Mambo door het oog van de naald.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Mambo door het oog van de naald.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 23:47

Het is een beetje een laat verslag maar dat komt omdat het mij ontzettend hoog heeft gezeten en eigenlijk nog zit...
Wat is er gebeurt.
Goede Vrijdag, Mambo hoest al een paar dagen, we krijgen de laatste tijd alleen maar stro waar de drab van af loopt en het gedeelte wat schoon lijkt zit vol met schimmel en andere ellende, voor Kevin niet best want hij is allergisch voor schimmels, maar ja, welk paard niet.
Na het werk Mambo nog even lekker gestapt en hem weer bij broer Kevin op stal gezet (staan dus samen in 1 stal)
Ik ben Mistral en Mister Freddy gaan poetsen en 1.5 uur later kwam ik terug bij Kevin en Mambo in de stal.
Ach wat lief, dacht ik nog, Mambo ligt heerlijk languit, alleen normaal staat hij op als ik de stal inkom, Vrijdag niet...
Ik ben naast hem gaan zitten en hij legde zijn koppie op mijn schoot, ik hoorde hoe verschrikkelijk moeilijk hij ademde, er kwam bijna geen lucht meer in en uit, alleen een hoop gepiep en gerochel.
Toen een soort van piepende kreet en daarna niets meer, ik ben gaan schreeuwen tegen hem en ik heb hem geslagen en toen kwam hij weer een beetje bij, meteen de veearts gebeld en zij is meteen in haar auto gesprongen. Na een injectie met een of ander goedje werd hij iets beter en al snel stond hij weer op 4 voetjes.
Ik was er net op tijd bij anders was hij gestikt, het is een allergische reactie op de schimmels en andere troep in het stro.
Nu is hij nog steeds niet helemaal de Mambo die hij was, hij is erg snel moe en hij hoest nog, maar dat moet over een week of 2 over zijn, nu maar hopen dat zijn longen er goed vanaf komen...
Ik ben direct met mijn vriend naar kantoor gelopen en de enige reactie die ik daar kreeg was, weet je wel zeker dat het door het stro komt?? Ja natuurlijk weet ik dat zeker, de halve stal klaagt er over, de helft van de paarden hoest en er zijn er afgelopen week al 3 naar Utrecht gebracht met koliek, gut, wat zou er nou mis zijn.
Ik ben dus direct over gegaan op mot, maar ik krijg bij mijn stalling dus maar 4 baaltjes per maand, dus meteen naar Ranzijn gereden en de auto vol geladen met balen mot, dan maar zo, ik wil mijn mannen graag gezond houden.
grrrr, weer een reden om zo snel mogelijk mijn paardjes in te laden en te gaan verhuizen, nu die boerderij nog... ach, nog 2 maandjes, dan hoop ik weg te zijn, ik hoop dat we het allemaal overleven...

Bezorgde groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 00:20

Dat klinkt inderdaad niet als een goede stal, wat een ellende. Kan je ze niet ergens op een wei zetten voor die twee maanden, want als Mambo nu al zo hoest wordt het er natuurlijk niet beter op als hij daar blijft staan. De frisse buitenlucht is nog altijd het beste in zo'n geval.

Sterkte ermee.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:57

Jemig, wat een verhaal kun je ze niet eerder weg halen?het klinkt echt niet goed en je bent niet de enige met klachten zo te horen.

Ga je verhuizen?krijg je de paarden bij huis?wat een vragenvuur hè?!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 19:28

ah!!arme mambo!!!wat vreselijk zeg, ik zat zowat te janken toen ik het las!arme man!
gelukkig dat het zo goed is afgelopen...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 23:31

Het is de bedoeling dat we deze Zomer naar Drenthe gaan verhuizen, ik weet alleen nog niet precies waneer.
Ik zou ze best wel weg willen halen maar eind deze maand gaat het land weer open en maakt het niet uit waar ik dan sta met de mannen.
Nu staan ze 2 aan 2 in een stal en zijn erg aan elkaar gehecht, op een andere stal zal dit waarschijnlijk niet mogelijk zijn.
Voor Mistral en Mister Freddy (die overigens gelukkig nergens last van hebben) heb ik 5 meisjes die ze regelmatig poetsen en Mistral wordt ook door hun gereden, ga ik weg dan kunnen ze niet meer komen, van alle meiden heeft de moeder een paard op stal Wennekers staan dus die komen gewoon met moeders mee.
En Mambo is natuurlijk een hengst, op de meeste stallen willen ze die toch liever niet.
Ik ben eigenlijk de hele winter al op zoek naar een stukje land waar ik in ieder geval alle pony's zou kunnen plaatsen maar al het land gaat pas eind April open, ik heb wel stukjes aangeboden gekregen maar erg ver weg en dat gaat gewoon niet omdat Kevin niet met de pony's mee kan, hij wordt gek als ik hem dag en nacht buiten laat, hij wil graag s'nachts in zijn warme droge stalletje.....

