Konijnenvraagje -> wintervacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Konijnenvraagje -> wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 08:41

Ik heb even een vraagje over mijn konijn, nu ik ook zelf begin te twijfelen.
Mijn konijn krijgt nu een nieuwe vacht net achter de nek is al een stuk verhaard. Maar het zijn korte dunne haartjes. Is de wintervacht korter haar dan de zomervacht. want het lijkt wel of de vacht dienu begint te verharen veel dikker is. Niet dat hij te laat in de rui is dat hij nu pas zijn zomervachtje krijgt. Wie kan mij aan een antwoord helpen?

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:05

hoihoiii
is niks om je zorgen over tew maken in ieder geval hoor!!
bij konijn van mijn zusje is het precies hetzelfde!!
staat jou konijntje binnen of buiten..?

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:09

Hij staat het hele jaar door buiten, maar ik vind het alleen vreemd dat de nieuwe vacht zo dun en kort is, de andere lijkt veel dikker

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:12

Bij ons is de zomervacht platter dan de wintervacht. Bovendien is de wintervacht vetter (glanst ook 'dof' zeg maar) Jouw konijn verhaart heus neit evrkeerd hoor, maar het kan altijd zo zijn dat een konijn anders verhaard. Als hij het hele jaar buiten zit, zal alles wel goed komen. Twijfel je er in hartje winter nog steeds aan, geef hem dan nog een enorme laag stro bij. Als hij het koud heeft oid. zal hij zichzelf daar wel in verstoppen.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:12

mijn zusjes konijn staat ook buiten..
nu is hij zn haar aan het verliezen..
en dan komt er een dunne korte vacht!
en als al het winterhaar er af is..dan groeien die dunne korte haren gewoon
dus als het goed is moet dat bij jou konijntje ook zo zijn

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:18

Pfff gelukkig ik dacht al dat hij misschien verkeerd aan het verharen was ook al omdat hij al een aantal jaartjes oud is (6) maar dat wil niet veel zeggen. Hij is nog zo fit en attent als een jong konijntje. 's winters krijgt hij altijd een lekker warm bedje. en als het vriest komt er noppenfolie aan de voorkant maar wel zodat het deurtje openblijft en de frisse lucht naar binnen kan komen.
Dus ik hoef me gelukkig geen zorgen te maken om zijn vachtje pffff

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:20

hihi zo te horen word je konijntje goed verzorgt
gelukkig iig dat het niks is!!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:24

ja, 'smorgens 2 drops (die konijnensnoepjes) anders voelt meneer zich beledigt hoor als hij geen snoepjes krijgt en 's avonds ook niet die groente maar die yoguhrt en bosvruchten die vind meneer lekker en dan iedere dag 2x een volle voerbak, hooi, lekkere knaagstengels op zijn tijd. Maar hij is erg kieskeurig. zo'n ronde balletjes, wortel stengels van vitakraft, of die rondo's daar moet hij niets van hebben. Hij lust, buiten zijn snoepjes en knaagstengels, alleen vers voer. Meneer heeft stelt aardige eisen aan zijn eten Haha!
En dan iedere dag minstens een paar uur in de tuin willen lopen...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:28

hihi echt grappig Haha!
is hij toch nie dik dan Tong uitsteken
konijn van mn zusje die eet echt alles wat de maar krijgt..als het maar eetbaar is Knipoog

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:33

Ja, het scheelt denk ik ook dat hij iedere dag bijna de hele dag buiten is, vooral ook met dit warme weer kan hij lekker in het zand liggen. Hij krijgt zo ook voldoende beweging. Op zich hij heeft wel eisen aan zijn voer maar hij eet niet alles in een keer op zeg maar, ook een wortel daar doet hij gemakkelijk een hele dag of 2 mee.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:35

ooh zo..!!
wel makkelijk hoor zo'n konijn

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 09:38

Ja, maar het is ook echt een knuffel Haha!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 09:41

gelukkig maar dan Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:18

hier zijn ze momenteel ook 2vachtig, de wintervacht komt eraan en de zomervacht valt uit. En ze zijn 7 jaar ofzo. Niets om je zorgen over te maken hoor en ze zitten bij ons ook buiten.... ze kwijnen weg als we ze naar binnen halen (1x per jaar, met oud en nieuw, vinden ze nog erg)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:01

Heeft mijn konijn ook, dus ik denk niet dat het iets is om zorgen over te maken.

