Wat vinden jullie hier nou van??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Wat vinden jullie hier nou van??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 17:41

Hoi,

Ik had een verzorgpony, een hele lieve Haflinger van 21 jaar oud. Hij had nog veel pit en zag er nog heel goed uit, en ik mocht er ook op rijden.
Ik in de eerste week van Augustus begonnen en heb gisteren te horen gekregen dat ik niet meer hoef te komen omdat ze het te druk hebben.
Ik ben er niet veel langer dan een maand geweest, dus het komt als een harde klap.
Ik was er dus heel verdrietig om omdat ik dat paardje echt heel lief vond, en daarna werd ik ook nog eens heel kwaad. Ze hadden toch beter even na kunnen denken of ze wel tijd ervoor hebben om iemand hun pony te laten rijden? Bovendien, het dier moet toch beweging hebben? Of willen ze hem soms iedere dag losgooien en daarna weer op stal zetten?
Ze zeiden dat hij niet op wei kon ofzoiets omdat het dan herrie was. (Ze hebben nog een Shet en 2 Friezen).
Ik vind het echt heel erg jammer en ben er erg verdrietig om, maar ik vind het ook stom dat ze eerst iemand heel erg blij maken en daarna een "droom" kapot maken.
Ik mag nog wel eens af en toe komen, maar ik denk dat ik nog 1 keer ga om afscheid te nemen, maar daarna ga ik gewoon op zoek naar een nieuw verzorgpaard.
Mocht er iemand iets weten in omgeving gemeente Sittard/Geleen/Born PB me dan.

Ben ik nou egoïstisch of niet?? Wat vinden jullie hier nou van??

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:00

Nee,ben het helemaal met je eens..:S ik vind het heel vreemd dat ze je opeens laten zitten..

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:08

Ik vind het erg merkwaardig.. Scheve mond Ik zie het verband nml niet helemaal ivm de reden. Als je het te druk hebt néém je toch juist iemand 'in dienst' om voor je paarden te zorgen Verward
Of vonden die mensen het nodig er wel de hele tijd bij te blijven? Kunnen ze het net zo goed zelf doen Scheve mond

Ik vind je niet egoistisch hoor, je staat er nu gewoon echt van te kijken dat je gewoon opeens niet meer hoeft te komen.. Al helemaal als je met zo'n vage reden wordt weggestuurd Verward

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:16

Ik vind je zeker NIEt egoistisch...
ik snap het verband ivm de reden ook niet helemaal... Scheve mond
maar ja om er iets van te zeggen is misschien ook wat raar, omdat het niet jou paardje is...
ik vind het een rare reden, misschien kan je er nog eens rustig met hun over praten??

iig succes!! ik hoop dat het goed komt... Knipoog

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:29

Die mevrouw moest werken, en het zoontje moest naar zwemles. Haar man werkt ook.
Ik begrijp best dat ze het druk heeft en dat ze er liever bij wilt blijven. Ik kwam er nog niet zo lang dus soms heb ik hulp nodig.
Maarja, ik snap het ook niet helemaal.. In ieder geval ga ik afscheid nemen en dan ga ik verder op zoek.
Natuurlijk zeg ik wel mochten ze weer tijd hebben dat ze me dan maar moeten bellen. Maar ik denk dat ze liever iemand heeft die het allemaal al weet en waar ze hem echt zonder problemen aan kan toevertrouwen en ik denk dat ik daarom weg moest ofzo .. Scheve mond Verdrietig

Nadir

Berichten: 12718
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:33

Dat is dus echt het nadeel van een verzorgster zijn... Je hebt te maken met andermans paarden, en diegene kan jou zonder pardon op straat zetten... Of dat nou een eerlijke manier is daar gelaten...

Maar dat neemt niet weg dat je erg verdrietig bent... Ik kan het heel goed begrijpen, en als er echt niet meer met die vrouw te praten valt moet je je er maar bij neerleggen...

Helaas denk ik dat je dit nog wel vaker mee zult maken... Het leven is hard, er is een tijd van komen en gaan... Je vind vast nog wel een nieuwe verzorgpony... Ach gut

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:34

xtwisterx schreef:
Dat is dus echt het nadeel van een verzorgster zijn... Je hebt te maken met andermans paarden, en diegene kan jou zonder pardon op straat zetten... Of dat nou een eerlijke manier is daar gelaten...

Maar dat neemt niet weg dat je erg verdrietig bent... Ik kan het heel goed begrijpen, en als er echt niet meer met die vrouw te praten valt moet je je er maar bij neerleggen...

