stomme tpg...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

stomme tpg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 16:50

de eerste keer in mijn leven (oe wat klinkt dat grappig Tong uitsteken) wou ik een pakket verzenden aan een bokker.
zij had dingen van mij gekocht en die zou ik opsturen.

kom ik aan op het postkantoor dus ik zeg: ik wil dit verzenden.
omdat het langer dan 1 meter(1 meter en 5 centimeter om precies te zijn) was zou het 10 euro wordem.
dus ik zei naja dan neem ik het wel mee terug.

buiten het postkantoor dacht ik ach dan maar 10 euro ik wil die spullen weg hebben.

dus ik in de rij staan, ben ik aan de beurt en word geholpen door een ander.

vrouw legt het pakket op de weegschaal en zegt dat het 5.50 euro word.
prima hoor Knipoog daar had ik tenslotte op gerekend.

dat is toch belachelijk?
bij de ene betaal je dus gewoon meer dan bij de ander.
ik ben blij dat ik eerst te eigenwijs was om het toch te laten verzenden, scheelt me weer 5 euro Knipoog


BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:58

Door de TPG ben IK MIJN laarzen kwijt Verdrietig

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:00

Door de TPG heb ik na 1,5 week nog steeds geen schoolboeken Boos!
Wordt een beetje gek van de TPG Schijnheilig
Maar dat is zeker raar, stelletje afzetters

22 Januari verwachten we ons kleintje

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:03

Ze zijn idd een beetje raar als het om versturen van pakketjes gaat. Proberen af te leveren, tot de conclusie komen dat er op dag 1 op 1200 uur niemand thuis is. Dan op dag 2 EN dag 3 het ook om 1200 proberen. Er komt niet bij ze op dat die persoon misschien door de weeks om 1200 gewoon op werk is. Tja... dat kan ik zelfs nog wel bedenken. En dus moet ik vroeg van werk weg om het op te halen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:06

ach ja,
als je regels hebt wat betrefd verzenden dan moet iedereen zich eraan houden.

5 euro is voor volwassenen niet zo veel maar op het moment voor mij wel Tong uitsteken

en ja als de ene 10 euro vraagt en de andere 5 is niet echt eerlijk.
ben blij dat ik met m'n eigenwijze kop die winkel ben uitgelopen eerst Haha!

toen ik dus bij die andere vrouw had betaald ben ik met een big smile die winkel uitgelopen, de ultieme lol had ik toen Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:07

Haha, de TPG heeft bij mij wel gewoon mijn spulletjes voor school netjes opde post gedaan. Maar ik had naderhand toen ik het afgerekend had wel wat ervan gezegd, want dan kunnen ze volgens mij niet zeggen dat je opeens weer meer moet gaan betalen. Tis wel belachelijk hoor

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:09

ik geloof dat die man wel gelijk had.(10 euro)
maar als een ander 5 euro rekend ja dan word ik kwaad, zal ik zeker 10 euro gaan betalen terwijl een ander 5 euro rekend, als het weer 10 euro was geweest had je mij niet gehoord.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:10

Marjolein, geef eens een verklaring!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:45

Wel achterlijk ja. Mooi meegenomen!
Ik had een keer een pakje, moest er 5,50 op zei hij, terwijl het door de brievenbus paste. En hij plakte er gewoon postzegels op, en schoof het pakje snel naar achteren. Dus ik vroeg of ik het nog mee terug kon krijgen, want ik twijfelde over het adres, en toen ineens was het 2,25 aan postzegels. Belazeren heet dat Frusty

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 19:48

idd wat een afzetterij zeg.
zo zie je maar weer... Scheve mond
je word genaaid waar je bij staat soms.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:55

Huilen Ja maar ik ben wel altijd netjes hoor

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:59

Tja zo had ik laatst ook zo iets. Normaal betaalde je voor een rijbroek te laten verzenden 1,57 of zo iets. Dus ik kom daar aan. Hij past het door zo'n gleuf heen en zegt. Nee past net niet door de brievenbus... dus word het een pakketje. Dat is dan 5,50. (Ik dacht ook meteen sjonge wat een afzetters. Als ik dat pakje door de gleuf had moeten doen was het me gelukt maar van die prutser moest er meteen 5,50 op Boos! )

.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:15

irish_lady schreef:
|( Ja maar ik ben wel altijd netjes hoor


werk je bij de tpg?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:33

jup

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 20:37

en had die man gelijk over mijn paket?
als het langer dan 1 meter is word het 10 euro? Tong uitsteken

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:53

Ik word doodmoe van die TPG met die uitgebuite monopolie-positie! Boos!

