Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:29

Citaat:
En als je dan schade ondervindt door een val van je paard? Je kiest er ook zelf voor om te gaan paardrijden


En als je je nek breekt over het stoepje van je deur? Je kiest er toch zelf voor om naar buiten te gaan Haha!
Zo blijf je aan de gang natuurlijk Lachen

Citaat:
Maar dan ben je het er dus ook zeker niet mee eens dat je mee betaalt aan longkankerbehandelingen voor rokers en kosten bij ziekte van mensen met obesitas (door slecht voedingspatroon) ?


Hier ben ik het dus ook mee eens (goh, alweer Haha! )

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:33

Hmmm Anouska, als jij een auto ongeluk krijgt en van de straat afgeschraapt moet worden, staat daar ook een mede door mij gefinancierde ambulance klaar voor je. We betalen allemaal mee aan dit soort dingen. Ik rook niet, maar als een roker met longkanker opgenomen wordt, dan betaal ik ook mee aan de behandeling.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:34

Pffff... wat een geneuzel. Wie kan er nou geen 9 cent per dag missen. Verward
Kwestie van prioriteiten stellen hoor.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:38

Ik vind het sowieso onzin om anticonceptie zo duur te maken, ze maken wel campagnes tegen aids en soa's maar die dingen zijn nog harstikke duur. En de pil gooien ze uit het ziekenfonds pakket, rond uit belachelijk!!

En dan wel gvd het maagdevlies herstel in het ziekenfonds pakket gooien, dat vind ik ZWAAAAAAR belachelijk Boos!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:40

Lekker excuus om daardoor zwanger te worden... Kan me niet voorstellen dat je geen 16 euro per halfjaar hebt om de pil te betalen?

Er wordt tegenwoordig maar verwacht dat alles voor je gedaan en betaalt wordt... Er moet nu eenmaal bezuinigd worden en dan heb ik liever dat ze de pil uit het ZF mikken dan een of ander levensreddend medicijn, kwestie van prioriteiten stellen.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 08-09-04 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:41

En toch als je niet eens 12 euro per 6 maanden voor de pil kan betalen, waar moet het dan heen. Doen we het dan ook maar onveilig (zonder condoom) met iedereen? Een beetje verantwoordelijkheid nemen zit er ook al niet meer in tegenwoordig. Drinken ze toch een biertje minder in het weekend? Prioriteiten stellen is blijkbaar erg moeilijk.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:19

faye"]
En toch als je niet eens 12 euro per 6 maanden voor de pil kan betalen, waar moet het dan heen. Doen we het dan ook maar onveilig (zonder condoom) met iedereen? Een beetje verantwoordelijkheid nemen zit er ook al niet meer in tegenwoordig. Drinken ze toch een biertje minder in het weekend? Prioriteiten stellen is blijkbaar erg moeilijk.
[/quote]

Zoveel kortzichtigheid in zo'n klein stukje.
Tuurlijk doet iedereen het gelijk onveilig met iedereen Verward
En drinken 'ze' daarna een biertje in de kroeg...


Er zijn nog steeds mensen in Nederland die het niet zo breed hebben hoor.... Scheve mond

[quote="Misser schreef:
Er wordt tegenwoordig maar verwacht dat alles voor je gedaan en betaalt wordt... Er moet nu eenmaal bezuinigd worden en dan heb ik liever dat ze de pil uit het ZF mikken dan een of ander levensreddend medicijn, kwestie van prioriteiten stellen.


Hier heb je in principe gelijk in, maar als blijkt dat het op de lange termijn meer geld kost dan het oplevert is het toch een onzinnige maatregel?
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 08-09-04 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:20

Bealy schreef:
Zoveel kortzichtigheid in zo'n klein stukje.
Tuurlijk doet iedereen het gelijk onveilig met iedereen Verward
En drinken 'ze' daarna een biertje in de kroeg...



Ik snap jouw reaktie eerlijk gezegd niet. Misschien heb je de bovenstaande reaktie niet goed gelezen of begrepen?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:26

De pil kost toch geen 12 euro per half jaar?? Toen je vroeger de eigen bijdrage moest betalen zal die ongeveer 12 euro geweest zijn, maar toch niet al die zes strippen?

Verder... Tsja, het zat eraan te komen he... Rolleyes

Gelukkig krijg ik de mijne wel vergoed, ben mega-aanvullend-extra-plus-verzekerd, en de Diane35 is officieel geen anticonceptiemiddel maar een medicijn tegen acne dat toevallig als bijwerking heeft dat je niet zwanger wordt Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:29

Citaat:
Er zijn nog steeds mensen in Nederland die het niet zo breed hebben hoor....


