computer-troubles

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

computer-troubles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 20:33

wie ow wie kan mij helpen?
ik heb echt een walgelijk probleem:
de computer huis die wil al een hele tijd de "t" niet pakken, niet in de inernet explorer en niet in de mail(micr. outlook) en nu heb ik op het werk een zelfde soort probleem maar dan net even anders: de "." van het numlock gedeelte die is vanaf vandaag een "," geworden...... onzettend irritant.
misschien heel simpel op te lossen, maar ik weet niet hoe!

wie ow wie kan en wil mij hier vanaf helpen.....

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:49

Nieuw toetsenbord kopen. Zijn niet meer zo duur, ongeveer 30 eur.
Controleer of de juiste indeling (vs 101) bij de instellingen staat.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:06

je hebt al toetsenborden voor 5 euro Lachen

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 21:41

Pegasus heeft de oplossing al gegeven. Voor het "verkeerde letter-probleem". Ik heb het zelf ook al een tijdje geleden gehad. Ik gebruik Windows XP en ik kan kiezen tussen twee instellingen van het toetsenbord. Ik zette 'm op VS-indeling en het was over.
Dat de "t" niet gepakt wordt, is een ander probleem. Slijtage van het toetsenbord denk ik

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-02 22:50

dank jullie wel voor de hulp en de itps, maar dat het toetsenbord versleten is, dat zit er helaas niet in, sorry, de computer is namelijk gloednieuw....
de oplossing zal dus niet zo simpel zijn als dat, vrees ik...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 01:56

volgens mij had ik het laatst leuker voor elkaar.
toetsenbord begon steeds meer keuren te krijgen.
en je had op sommige momenten dat je niet wist waar welke toets nou zat.
die versprongen dus gewoon zomaar, bijv een hele tijd de tekst al normaal getypt en dan stond het ineens allemaal anders.
na een tijdje of opnieuw opstarten ging het vaak wel weer over.

maar toen heb ik er een glas drinken overheen gegooid, op dat moment zelf deed ie het nog behoorlijk.
een uurtje later ofzo wat minder (minder bijzondere (lees) tekens), s'avonds knudde (helemaal geen bijzondere tekens meer) en daarna helemaal niet meer.
alles uit elkaar gehaald en gedroogd enzo (heb ik in het begin natuurlijk ook gedaan, nouja op de kop en drogen) maar ook dat hielp niet, dus die weggegooid.
en de toetsenbord uit de computer van mn oom getrokken, die hebben we een dagje kunnen gebruiken.
we hadden wel oude toetsenborden liggen maar die hadden allemaal grote stekkers en in deze comp moet een kleine, een aangezien mn oom ook zo'n computer en toetsenbord had (met/voor kleine stekkers dus) kwam die wel overeen (hoefde gelukkig niet te installeren Knipoog ) en die heb ik dus maar ff "geleend" }> }> }> .

en een dag later hadden wel al weer een nieuw toetsenbord, ik ben nu alleen wel panischer geworden met drinken bij de computer.

ze waren trouwens thuis er heilig van overtuigd dat het door mij tikken kwam dat soms ineens bijna alle toetsen een andere plek hadden gekregen (je hoort namelijk heel duidelijk als ik zit te typen, terwijl ik er toch niet echt op ram ofzo) Verward Schijnheilig Verward
maar ik ben het daar gewoon niet mee eens, want hoe zou dat nou ineens kunnen dat soms alle toetsen een andere plek hadden?
kijk, als sommige toetsen niet meer doen, ok, dan kan het wel, maar als ze plotseling ineens weer op een andere plek staan Verward

sorry, ik kan je ook niet echt verder helpen, behalve dan zeggen dat je toetsenbord wat ziekjes is.

oja, ook met een nieuw (computer) ding kan er van alles aan de hand zijn hoor.
wij hebben een tijd geleden een brander gekocht, uit verpakking en al, maar heeft het al die tijd niet gedaan, hebben nieuwe moeten kopen.
was ook nieuw, maar toch kapot.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 10:10

Hey, ik had dat altijd met alt. Dan zat hij óf vast (als je dan een toets indrukte kwam er iets héél anders op t scherm, daaruit kon je dan weer afleiden dat hij vast zat) óf hij wilde gewoon niet meer. Mijn oplossing: heel hard op die toets rammen en dan hopen dat hij het weer doet en losschiet... Haha! Knipoog

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:52

Hé Bren, wat voor systeem draai je? XP? Dan kan het liggen aan je toetsenbord instelling. Als je toetsenbord staat ingesteld op NL dan wil hij sommige toetsen niet pakken of er zit niet onder de toets wat er op staat. Als je 'm insteld op VS ipv NL ben je van de problemen af.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 12:28

hi Roos!
klopt, inderdaad XP, windows ME, maar de taal staat op VS (internationaal), dus dat zou moeten kloppen.
ik heb gisteravond laat ontdekt dat het overgaat als ik er 20.000 keer op druk, daarna gaat 'ie het wel weer doen (die "t" thuis dan, bedoel ik, die "." die een "," wordt hier op het werk, daar kan ik echt helemaal niets mee, en dat is ook alleen maar in onze database=programma, dat doet 'ie weer niet in de microsoft-programma's)

nou ja, ergerlijk hoor! Frusty