Coen(tjuh) deed het super!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Coen(tjuh) deed het super!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:42

Zaterdag (4 sept) had ik weer les... We hebben binnenkort (9 oktober) een onderlinge wedstrijd op de manege. Bloos!

Ik doe mee met de L-proef (aangepast, dus zonder wijken en achterwaarts). Romy (jameyskatje) doet ook mee op Jamaica (van stef)! Romy heeft deze foto's gemaakt! OK dan! !!!Tnkx Room!!! OK dan!

Maar ik had dus les Cool en we gingen oefenen voor de wedstrijd. Omstebeurt moesten we het proefje doen. Als je niet aan de beurt was, kon je in de andere bak even voor jezelf gaan rijden. Daar zijn de foto's dus van Knipoog.

Coen heeft een 1 of ander probleem met z'n hoofd/gebit/weet ik veel wat.. Verward Al veel keer een tandarts bijgeweest, maar niemand weet wat hij nou precies heeft... Ik rijd af en toe met halster (zonder bit), dan weer met bit etc. Maar nu gaat het weer een tijd best wel goed, hij is erg wisselend, maar zaterdag met de les deed ie het super! Dus hopelijk met de wedstrijd ook!

Als iemand nog tips of commentaar ofzo heeft, alles is welkom, aangezien dat we bijna een wedstrijd hebben Bloos! haha!!!

Nou hier wat foto's: Cheese!


Afbeelding

Dezelfde als hierboven, alleen ingezoomd; Bloos Ja ik weet dat ik OVER de pony heen moet kijken
Afbeelding

Die manen!!! Kwijl
Afbeelding

Beentje Lachen
Afbeelding

Bewogen *LOL* Grrr Romy (hahah grapje hoor)
Afbeelding

Jaaa mooi aan de teugel! Goedzo Coentjuh! OK dan!
Afbeelding

Let niet op me voet! Bloos
Afbeelding

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:46

Hoort dit niet op HAW? Schijnheilig

Veel succes met je wedstrijd! OK dan!...Heb je pianohanden? Of lijkt dat zo door de foto's? Schijnheilig

[Edit; Smiley veranderd Haha!.]
Laatst bijgewerkt door Aman_ op 08-09-04 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt


Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:48

Amanniej schreef:
Hoort dit niet op HAW? Schijnheilig

Veel succes met je wedstrijd! OK dan!


Sorry zou kunnen Bloos! Doe dit wel vaker verkeerd Bloos !!!

Tnkx!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:50

leuke fotos, alleen dat "mooi aan de teugel" moment, vind ik niet mooi, te diep (vind ik)

Coen is een leuk paardje!

JenLoveNicky

Berichten: 56
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:50

Heewj san
Egt Super foto's het gaat egt lukken weet gewoon sekur
De 3e 4e en 6e fotoows Sijn egt Super moowj man
Haha!

dustylover

Berichten: 13
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:56

hey san leuke foto's jo Cheese!
gelukkig dat ik niet tegen jou *LOL* moet ik zie je vrijdag weer Lachen

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:01

ik geloof dat dat aan de teugel helemaal niet aan de teugel is Knipoog

hij kruipt achter het bit.

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:04

Mooi paardje hoor,maar het ziet er een beetje gespannen uit vind ik Nagelbijten / Gniffelen

en volgens mij hoort dit ook bij HAW Knipoog

. . . . . .

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 19:07

Amanniej schreef:
Heb je pianohanden? Of lijkt dat zo door de foto's? Schijnheilig


Als goed is niet hoor


Fjordielover, hoezo gespannen?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

beautyfan

Berichten: 301
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:14

wow mooi paardje mooie foto's!

Be yourself, there are plenty of Others...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:03

Fjordielover"]
maar het ziet er een beetje gespannen uit vind ik
[/quote]
Hier ben ik het helemaal mee eens!
[quote="Coentjuh schreef:
Hoezo gespannen?

Het lijkt er hier heel erg op dat je hem gewoon in de krul trekt. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden. Nergens een stukje ontspanning te vinden in de hals. Zijn hals is constand in deze houding (getrokken) en om even er onderuit te komen, gaat hij achter het bit lopen. Zo heeft hij geen getrek meer in zijn mond en kan hij zijn spieren even bewegen.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:11

ik vidn die aan de teugel te diep eerlijk gezegd Scheve mond

verder erg leuk beesie Haha!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:18

Sjonniej schreef:
Het lijkt er hier heel erg op dat je hem gewoon in de krul trekt. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden. Nergens een stukje ontspanning te vinden in de hals. Zijn hals is constand in deze houding (getrokken) en om even er onderuit te komen, gaat hij achter het bit lopen. Zo heeft hij geen getrek meer in zijn mond en kan hij zijn spieren even bewegen.