Het nadeel is dat als je boven een bepaald salaris zit, wordt je meteen geacht een hoop dingen zelf te betalen.

Ook als je 1 euro boven dat bepaalde salaris verdiend Verward en van die 1ne euro kan je echt niet alles betalen hoor...

In plaats dat ze het nou in stappen doen, vallen veel mensen met dit soort dingen in een groot gat. (maar ze zijn er wel mee bezig geloof ik)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:31

Ik begrijp heus wel dat er mensen zijn die het niet breed hebben, maar als het nou echt van die 9 eurocent per dag moet afhangen om de pil wel of niet te gebruiken... nee daar geloof ik niet in.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:33

Tessebes schreef:
Ik begrijp heus wel dat er mensen zijn die het niet breed hebben, maar als het nou echt van die 9 eurocent per dag moet afhangen om de pil wel of niet te gebruiken... nee daar geloof ik niet in.


Helaas kun je de pil niet in termijnen betalen Knipoog en ja, voor sommige mensen is 18 euro inderdaad heel veel 1 in keer.
Armoede leeft nog hoor, in Nederland... Scheve mond
Nou ja, dan leggen we al die mensen dus maar een sexverbod op, ofzo? Knipoog

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:37

Bealy schreef:
Mja, ben het er gewoon niet mee eens.
Dit gaat op de langere termijn meer geld kosten dan het oplevert.

Ik ben trouwens ook nogal thuis in dit soort dingen Haha!

Maar dan ben je het er dus ook zeker niet mee eens dat je mee betaalt aan longkankerbehandelingen voor rokers en kosten bij ziekte van mensen met obesitas (door slecht voedingspatroon) ?

En als je dan schade ondervindt door een val van je paard? Je kiest er ook zelf voor om te gaan paardrijden Schijnheilig


Wordt een hele andere (en hele moeilijke) discussie. Voor mijn gevoel (is natuurlijk niet echt een goeie graadmeter om beleid op te maken) ligt het verschil in het feit dat de pil slikken een bewuste keuze is. Als ik op een paard ga zitten dan kies ik niet bewust voor een ongeluk, dat is iets wat me overkomt. Bij roken is het dan natuurlijk alweer veel moeilijker omdat ik vind dat je erop kan wachten dat je iets krijgt als je rookt. Moeilijk Moeilijk Moeilijk allemaal!! Ik weet het ook niet, anders was ik al wel minister (alsof die het allemaal zo goed weten)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:48

Anoeska schreef:
Wordt een hele andere (en hele moeilijke) discussie. Voor mijn gevoel (is natuurlijk niet echt een goeie graadmeter om beleid op te maken) ligt het verschil in het feit dat de pil slikken een bewuste keuze is. Als ik op een paard ga zitten dan kies ik niet bewust voor een ongeluk, dat is iets wat me overkomt. Bij roken is het dan natuurlijk alweer veel moeilijker omdat ik vind dat je erop kan wachten dat je iets krijgt als je rookt. Moeilijk Moeilijk Moeilijk allemaal!! Ik weet het ook niet, anders was ik al wel minister (alsof die het allemaal zo goed weten)

'
Lachen
Ik begrijp wat je bedoelt..
Het is ook heel moeilijk allemaal.
Kom het allemaal tegen in mijn studie

Ik vind alleen wel dat als (om wat voor reden dan ook, door kosten kinderen, zwangerschappen, of dat nu goed /fout is daargelaten....) blijkt dat door deze beleidsmaatregel de kosten meer stijgen dan het aan inkomsten oplevert, de maatregel onzinnig is
Uit economisch oogpunt bekeken dus.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:52

Bealy schreef:
Helaas kun je de pil niet in termijnen betalen Knipoog en ja, voor sommige mensen is 18 euro inderdaad heel veel 1 in keer.


Dan leg je toch iedere dag 9 cent opzij?

Citaat:
Armoede leeft nog hoor, in Nederland... Scheve mond
Nou ja, dan leggen we al die mensen dus maar een sexverbod op, ofzo? Knipoog


Als je niet zwanger wilt worden, maar je hebt geen geld voor een voorbehoedsmiddel... tja, dan maar geen sex he?! Lijkt me toch redelijk logisch. Een kind is duurder dan 9 cent per dag.

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:53

Zit steriliseren soms wel in het ziekenfonds????

Als dat zo is zouden de mensen die al kinderen hebben en niet meer willen dit kunnen overwegen.