Ze rekenen maar raak, lijkt wel of het personeel provisie krijgt.
Een dun envelopje, gaan ze al proberen of die door dat standaard- venstertje past.. Zodra ze maar denken dat het niet past, betaal je al een pakketzegel! Wat een onzin. Ik frankeer zelf en gooi het gewoon in de bus, past er gewoon netjes doorheen, zonder te proppen. In het kantoor zelf zou ik gewoon telkens 5,50 moeten betalen.
Daarbij: 5,50 euro, jongens reken eens uit... da's toch belachelijk duur!
Of je nu een doosje met een ringetje opstuurt, of een pakket met een paardendeken erin: 5,50!!
In Duitsland heb je nog de maxibrief of soortgelijk.. daar betaal je apart voor kleine en grote pakjes..

Nog wat: laatst pakket 5,50 verstuurd... kwam niet aan.. verdwenen, waarom?..bleek verkeerde huisnr... moest ik formulier voor afhandeling invullen en opsturen...gedaan.. NIET alsnog bezorgd.. retour naar mij!!??... 2 weken verder.. weer naar tpg.. Mja, en gewoon WEER 5,50 betalen, dus totaal nu 11 euro (waarde spullen 19 euro).
Waarom vul ik zo'n formulier in??? Boos!

Wederom (zoveelste keer) klacht gedaan... dit weekend.. je hoort wederom niets!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:19

ja het lijkt bijna wel een ambtelijk bedrijf hiihhi Nagelbijten / Gniffelen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:47

TPG Post Tarievenwijzer

Pakketten Binnenland

Frankering AVP-pakketzegel AVG-pakketzegel

zonder BTW incl. BTW

0-5 kg. EUR 5,50 EUR 6,84

5-10 kg. EUR 7,25 EUR 9,04

10-20 kg. n.v.t. EUR 10,65

20-30 kg. n.v.t. EUR 12,79



Kenmerken:

Zendingen die niet in de rode TPG Post Brievenbus passen of die zwaarder zijn dan 3 kg;
Via een streepjescode wordt de zending in het proces gevolgd.
Let op:

Frankering met AVP-pakketzegel
Algemene Voorwaarden voor opgedragen Postvervoer (AVP);
BTW-vrijgesteld;
Maximumformaat: 100 x 50 x 50 cm;
Geen aanvullende diensten mogelijk;
Bij gebruik van een frankeermachine is het plakken van de TPG Post streepjescode verplicht.

die man heeft dus wel gelijk gehad, maar ze lettem bij het postkantoor niet altijd even goed op de afmetingen. Als er een brief bezorgt die te weinig is gefrankeert, dan bezorgen sommigen die vaak ook gewoon. Andere halen die er wel weer uit om dat geld nog te 'halen' zeg maar. Je hebt dus gewoon geluk gehad dat die vrouw waarschijnlijk heeft gedacht dat het kleiner was.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 23:53

Jennygirl schreef:
Ze zijn idd een beetje raar als het om versturen van pakketjes gaat. Proberen af te leveren, tot de conclusie komen dat er op dag 1 op 1200 uur niemand thuis is. Dan op dag 2 EN dag 3 het ook om 1200 proberen. Er komt niet bij ze op dat die persoon misschien door de weeks om 1200 gewoon op werk is. Tja... dat kan ik zelfs nog wel bedenken. En dus moet ik vroeg van werk weg om het op te halen.


Er ook wel eens aan gedacht dat de mensen van de TPG meer te doen hebben op zo'n dag. Jij zit gewoon in een bepaalde wijk van een postbode, die heeft een bepaalde organisatie van zijn wijken, en die zal hij idd niet helemaal gaan omgooien voor het bezorgen van 1 pakketje aan iemand die toevallig ook werkt.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:29

Prinnie schreef:
Er ook wel eens aan gedacht dat de mensen van de TPG meer te doen hebben op zo'n dag. Jij zit gewoon in een bepaalde wijk van een postbode, die heeft een bepaalde organisatie van zijn wijken, en die zal hij idd niet helemaal gaan omgooien voor het bezorgen van 1 pakketje aan iemand die toevallig ook werkt.

prcs dat wou ik nou ook zeggen!