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:10

Bij ons is dat ook. Meestal groeit het vanzelf nog wat aan zeg maar, want als ze hun zomervachtje krijgen is die ook weer korter zeg maar. Ik neem aan dat de lengte van hun vacht elk jaar zoveel afneemt Haha! Dan waren die van ons ook kaal onderhand Tong uitsteken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:14

Suzanne vd schreef:
ja, 'smorgens 2 drops (die konijnensnoepjes) anders voelt meneer zich beledigt hoor als hij geen snoepjes krijgt en 's avonds ook niet die groente maar die yoguhrt en bosvruchten die vind meneer lekker en dan iedere dag 2x een volle voerbak, hooi, lekkere knaagstengels op zijn tijd. Maar hij is erg kieskeurig. zo'n ronde balletjes, wortel stengels van vitakraft, of die rondo's daar moet hij niets van hebben. Hij lust, buiten zijn snoepjes en knaagstengels, alleen vers voer. Meneer heeft stelt aardige eisen aan zijn eten Haha!
En dan iedere dag minstens een paar uur in de tuin willen lopen...



Jeetje dat is allemaal wel erg veel!

Onze konijnen krijgen 's ochtends en 's avonds ieder een eierdopje gemengd voer en hooi. Als aanvulling krijgen ze nog wat groen voer dit is soms stukjes appel en wortel en andere keer weer alleen paardenstekken.

Als je het leuk vindt om wat meer af te weten over wat voor voedsel er goed is voor je konijn moet je eens lezen op www.bunnybin.nl

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:24

Het haar van mijn konijn wordt nu ook dunner. Hij verhaart in laagjes, begint bij z'n koppie, en zakt steeds verder naar achteren Haha! ziet er niet uit, net een geplukte kip Scheve mond

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:01

das normaal hoor, maar dat is al gezegd Lachen
de mijne krijgt:
-hooi
-water
-50 gram biks
-20 gram meusli(ongeveer)
-groenvoer
-s'avonds 3 rozijntjes OF yoghurtdrop (sinaas of yoghurt)
-soms beetje brood of een knagstok (stok om de paar weken)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:28

Hmm ik heb ff op zitten letten bij mn eigen nijntje en het haar dat onder dat losse haar vandaan komt is idd ook korter, maar dat groeit vanzelf aan denk. Die andere haren lijken natuurlijk ook langer omdat ze los zitten. Dus nix aan de hand!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:08

een van mijn konijnen heeft nu ook heel kort haar op zijn rug. Tot nu toe altijd nog goed gekomen, het zal nog wel verder groeien denk ik

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:45

oei, als ik dit lees hebben mijn nijns (4) het erg slecht. Die krijgen kraanwater, hooi en voer. Als ik tijd heb morgen ze in de tuin lopen, maar ze zitten ook rustig een week in het hok. Oké, ik heb eeb groter hok dan de gemiddelde konijnenhouder, maar toch...

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:30

teriema schreef:
Jeetje dat is allemaal wel erg veel!

Onze konijnen krijgen 's ochtends en 's avonds ieder een eierdopje gemengd voer en hooi. Als aanvulling krijgen ze nog wat groen voer dit is soms stukjes appel en wortel en andere keer weer alleen paardenstekken.

Als je het leuk vindt om wat meer af te weten over wat voor voedsel er goed is voor je konijn moet je eens lezen op www.bunnybin.nl


Dank voor de tip voor de site!, opzich krijgt hij misschien wel een beetje veel maar hij is wel goed gezond hij is tot nu toe nog niet ziek geweest, heeft een gezonde vacht, tandjes zijn prima, nagels ook, is super attent, hij luistert naar zijn naam, en komt er bijna iedere dag zeker uit. en hij is al 6 jaar Haha! . Ok hij is een beeetje verwend Schijnheilig Haha! Haha!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:32

dutske schreef:
das normaal hoor, maar dat is al gezegd Lachen
de mijne krijgt:
-hooi
-water
-50 gram biks
-20 gram meusli(ongeveer)
-groenvoer
-s'avonds 3 rozijntjes OF yoghurtdrop (sinaas of yoghurt)
-soms beetje brood of een knagstok (stok om de paar weken)

Even offtopic, die sinaas snoepjes zijn toch voor hamsters?? Kun je deze ook aan konijnen geven?? Ik heb eens per ongeluk een hamster drops gekocht maar heb vergeleken met de ingredienten maar er zin het zelfde in alleen volgens mij meer eiwitten. Zou dit kwaad kunnen? Die van de hamsters hebben wel nog lekkerder smaakjes lijkt me Vingers aflikken.
Aahhh en rozijntjes daar is mijn konijn ook helemaal fan van Knipoog
Laatst bijgewerkt door 4leafclover op 09-09-04 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:34

masja schreef:
Oké, ik heb eeb groter hok dan de gemiddelde konijnenhouder, maar toch...


Hihi mijn konijn ook... hij heeft een hok van bijna 1.50 cm bij 90 cm en 80 cm hoog Bloos , mijn pap zelf gemaakt, hoezo niet verwend Bloos Haha! Haha! hij leeft in een villa met een bos als tuin Haha! Haha! Haha!