bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ironic__

Berichten: 1413
Geregistreerd: 15-05-07

bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-09 23:47

ik heb een vraag
bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen
bij de dierenwinkel hebben ze een flesje naam weet ik niet meer
maar dat hielp voor geen meter
de pup van mijn dochter is wit
en het is geen mooi gezicht
als er iets bestaat hoor ik het graag
anders moeten we het maar zo laten
alvast bedankt


opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:49

Dus je witte puppy heeft rode traanstrepen?
Misschien moet je eerst eevn proberen te achterhalen waardoor dit komt, of heb je dat al gedaan?

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

ironic__

Berichten: 1413
Geregistreerd: 15-05-07

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-09 23:51

de pup van mijn dochter
geen idee waar ik dat moet zoeken
zie het wel meer bij honden
vind het geen mooi gezicht
vandaar mijn vraag

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:53

Vaak komt dit door irritatie en het feit dat ze geen tot weinig pigment hebben. Op wit zie je veel. Ik maak de ogen van mijn hond gewoon schoon met gekookt water. Als je dit dagelijks bijhoud zie je de strepen ook wel minder.

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:54

Goede voeding, regelmatig schoonmaken en even de DA ernaar laten kijken bij enting. Kan die niks vinden neem dan contact op met de fokker en anders een hondentrimsalon die zullen de trucjes en mogelijke oorzaken ook wel weten.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:58

cerescity schreef:
de pup van mijn dochter
geen idee waar ik dat moet zoeken


Nee dat hoeft jij ook niet uit te zoeken maar de DA kan dat wel hoor :)
Gewoon even langsgaan, t is nog een pup voor je het weet is het chronisch.

Ik heb ook een hond met spierwitte kop, had dit ook als pup zei had een oogontsteking.
Kan ej wel van alles dr op gaan smeren om de boel te verfraaien maar die ogen bleven ontstoken,
beetje zielig vidn je ook niet?

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:00

Onze witte goldens hebben dit ook. Heeft met de traanbuizen te maken! Wat precies weet ik niet meer, maar met een kleine ingreep is het makkelijk te verhelpen/verminderen!

Edit: volgens mij plaatsen ze dan een klein plastic buisje in de traanbuis, waardoor het weer helemaal optimaal kan functioneren. Maar wat er dan precies met die traanbuis is weet ik dus niet meer. Ik kan het wel even navragen hoor! Het is niet schadelijk voor je hond, die strepen, maar het ziet er inderdaad niet zo mooi uit.

kr1985
Berichten: 223
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Brakel

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:10

kijk goed naar de voeding van de pup..zorg dat deze in orde is..ik ben zelf dierenartsassistente en de kleurstoffen en chemische stoffen in het voedsel ""kleuren" het traanvocht..

door dat het kleurstoffen zijn krijg je dit er moeilijk uit..ook kan het zijn dat jouw pup genetische aanleg heeft om veel te tranen omdat de traanbuisklieren korter zijn of kleiner..

bij de meeste witte hondjes zie je vaak dat de kont, pootjes en snuitje bruin zijn..dit heeft te maken met het voer dat ze binnen krijgen, dit komt natuurlijk eruit door zweten (via de voeten) ontlasting en het komt eruit met traanvocht..

nou hoeft het niet zo te zijn dat andere voeding het probleem helemaal oplost, maar je kan je hier wel is door laten adviseren..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:18

Vaak is er sprake van entropion (naar binnen krullende oogleden), een erfelijk gebrek, als honden van die traanstrepen krijgen.

Heb hier een bijna witte hond die nooit traanstrepen heeft, wat voor een voer er ook naar binnen is gegaan in de loop der jaren.
Hondenogen horen niet zoveel te tranen, dan is er bijna altijd sprake van irritatie.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 29-11-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel
Berichten: 4939
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:19

schoonmaken met een zwitsal billendoekje
en het regelmatig poetsen met melk schijnt ook heel erg goed te helpen

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:22

Als het echt een afwijking is van de traanbuis of het oog, kan je poetsen zoveel je wilt en voer veranderen wat je wilt, maar dan kun je echt alleen terecht bij je DA. Dus voordat je van alles gaat doen bij je hond, zou ik eerst even langs de DA gaan, die kan jou het beste vertellen wat je moet doen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:26

bij veel witte hondjes zie je dit ook vaak dat rood aan de pootjes
als het geen medische oorzaak heeft even langs de trimsalon die hebben daar aantal spullen voor

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:12

mijn hond heeft het alleen door de zon, zand in ogen of wind........

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:42

Sinds ik een stoffen bank heb, en een stoffen kussen voor de honden, heeft Jack weer ergere traanstrepen.
Ik veeg het wel dagelijks weg, anders krijg je kortstjes vorming, en dat kan ontsteken, maar de verkleuring is zo weinig aan te doen.

