helemaal zo gek nog niet is? Ik bedoel, van mij hoef je niet als maagd het huwelijk in, maar het idee is wel mooi. Dat je jezelf voor elkaar bewaard. Als ik soms van die hele jonge meisjes maar aan zie rotzooien, vind ik dat een veel minder fraai feit!! En alsof dáár liefde bij te pas komt!!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:12

Citaat:
Over kort door de bocht gesproken...


Volgens mij moet je ff een broodje gaan eten ofzo, het lijkt wel of je honger heb Haha!

Maarre ff over hoeveel mensen ik ken die dit hebben gehad, ik ken er maar 2 van die het 'niet' zijn uitgehuwelijkt. De rest (dan heb ik het over ongeveer 6 pers) wel.

En er zal gerust een uitzonder tussen zitten, maar eerlijk gezegd ben ik dan echt van mening dat het in de meeste gevallen dan gaat om 'geven om' en niet 'houden van'...

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:15

Geen sex voor het huwelijk vind ik sowieso raar, het is toch belangrijk om te weten of het klikt op sexueel gebied tussen jou en je partner.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:43

raar idd, maar in de nederlandse cultuur gebeurt hetzelfde, alleen minder duidelijk.
Als je er op let, begin met topics op bokt, merk je dat er een heel groot verschil is tussen wat oké is voor mannen en voor vrouwen.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:46

Malibu schreef:
Volgens mij moet je ff een broodje gaan eten ofzo, het lijkt wel of je honger heb Haha!



Heb inderdaad net een pak biscuit aangevallen Lachen

Ik ken weinig Marokanen maar veel moslims. En die voldoen echt totally niet aan de generalistische opmerkingen die hier worden gemaakt. Dus ja ik val altijd zwaar over opmerkingen die het geloof over 1 kam scheren.

Uithuwelijken komt voor in bepaalde gebieden en stromingen, maar dat heeft niks met islam te maken, net zo min als geen seks voor het huwelijk iets met het christelijke geloof heeft te maken. Het christendom is niet achterlijk omdat een stel middeleeuwse holbewoners op de veluwe hun vrouw niet laten stemmen en niet aan anticonceptie doen. That's my point..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 130123, Amazonbot, Eleadoras, Facebook, Femek2902, fjord_brucht, lysir, nardxash, Paardjes83, redbutton en 157 bezoekers