ik heb ook altijd een vaste route.....
en ben dus ook altijd om dezelfde tijd ergens in de wijk en ik ga echt niet s'middags terug komen hoor

als mensen iets kopen dan weten ze dat het pakket komt,zorg dan dat je thuis bent of plak een briefje op de deur met bijv.. afleveren op nr... a.u.b. dan komt het zeker goed Knipoog

en het is jammer genoeg een verplichting om zo'n pakket meerdere malen aan te bieden,van mij mogen ze dat afschaffen Tong uitsteken

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:25

Prinnie"]
Er ook wel eens aan gedacht dat de mensen van de TPG meer te doen hebben op zo'n dag. Jij zit gewoon in een bepaalde wijk van een postbode, die heeft een bepaalde organisatie van zijn wijken, en die zal hij idd niet helemaal gaan omgooien voor het bezorgen van 1 pakketje aan iemand die toevallig ook werkt.
[/quote]Ja, hoor, daar heb ik best wel ns aan gedacht. Alleen nu moet ie 3 keer voor nop voor mn deur staan wachten. Het gros van de Nederlanders heeft een 40 urige werkweek, en werkt gewone werkdagen (9 tot 5).
Ik zeg niet dat de postbodes fout zijn, maar de TPG zou er iets op moeten bedenken, zodat de klant beter bediend wordt.

[quote="naadje24 schreef:
prcs dat wou ik nou ook zeggen!

ik heb ook altijd een vaste route.....
en ben dus ook altijd om dezelfde tijd ergens in de wijk en ik ga echt niet s'middags terug komen hoor

als mensen iets kopen dan weten ze dat het pakket komt,zorg dan dat je thuis bent of plak een briefje op de deur met bijv.. afleveren op nr... a.u.b. dan komt het zeker goed Knipoog

en het is jammer genoeg een verplichting om zo'n pakket meerdere malen aan te bieden,van mij mogen ze dat afschaffen Tong uitsteken
Je bestelt iets, dat wil niet zeggen dat je precies weet wanneer ze het afleveren. Ik woon niet in een dorp, bij mij laat ik de buren niet mijn pakketjes aannemen. Briefjes op de deur zijn juist niet zo slim hier, dan weet men dat je er niet bent, en kun je er zeker van zijn dat je huis leeg is eer je thuis komt.

Selectvracht is trouwens nog erger, die zegt dat ze tussen 1800 en 2000 iets bij je zullen bezorgen, je raced naar huis om er om 1745 te zijn... ligt er al een briefje dat ze geweest zijn en je was er niet. Pakket terug naar zender Boos!

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:33

Selektvracht had mijn pakketje (inhoud: hoofdstel en teugels!) achter een rechtop gezette deurmat gezet! Dus voor de voordeur. Boos!
Ik was eventjes weg..maar voor hetzelfde geld heel de dag of..nog erger...op vakantie!!
Ze weten allemaal dat mijn buurman (een winkel) alles aanneemt.. Verward

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:08

Jennygirl schreef:
Ze zijn idd een beetje raar als het om versturen van pakketjes gaat. Proberen af te leveren, tot de conclusie komen dat er op dag 1 op 1200 uur niemand thuis is. Dan op dag 2 EN dag 3 het ook om 1200 proberen. Er komt niet bij ze op dat die persoon misschien door de weeks om 1200 gewoon op werk is. Tja... dat kan ik zelfs nog wel bedenken. En dus moet ik vroeg van werk weg om het op te halen.


dat kotm gewoon omdat je ze tijdens je wijk moet lopen en als dat elke dag om ongeveer dezelfde tijd is....

wij doen trouwens niet aan een dag 3 Schijnheilig
en gelukkig hoef ik mijn pakketjes niet meer mee te nemen Schijnheilig

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:23

Pfff update over mijn ergenis tegen de TPG Schijnheilig



Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
MIJN LAARZEN ZIJN TERECHT !!!!!!!!!!!!!!!
Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper!



Niet te geloven, ze hebben twee weken !!!!!!! op het postkantoor in
Brummen gestaan Boos!
Wat een opluchting, maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds kwaad ben over de manier van handelen. Nu maar hopen dat ze snel gemaakt worden !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:29

Door die stinkkippen van de TPG ben ik een heel pakket schoolboeken kwijt, de post wordt niet geleverd.
Een hele poos geleden kreeg ik het geboortekaartje van mijn nichtje binnen. LEUK!!! ANDERHALF JAAR NA HAAR GEBOORTE Boos!

De TPG kun je alleen nog vertrouwen als je alles aangetekend verstuurd met het verzoek de handtekening terug te willen. En zelfs dan nog is het een risico.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hagelslag, Loreke2 en 160 bezoekers