♫ Maybe I'm a different breed ♪
Maybe I'm not listening ♫
♫ So blame it on my A.D.D. baby ♪
Fotografie | Design

████████████████████████████████████████████████████████

B i i R D .nl
████████████████████████████████████████████████████████
Illustratie | Websites
:+: Diaz.. je zal altijd een plekje in mijn hart hebben My Little Pony!
Al mijn paardenspullen zijn TE KOOP


Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:57

Traanstrepen die eenmaal zijn ontstaan krijg je niet meer weggepoetst, of je zou er agressieve middelen op los moeten gaan laten om ze weg te bleken, maar dat is ook slechts een tijdelijke oplossing. Traanvocht en speeksel bijten als het ware in op de vacht en zorgen zo voor de verkleuring. Het zit dus in het haar en niet er op.
Wat je wel kunt doen is voorkomen dat de verkleuring plaatsvindt. Tranen de ogen van een hond overmatig veel dan kan er inderdaad een medisch probleem zijn zoals een allergie, een ontsteking, entropion of problemen met de traanbuisjes. Daarvoor moet je uiteraard bij een dierenarts zijn.
Maar soms hebben honden gewoon gevoelige ogen die gemakkelijk tranen. Bijvoorbeeld bij lopen in de wind of door opwaaiend stof of zand. Daar doe je dan weinig aan.
Wel kun je voorkomen dat traanvocht te veel inwerkt op de vacht door de vacht op die plaatsen waar de strepen zitten een beetje vettig te houden zodat het traanvocht er gewoon langsloopt. Daar bestaan speciale producten voor, maar een beetje vaseline kan bijvoorbeeld ook.

Nog even over voeding: hoewel ik absoluut een voorstander ben van een goede voeding voor honden, geloof ik niet dat voeding een veel voorkomende oorzaak is voor dit probleem. Ben het tegen gekomen bij honden op goedkope brokken, honden op dure brokken, maar ook bij honden op versvlees of barf.

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:09

Angels eyes!!! Een poeder in Amerika ontwikkeld en echt het enige wat helpt :)) Heb het bij diverse honden gezien. Duur potje poeder maar dosering gaat per gewcht hond en vaak zijn het kleine honden. Nog lang niet overal te krijgen maar je kan er even op googlen. Zorgt er voor dat de traanbuis niet overloopt waardoor je niet de strepen krijgt!

Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

ironic__

Berichten: 1413
Geregistreerd: 15-05-07

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-09 23:05

oke dankjewel voor de reacties
volgens de da is er niks afwijkends
komt gewoon weleens voor
ze krijgt hills voer
maar geloof niet dat het aan het voer ligt
mijn andere hondje heeft jaren bonzo gehad
en nooit geen traan strepen gehad

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:12


Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

ironic__

Berichten: 1413
Geregistreerd: 15-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-09 15:32

annepanne schreef:
Probeer dan eens aan Angels eyes te komen, werkt echt!

http://www.angelseyesonline.com

is dat ook in nederland te koop ?
denk dat dat niet makkelijk te bestellen is vanuit amerika

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:37

is wel te koop maar niet overal. een aantal faunalands hebben het!

Schoentje(s) are red, apples are fruity. Don't eat lasagne, it might be Black Beauty!

Konijn@kussengevecht
Pk vest nieuw!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:13

Onze vorige hond had die tranende ogen ook (een cavalier).
Inderdaad andere voeding doet veel en goed schoonmaken.

De fokster gaf ook het advies om een ieniminie beetje olie op de haartjes te doen. Dan rollen de traantjes er zeg maar overheen. Dit in combi met goed schoonmaken en dan zie je het niet meer.

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:43

Ik zal bij de dierenarts langs gaan,
Het kan zijn dat de traanbuis verstopt zit.

NoaSky

Berichten: 1503
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Drunen

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:02

wat voor hondje is het?

Heb zelf 2 chi's waarvan 1 bonte (wit koppie) en zij heeft ook bijna altijd streepjes. Haal het elke dag gewoon netjes weg met een doekje speciaal voor de oogjes (besteld via internet, als je wilt kan ik het wel even voor je opzoeken) en dat werkt super.

Andere chi heeft het bij stress ook vlug, maar over het algemeen veel minder. Is bij bologen en veel voorkomend fenomeen, zolang er geen ontsteking is is het geen probleem, ziet er alleen niet zo 'knap' uit.

Getrouwd 22 juni 2012!!
10 april 2013 Trotse mama geworden van dochter Tess!!!
20 mei 2014 mama geworden van dochter Lotte!!!

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Re: bestaat er spul om rode traanstrepen weg te halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:12

Vaak is het bij kleinere honden/honden met kortere snuiten/boomertjes zo dat er een afwijking is in de traanklier of traanbuis.
De hond kan teveel traanvocht aanmaken, waardoor de traanbuis dit niet af kan voeren en stroomt het oog over.
Of de traanbuis is niet of gedeeltelijk of te nauw. Hierdoor kan er geen tot weinig traanvocht weg en overstroomt het oog ook.

Ik ben hondentrimster en heb het wondermiddel nog niet gevonden. Van de olie is ook wel goed bedacht, maar denk erom dat er niet teveel in het oog komt.

Als je weer bij de DA komt zou ik er eens naar vragen, deze kan kijken wat het probleem is. Ik zou zelf niet te veel gaan experimenteren met middeltjes, je zit toch bij het oog en eenmaal beschadigd is vaak altijd beschadigd. Evt. kan je het vieze plukje wegknippen, lijkt het alweer iets netter.

Onze kat heeft last van een overtollige traanproductie, doen we verder ook niks aan, zo af en toe even een doekje erlangs.

www.trimmerijemarije.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mnka, SemrushBot en 28 bezoekers