Cap gespleten na val :oo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Cap gespleten na val :oo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:57

Gisteren ging maar weer eens voor een lesje naar de manege. Ik reed op een lieve pony, heel voorwaarts, zeker in gallop, en niet voor iedereen geschikt. Afijn, ik lekker aan het zadelen e.d., en toen de bak en erop. Ging nog prima, toen instappen. Mijn hemel, wat een energie zat erin *LOL* tijdens het instappen ging ze aangalloperen en draven met haar hoofd in de lucht >;) Ik kon er wel om lachen, ben wel paarden gewend die van die buien hebben. Dus ik reed vrolijk verder.
Na een tijdje ging het weer lekker, ze deed het meeste keurig. Af en toe trok ze een sprintje met het bit tussen haar tanden, maar ik had haar meestal snel weer terug. Toen de gallop. Rechterhand ging perfect, van stap naar gallop, en gallop naar stap ging prima, en ondanks dat we met z'n 8en (!) in de bak waren en ze heel snel is ging het prima. Toen de linkerhand...
Ik vraag aan de instructrice: mag ik aangalloperen? Ja hoor, zegt ze. Dus ik weer lekker galloperen, maar na een half rondje was het: ga toch nog maar even stappen Nagelbijten / Gniffelen Oke, denk ik, en wil een overgang maken naar de draf. Daar was mijn paard het niet mee eens Ik wilde de overgang maken op de hoefslag, maar opeens sprong mijn paard opzij en lag ik tegen de bakrand Ziek Ik had het totaal niet aan zien komen, viel eerst met mijn hoofd vol tegen de houten rand, en toen met mijn kont op de grond en mijn benen in de lucht *LOL* Iedereen heel bezorgd, terwijl ik echt zoiets had van: oke paard, dat doe je niet nog eens Cool
Ik er weer op, maar reed de rest van de les niet echt lekker, mijn kont gleed uit t zadel door het natte zand, en mijn schoenen waren ook spekglad Scheve mond
Ik heb er niet veel aan over gehouden, gelukkig, beetje hoofdpijn, schram op m'n voorhoofd, en beetje pijn in m'n nek van de klap.

Komt mijn moeder vanmorgen m'n kamer binnen, wat heb je met je cap gedaan Bloos! zit er een scheur in van de voorkant naar de achterkant, en nog diep ook Bloos! Mijn hemel, ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ik geen cap op had, dan was dat mijn hoofd geweest Verdrietig

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:09

Merkte je toen je weer opstapte dan niet dat je cap kapot was?
Je hebt inderdaad geluk dat het je cap was en niet je hoofd!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:13

Dan heb je heel veel geluk gehad hoor. Heel veel beterschap ermee. En nu weet je dus waarom je een cap draagt he Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 17:22

Ik heb na de val niet gekeken of m'n cap nog heel was Bloos Maar nu moet ik dus gaan kijken voor een andere...want ik rijd nooir zonder cap...Ga morgen wel eens kijken voor een nieuwe, want vanmiddag kon ik ookal niet rijden zonder cap Boos!

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:08

Heb je (behalve een kapotte cap) verder nergens last van?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:24

jeetje , zie je maar weer ding is er niet voor niks , moet je nagaan wat er met je hoofd gebeurd was als je dat ding niet op had gehad...

gelukkig (schijn) heb je verder niks . pfiew

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:32

Nee, ik heb verde rniet echt last ergens van, alleen beetje hoofd en nek pijn van de klap en wat schaafwonden Scheve mond

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:33

Ja inderdaad, wees maar heel blij dat je dat 'rotding' op had!
Verder niets aan de hand?

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:49

ik heb een bloed hekel aan caps. maar nu ga ik heb denk dag en nacht op hebben Lachen neej grapje maar ik heb mijn lesje geleerd door alleen te lezen

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:49

Ik heb opzich geen hekel aan een cap, maar ik ben al veel vaker gevallen dat ik blij was dat ik hem op had. Mensen in mijn omgeving hebben na een val zonder cap ook verwondingen opgelopen, en ik zet hem nu zeker op, zeker na gisteren Lachen

Karin_deB

Berichten: 8246
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:51

zo gelukkig is het goed afgelopen, je moet er niet aan denken dat dat je hoofd zou zijn

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:01

goh, daarom heb je dus een cap Blond

heb hem zelf nooit op alsk op arzu rij, anders wel eigenlijk(zo eens per week) Bloos

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:02

Ik heb hem altijd op en het heeft al een paar keer voorkomen dat ik hersenletsel had.
Ik voel me gewoon ongemakkelijk als ik hem niet op heb, net of ik wat mis.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:15

Ik zou even contact opnemen met de manege, zoals dit paardje reageert is hij niet geschikt voor zo maar een lesser. Het minste wat ze moeten doen is jouw je cap vergoeden.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:17

Stennisje schreef:
Ik heb hem altijd op en het heeft al een paar keer voorkomen dat ik hersenletsel had.
Ik voel me gewoon ongemakkelijk als ik hem niet op heb, net of ik wat mis.

juist dat heb ik dus ook!

Ik ben heel blij voor je dat je je cap ophad, en idd zoals je al zei, nu is je cap stuk, had je hem niet op gehad, had hoogstwaarschijnlijk je hoofd er zo uit gezien..

En ik hoop dat dit verhaal een les is voor mensen die nog steeds zonder cap rijden!

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:41

ik zou idd naar de manege gaan en proberen je cap te laten vergoeden, je komt er tenslotte rijden om iets te leren. niet om er brokken te maken

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:09

tamaraatjuh schreef:
Nee, ik heb verde rniet echt last ergens van, alleen beetje hoofd en nek pijn van de klap en wat schaafwonden Scheve mond


Kijk maar uit met de nek.
Ben een paar maanden geleden met mijn hoofd tegen een ijzeren stang aan gevallen (ook de bakrand) en heb nu nog steeds last van m'n nek.
Loop nu ook voor de 3de x voor mijn nek bij de fysio

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:39

Ik heb een casco en daar zat toen een kaartje bij waarmee je hem kon opsturen als je een val had gehad.
Je krijgt dan flinke korting op een nieuwe.
Ik geloof nooit dat je de manege aansprakelijk kan stellen voor een val, je neemt namelijk paardrijles en weet dat je er vanaf kan vallen.

Calice

Berichten: 9823
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:24

he tamaar arme jyyy.
van je kont heb je neit zown last h'e Tong uitsteken die heeft je val een beetje gedempt hahah(sorry ik heb ene dikkere ass)
ik vind dat ze ook een cap meoten uitzoeken die je rug beschermt:P of je hoofd nek en rug Tong uitsteken want ik had netjes me capje op en toen brak ik me rug toen ik tegen een boom aan werd gelanceerd. pas je wel op meis?? want anders kan je straks niej op me verjaardag komen. en je moet kijke of je m vergoed krijgt joh!!!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 19:28

Ik krijg hem niet vergoed, ga het niet eens proberen ik rij op eigen risico, en het lag niet aan het paardm hij sprong opzij als ik het had zien aankomen had ik wel m'n evenwicht kunnen bewaren Lachen alle paarden springen wel een sopzij, ook manege paarden, dat maakt ze niet gelijk ongeschikt voor de lessen. Het was zowiezo geen beginnerspaardje, en ik vind het wel fijn om een uitdaging te hebben, alleen jammer dat het zo moet aflopen Knipoog