castratie expresso

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

castratie expresso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 22:27

zo vandaag dan de grote dag
expresso werd gecastreerd ik had zoiets nog nooit gezien dus was wel beetje zenuwachtig.
nadat hij de bloknarcose had gehad stond ie te wankelen en viel om, alleen deze pitbull gaf zich niet gewonnen en stond weer op tot 3 keer toe en dus ook steeds weer omvallen, dit vond ik zelf het ergste om te zien. gewoon heel zielig. nou toen hij lag te snurken* snel alles steriel maken die dierenarts pakt die bal en kerft er zo een sneetje in en perst die bal eruit. toen ging er een klem op en achter die klem werd een draadje gehecht voor de zaadleider en slagader af te binden.
zelfs tijdens t slapen stribbelde expresso nog tegen 1 keer gaf ie een trap, gelukkig hadden we zijn been vast met een touw. en zat er nog iemand op zn hoofd, ook om zn ogen dicht te houden.
de dierenarts was echt heel aardig en legde ook elke stap die hij verrichte aan mij uit.
en vlak nadat de operatie gedaan was kwam expresso al weer bij!!! na 15 a 20 minuten nou die dierenarts stond ook te kijken van woh! das snel! normaal duurt het toch zeker wel een halfuurtje.
nou toen hij stond leek t wel een dronken tor met aambeien hoe hij erbij stond hahahah. een uurtje later kon hij alweer normaal eten en savonds stond hij alweer met zn geval te kloppen naar de andere merries wat een patser is t toch he! nou dat zal hij straks hopelijk wel afleren.
savonds de wond afgespoten en dit vond hij erg fijn. gelukkig want was alweer geestelijk voorbereid op een gevecht tussen paard en mij Haha!

ik vond het een hele mooie ervaring en t geeft je toch weer een extra band met je paard als je dit heb gezien.
(kan me voorstellen dat sommige bokkers t griezelig vinden om t te zien)

groetjes serina

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:27

Lijkt me heel mooi om te zien helemaal van je eigen dier. Van een paard heb ik het nog nooit gezien, wel van mijn honden en katten

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:50

z
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:55

letten jullie wel op infecties??vooral als een paardje koorts krijgt!!

met schurk waren we er bij
na een dufmaker hebben we hem neergelegd en direct vast gehouden
en toen krijg hij een plaatselijke verdoving
mijn man stond aan de "kijk"kant en die zag je wit weg trekken hihi
(die dacht waarschijnlijk aan zijn eigen zaakkie)
heeft toen 1 antibiotica shot gehad en dit ging verder perfect
heeft bijna een jaar geduurd voordat we konden zeggen hij is geen hengst meer , duurde echt lang
daarbij was hij echt een week of 2 pisst off ! vooral naar mij toe
ik had zijn hoofd vastgehouden en tegen hem gepraat

bij cas is het in de kliniek gebeurd , die kreeg complicaties
werd dik (erg dik) en hebben we vervolgens nog een week extra aan de antibiotica gehad gelukkig alleen n beetje verhoging en nu 2 weken na dato gaat het erg goed maar ... komt nog omhoog voor 1 van de 2 merries, zal nog wel ff duren , voorlopig is het nog een echt ventje

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:26

z
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:33

gelukkig is expresso nie pissed of tegen mij, gister uur na de castratie kwam hij al zelf naar me toe in t land. en vanochtend was ik er weer om hem af te spuiten. zelfs op stal was hij erg rustig en buiten ook. er mocht zelfs een merrie toekijken van hem die op een paar meter afstand stond. misschien is hij nog beetje moe van de kleine operatie.
zn koker was wat opgezet en van achter zag t er beetje raar uit wel opgezwelt. maar hij at verder goed. zn neus voelde wat koud aan dat wel. weet nie of dat normaal is? vanmiddag om 1 uur komt die vrouw van t pension thuis en gaat dan ff naar hem kijken. er is bijna 24 uur per dag iemand aanwezig dus hij ken goed in de gaten worden gehouden.
hoop dat alles goed blijft gaan Tong uitsteken

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:49

Zo hier kan ik nog wat van leren. Om 15.00 uur vanmiddag gaan mijn Uniekie namelijk onder het mes. Weet nu alvast wat me een beetje te wachten staat.

OnTime

Berichten: 139
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:50

Mijn Fries is 5 weken geleden gecastreerd en is nog steeds een draak met hengstenmanieren. Ook hij was zwaar beledigd de eerste paar dagen, hij wilde zelfs geen appeltje van me aannemen.
Hij loopt nu nog steeds met 7 hengsten in de opfok en hij blijft echt een vreselijk baasje. Dat belooft nog wat voor de toekomst Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:14

@ ontime-> ja der zitten der tussen , ze zijn echt niet geheel achterlijk hoor !

de een word snel "makkelijker "bij de ander duurt t wat langer
(schurkie ruim een jaar voordat ik met een gerust hart kon zeggen dat het een ruin was , sommige hengsten manieren zal hij blijven houden!
hij is nu eenmaal de leider van t stel)
zo te lezen heb jij ook nog ff te gaan

@ieniemienie , succes ! ben je der zelf bij of niet?
(zo ja zorg je voor een volle maag (bij jezelf))

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 23:55

zo vies ziet t er niet uit hoor tnminste vind ik, ik vond t veel erger om te zien hoe t paard op de grond viel door die bloknarcose dan sta je echt met je handen in het haar van oh oh oliebol ZIELIGGG

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:06

Jaaaaaaaaa lekkerrrrr die van mij is maandag gedaan, gelukkig was ik er niet bij. Hij is helemaal onder narcose geweest en op tafel gelegd. Gelukkig was ie niet beledigd, immers ik heb het niet gedaan Lachen.

expresso
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:46

waarom gebeurde het bij jou onder narcose op de tafel? die van mij werd gewoon op t land gedaan hoor Haha!