Helaas denk ik dat je dit nog wel vaker mee zult maken... Het leven is hard, er is een tijd van komen en gaan... Je vind vast nog wel een nieuwe verzorgpony... Ach gut


Ik hoop het Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:39

wat raar... net wat missy zegt begrijp ik het niet helemaal. ik bedoel, je weet toch wel hoe je uit moet mesten/ op moet zadelen/ borstelen ed? dan is het toch niet nodig dat ze er na een maand nog bijblijft?

evengoed rot voor je en succes met zoeken! hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt!

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:11

Anique_Vaandrig schreef:
wat raar... net wat missy zegt begrijp ik het niet helemaal. ik bedoel, je weet toch wel hoe je uit moet mesten/ op moet zadelen/ borstelen ed? dan is het toch niet nodig dat ze er na een maand nog bijblijft?

evengoed rot voor je en succes met zoeken! hoop dat je de volgende keer meer geluk hebt!


Uitmesten hoefde ik zelfs nog nieteens! Ik kan het ook best alleen enige was dat ik niet alleen goed kon aansingelen (kippekracht).
Maar dat lukt je op den duur ook wel en ik kan vanuit het zadel aansingelen..
Ik snap het ook niet ..

Glitch

Berichten: 8457
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:20

Raar, en onwijs balen voor jou Scheve mond
Ik vind je echt totaal niet egoistisch!!
Zoek (en vind hopelijk) net zo'n leuke verzorgpony als je vorige....
Hopelijk zijn die mensen dan anders Lachen

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:23

nou, dat is echt belachelijk!
maak je eerst iemand blij, om diegene dan vervolgens maar even aan de kant te zetten Verward Als die mensen van mijn vzpony zouden zeggen dat ik niet meer hoefde te komen, dan was ik daar helemaal jankend gaan zeuren dat ik er mocht blijven Haha! ik weet hoe t voeld, wanneer die mensen een keer niet aardig doen of wat, dan denk ik ook meteen dat ze me weg willen hebben, en als ik daar aan denk, begin ik al bijna te janken. Schijnheilig
ik weet niet waar Sittard/Geleen ligt? maar anders zou je van mij mogen helpen met saar! Lachen

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 19:25

Tamelijk ver weg van Made, in het smalste deel van Limbourgia..

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:26

Cadish schreef:
Tamelijk ver weg van Made, in het smalste deel van Limbourgia..

dat is idd niet te doen

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:00

Nieuwe vraag: Zouden jullie nog gaan om afscheid te nemen? Ik zie er eigenlijk tegenop maar van de andere kant ; ik wil wel voor een laatste keer nog op Jimmy rijden en hem fatsoenlijk gedag zeggen ..
Maar zouden jullie dat doen?

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:17

Cadish schreef:
Nieuwe vraag: Zouden jullie nog gaan om afscheid te nemen? Ik zie er eigenlijk tegenop maar van de andere kant ; ik wil wel voor een laatste keer nog op Jimmy rijden en hem fatsoenlijk gedag zeggen ..
Maar zouden jullie dat doen?

ja!
ik zou t wel doen, als je dan besloten hebt niet meer te gaan, dan zul je er later spijt van krijgen!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:27

Ik zou idd ook gaan, jij vind je vpaard toch leuk Desi! Laat je dan niet aan de kant vegen door die lui, je mag nog ns komen nou dan neem je gewoon uitgebreid afscheid.

Kweej alleen nie oft verstandig is als je ze laat merke dat je kwaad bent, dan sture ze je miss weg of zo Scheve mond

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:28

Nee moet ik dan "Ja" knikken als ze het allemaal gaat uitleggen en dan vraagt of ik het begrijp?
Ik begrijp wel dat ze druk is maar dat is toch de reden waarom ze me heeft "aangenomen" ???

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:44

Cadish ik zou afscheid nemen als ik jou was...

misschien krijg je er naderhand spijt van dat je het juist niet hebt gedaan, ik heb van mijn vroegere verzorgpony nooit afscheid kunnen nemen, omdat ie in een keer naar de slacht was verkocht.. en dat vond en vind ik nog steeds heel erg...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:22

Zal wel gaan, en je kunt toch op een redelijke manier met die mensen erover praten en kan je vertellen dat je het gewoon hele jammer vind en er veel verdriet van hebt. En dat je toch wel teleurgesteld bent en ook wel een beetje boos omdat jij helemala niet door had dat hun het zo druk hadden of zo...
Zou er gewoon heen gaan om afscheid te nemen hoor Lachen