In de krul trekt? Ik? Echt niet!!!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:35

nou het paardje ''verzet'' zich wel, mischien kun je je beter wat meer gaan concentreren op overgangen maken en figuren rijden.

je zegt zelf dat hij problemen heeft met z'n mond, dan moet je wat meer met je benen doen.
contact met de mond is prima en als je dan goed je been eraan houd komt je pony als die ontspannen is vanzelf naar beneden.

dit zijn btw gewoon tips, je hoeft je er niks van aan te trekken Lachen

je moet doen wat jij denk dat goed voor die pony is, vanaf foto's ziet het er altijd anders uit maar deze foto's geven geen fijn beeld. Scheve mond

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:42

Vooral z'n oortjes Lovers

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:05

De pony loopt inderdaad wat gespannen maar ik vind niet dat ze em in de krul trekt. Kijk eens goed op de foto's, de teugels staan niet super strak, volgens mij houd ze ze ontspannen vast... En zeker de foto waar hij te diep loopt heb ze de teugels niet te strak! Ze moet alleen meer been geven om hem actiever met de achterhand te krijgen..
Hij heeft op de foto's trouwens geen concentratie naar jou toe, dus meer been eraan en meer oefeningen tussen door doen, bijvoorbeeld buigingen enzo, daar maak je hem ook ontspannen mee..Veel succes ermee.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:14

Je kan veel zeggen, maar 1 ding is zeker, San trekt hem niet in de krul. Coen heeft "een probleem" (ze weten niet wat geloof ik) waardoor hij zelf zo gaat lopen. Al laat ze haar teugels bij wijze van los, dan nog krult ie zo op.
Het is idd niet aan de teugel, dat ben ik met iedereen eens, maar dan San zou trekken? No way!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:37

ikvind dat hij zo best goed loopt iets wat meer ontspanning en het is perfect en mensen ZIJN JULLIE BLIND ofzo?? ze trek hem zeker niet in de krul! veel succes!!! op de wedstrijd hoor Knipoog

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:41

ziet er netjes uit... alleen heb je zelf een verkeerd beeld.. bij de foto waar jij hem mooi aan tegeul vind loopt ie te diep en bij de rest loopt ie goed..

verder is op bijna lle foto's de ahcterhand er goed bij dus netjes! alleen die galop foto is iets minder, ziet eruit alsof ie errug hard gaat...

maar ziet er dus netjes uit! maar pas op dat je hem niet te diep rijdt!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:44

Sjonniej schreef:
Het lijkt er hier heel erg op dat je hem gewoon in de krul trekt. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar ik kan het eigenlijk niet anders verwoorden. Nergens een stukje ontspanning te vinden in de hals. Zijn hals is constand in deze houding (getrokken) en om even er onderuit te komen, gaat hij achter het bit lopen. Zo heeft hij geen getrek meer in zijn mond en kan hij zijn spieren even bewegen.



ik ben het hier niet mee eens.. de pony heeft een erg hoge hals aanzet en doordat hij dat heeft gaat ie min of meer vanzelf zo opgericht lopen, waardoor hij zijn achterhand er beter onder kna brengen.. ieder paard heeft een andere bouw en als je dit paard laag aan de teugel zou rijden, dan zou hij als het ware met zijn achterbenen achter de rest aanslepen omdat hij dan constant het gevoel krijgt dta ei voorover valt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:47

MirZam schreef:
ik ben het hier niet mee eens.. de pony heeft een erg hoge hals aanzet en doordat hij dat heeft gaat ie min of meer vanzelf zo opgericht lopen, waardoor hij zijn achterhand er beter onder kna brengen.. ieder paard heeft een andere bouw en als je dit paard laag aan de teugel zou rijden, dan zou hij als het ware met zijn achterbenen achter de rest aanslepen omdat hij dan constant het gevoel krijgt dta ei voorover valt..

hier ben ik het wel mee eens Knipoog

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:47

Afbeelding
deze foto heb ik even uit de profiel geplukt, hierkun je goed zien dt ie zelfs met losse teugel nog zo opgericht loopt, het enige verschil is dat ie opm deze foto iet nageeft, wat ze met rijden doet is hem vanaf de wang naar beneden kantelen want dan het nageven heet..


het ziet er dus goed uit hoor!!

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 18:49

Mirzam: Ja galop gaat erg hard, altijd crossen... Na een paar rondjes gaat ie wel zachter, maar ik zit al 1,5 à 2 jaar te tobben met z'n galop. Scheve mond

Marn: Als hij te diep loopt, geef ik hem ook been bij, doe ik dat rustig, dan gebeurt er weinig, een tikkie harder been, dan gaat ie gelijk weer hoofdschudden en soms hard draven. Scheve mond

Ik weet niet of het waar is maar ik hoorde wel eens, als paarden die laat gecastreerd zijn, een hogere halsaanzet (of brede hals) hebben ofzo? Verward

Tnkx Share! en de andere natuurlijk voor de reacties!!! Knipoog

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:19

op sommige foto's keek je een beetje naar beneden Tong uitsteken
tIp : doe maar of er iets heel intressant is in de lucht , t hielp bij mij wel haha maar dat heeft niet te zeggen dat het bij iedereen helpt ,
maar voor de rest ziet het er keurig uit Haha!

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:23

gewldig mooie
pony


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 25 bezoekers