Invallen BSa iemand ervaring ermee?.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Invallen BSa iemand ervaring ermee?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-04 11:13

Omgeving Utrecht is de BSA nu bezig met invallen bij bedrijven om te controleren of de gebruiken software werkelijke aangeschaft is.

Nu zijn alle pc's en netwerken hier erg oud we werken hier nog op cowax kabels geen ethernet. Ook de versie van Novelle is erg oud en we weten niet in hoeverre we dit nog hebben.

Heeft iemand ooit een inval meegemaakt?. Waar kijken ze naar hoe doen ze het?.

Graag met spoed info...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 09:27

Is er echt niemand die dit al heeft meegemaakt??.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:24

nee..... ;\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:27

Als jullie bedrijf ooit de versie van Novell netjes heeft aangeschaft is er niets aan de hand. Wat wel vaak gebeurd is dat bedrijven niet genoeg licenties hebben voor het aantal gebruikers op dat Novell netwerk.

Ik neem aan dat jullie ook gebruik maken van pakketten als MS Office oid? Daar moeten ook licenties van aanwezig zijn.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:34

Zonder huiszoekingsbevel van de rechterlijke macht en begeleiding van de politie of FIOD-ECD mogen ze niet eens binnenkomen. En dat bevel krijgen ze niet zonder gegronde verdenking. Als ze aan de deur staan intimideren ze je, maar zonder bevel hebben ze geen poot om op te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:38

daniel79 schreef:
Zonder huiszoekingsbevel van de rechterlijke macht en begeleiding van de politie mogen ze niet eens binnenkomen. En dat bevel krijgen ze niet zonder gegronde verdenking. Als ze aan de deur staan intimideren ze je, maar zonder bevel hebben ze geen poot om op te staan.


Dat is waar ja. Toch krijgen ze dat bevel redelijk vaak wel hoor. Maar in de tijd dat ze dat bevel gaan halen heb je mooi de tijd je legale kopietjes op proffesionele wijze weg te werken Schijnheilig

Bij mijn oude werkgever hebben we het een keer meegemaakt. Aangezien ze niets te verbergen hadden hebben ze de heren BSA gewoon hun gang laten gaan.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:39

Bij ons komen ze er zonder bevel niet in, ook al hebben wij alles netjes op orde. Ze zullen het iig in eerste instantie zonder bevel proberen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:46

Als het goed is is alles oke hier alleen ERRRRRRGGGGGGG oude en hebben van veel dingen de dozen niet meer. Novell is zo oud dat er geen service meer op is.

Mijn baas loopt gestresst rond. Ik vroeg me nu zo af wat ze precies doen?. Hoe ze kijken in je pc en waar?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:52

Prisca schreef:
Als het goed is is alles oke hier alleen ERRRRRRGGGGGGG oude en hebben van veel dingen de dozen niet meer. Novell is zo oud dat er geen service meer op is.

Mijn baas loopt gestresst rond. Ik vroeg me nu zo af wat ze precies doen?. Hoe ze kijken in je pc en waar?.

Of het service contract is niet verlengt. Een bedrijfje waar ik een tijdje onderhoud gedaan heb had echt een stenentijdperk versie maar nog wel service Knipoog

Maar weer ontopic.
Bij de meeste bedrijven komen ze er niet in inderdaad. Het was de keuze van mijn baas toen om ze door te laten.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:54

Sorane schreef:
Of het service contract is niet verlengt. Een bedrijfje waar ik een tijdje onderhoud gedaan heb had echt een stenentijdperk versie maar nog wel service Knipoog

Maar weer ontopic.
Bij de meeste bedrijven komen ze er niet in inderdaad. Het was de keuze van mijn baas toen om ze door te laten.


Nee niet verlengt het is zo oud dat ze het gewoon niet meer doen haha. Kan er geen meer op afsluiten.

Ow dus bij jullie zijn ze geweest?. Wat heb je precies moeten doen?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:00

Ik heb niets hoeven doen. Ik kon doorgaan met mijn werk. De afdelingschef heeft het afgehandeld. Hij heeft de licienties moeten tonen voor de gebruikers. Leuk in een bedrijf met 10.000+ actieve gebruikers Haha!

Ze zijn een hele dag bezig geweest. Hoe het verder allemaal precies gegaan is durf ik niet te zeggen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 11:12

Mhh wij zijn maar met z'n 3en en ik moet het regelen Haha!.

Jammer.