Mambo wordt nu iedere dag een stukje beter, hij hoest nog wel maar het is beduidend minder geworden.
Ik heb die zelfde dag nog de hele stal leeg gemaakt met mijn vriend, alles helemaal schoon gemaakt en gevuld met houtmot, dat scheelt echt mega veel in stof en andere troep!
Hij moet eigenlijk al lang weer aan het werk maar ik durf hem niet zo goed te longeren, ik ben bang dat hij daarna weer instort, dat zal echt niet gebeuren hoor maar ik ben zo ontzettend geschrokken dat ik nu te voorzichtig ga worden.....
Vandaag heb ik hem heel licht gelongeerd en hij is ontzettend snel moe, tot er een lekkere merrie voorbij komt, dan krijgen zijn hormonen het voor het zeggen en is hij weer helemaal het mannetje, tot de merrie uit het zicht is en dan is hij weer moe.
Maar ik zie hem nu iedere dag een stukje vooruit gaan en dat doet me goed.
Wat mij ook zo vertedert is de band die nu nog sterker is geworden, hij was al helemaal gek op mij maar nu wordt ik iedere dag zodra hij mijn voetstappen of het geluid van mijn motor hoort begroet met een luide hinnik, Kevin doet dat al jaren maar Mambo deed het nooit, nu dus wel, daarna wordt ik getrakteert op een uitgebreide knuffel behandeling, hij likt me helemaal af en kroelt in mijn nek, daarbij vergeet hij nog wel eens dat ik mens ben dus dat kan pijnlijk zijn maar dit doet hij sinds goede Vrijdag, zucht, hij vind me lief........ Lovers
Ik heb in ieder geval binnenkort een klein stukje waar Mambo Zomers altijd staat, dan kan hij weer lekker naar buiten, alleen hebben er nu 2 maanden 2 Fjorden op gestaan en staat er geen sprietje gras meer, nou ja, dan maar bijvoeren met kuil, hij kan in ieder geval weer naar buiten.

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 08:27

Wat een vreselijk naar iets. Wees blij dat de VA er op tijd bij was!
En wat een rotzooitje daar op stal dan zeg!

Hopen dat je heeeeel snel gaat verhuizen en je paardjes aan huis kan houden! Ik heb nu ook mijn pony's (bijna) aan huis, ik ben zelf verantwoordelijk voor voer, stro, hooi e.d. dus als er nu iets mis zou gaan, is het mijn eigen schuld...Maar zo'n stalling is idd niks!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 00:36

Ben ik helemaal met je eens, ik kan niet meer wachten tot ze eindelijk thuis staan, ik doe nu ook al alles zelf maar hooi en stro zit wel bij de stalling in, ik moet alleen zelf alles schoonhouden en opstrooien, nu koop ik zelf het houtmot en ik moet zeggen, het bevalt mij een stuk beter. Ik ben nu per maand wel veel duurder uit (ja, de geldwolf geeft natuurlijk geen korting als je zelf je strooisel koopt) maar Mambo is een stuk beter en dat is het belangrijkst.
Ik heb hem trouwens gisteren niet meer horen hoesten en vandaag hoorde ik 2 keer een kuchje, dat gaat dus goed!
Bij ons op stal zijn de winters eigenlijk altijd een drama, zodra het weer beter wordt en het land gaat weer open ben ik in mijn sas en is het allemaal zo erg niet meer, ze staan dan niet meer op stal (behalve Kevin s'nachts dan) dus de problemen met stro heb ik dan niet meer, iedereen is dan veel gelukkiger!
Maar ja, de winters zijn nog belangrijker dan de Zomers vind ik, als ze op stal staan hebben ze toch goede verzorging nodig en een goed stalklimaat is erg belangrijk en dat hebben ze bij ons op stal dus niet.
Nog 1 maand volhouden, dan gaat het land weer open en kunnen ze weer heerlijk de frisse lucht in!!

Ik heb Mambo inmiddels weer gelongeerd en het gaat goed met hem, hij is nog wel snel moe maar volgens de DA komt dat omdat het best wel een aanslag op zijn conditie was en die komt nu langzaam weer terug, hij hoest ook bijna niet meer dus we gaan de goede kant op!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 bezoekers