Ook als je al zeker bent dat je geen kindjes meer wilt zou je het ook kunnen doen, alhoewel het ook wel weer ongedaan kan worden gemaakt.

Huh ben je dan ook van die ellende af die je 1x in de maand hebt?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:54

Mijn tante is ook gesteriliseert en heeft een soort van ringen. Ze kan deze laten verwijderen en dan kan ze weer een kindje krijgen en dan kunnen ze daarna die ringen terug plaatsen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:55

Bij mij wordt de pil gelukkig nog wel vergoed. Ben particulier verzekerd, zit bij mijn moeder in omdat ik student ben. Ik moet wel elke keer iets van 4 euro betalen als ik hem haal, maar de rest gaat rechtstreeks naar de verzekering.
Ik kan hem nu zelfs ophalen zonder recept, scheelt echt wel, hoef ik niet eerst de doktersassistente te bellen voor een herhalingsrecept (ching ching, weer € 12,40 consultkosten voor een gesprekje van 2 minuten Scheve mond)

Maar dit had ik al verwacht. Verbaas me er niks over. En dan kan je wel zeggen dat e rook condooms zijn, maar die zijn echt niet zo safe hoor. Kan vanalles mis gaan.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 16:59

Tessebes schreef:
Als je niet zwanger wilt worden, maar je hebt geen geld voor een voorbehoedsmiddel... tja, dan maar geen sex he?! Lijkt me toch redelijk logisch. Een kind is duurder dan 9 cent per dag.


Dit gaat een onzinnige discussie worden ik herhaal mezelf nog maar even:
Citaat:
Ik vind alleen wel dat als (om wat voor reden dan ook, door kosten kinderen, zwangerschappen, of dat nu goed /fout is daargelaten....) blijkt dat door deze beleidsmaatregel de kosten meer stijgen dan het aan inkomsten oplevert, de maatregel onzinnig is
Uit economisch oogpunt bekeken dus.



Citaat:
Zit steriliseren soms wel in het ziekenfonds????

Volgens mij ook niet meer, heb ik ergens gelezen, maar dat zoek ik even op.
[edit:Per 1 juni 2004 heeft het kabinet de vergoeding voor sterilisatie uit het ziekenfonds en de Standaardpakketpolis geschrapt. Dit geldt zowel voor de vergoeding voor de sterilisatie voor de man als die voor de vrouw.]
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 08-09-04 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:00

Mijn pil is overigens ietsjes duurder dan 19 euries per half jaar. Net als MarianneR betaal ik elk kwartaal consultkosten, dit bovenop de 25 euro voor 3 maanden. Valt bij elkaar ook wel mee. In totaal betaal ik per jaar zo'n 150 euro voor de pil. Ik kan het betalen, daar niet van, maar het blijft achterlijk dat het uit het ziekenfonds gehaald is.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:02

Precies, sommige dingen zijn onnozel dat ze erin zitten en sommige zijn zo nodig in het ziekenfonds maarja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:04

faye schreef:
En toch als je niet eens 12 euro per 6 maanden voor de pil kan betalen, waar moet het dan heen.


Ik weet dat ik eerder iets van fl 160,- per half jaar voor Marvelon betaalde. Voor de prikpil betaal ik dacht ik iets van €30,- per kwartaal, maar daar komen de kosten van een consult nog bij.

Echt schandalig dat de overheid dit niet meer vergoed. Juist voor kwestbare groepen en tieners is dit heel slecht. Ik denk dat de kosten voor extra kraamhulp en groen kruis ten gevolge van de geboortes hoger zullen zijn dan de kosten voor anticonceptie.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:23

Gelukkig hoef ik niet de pil alleen te betalen, mijn vriend betaalt ook de helft Lachen
En zo duur vind ik het nog niet, ik hoef ook geen consult te betalen?!
Ik kreeg een briefje waarmee ik de pil zelf kan 'bestellen' bij de apotheek.
De eerste keer dat ik hem zelf moest betalen zei de vrouw achter de toonbank: Ja, hij is nog best prijzig, waarop ik zei Tja, een kind onderhouden is stukken duurder!
En zo is het.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:00

Jippie schreef:
Echt schandalig dat de overheid dit niet meer vergoed. Juist voor kwestbare groepen en tieners is dit heel slecht.


De pil wordt nog wel vergoed voor mensen onder de 21 jaar Lachen . Verder vind ik het niet zo heel dramatisch. Iedereen heeft wel een euro per week om opzij te leggen. Dan heb je alweer ruim je pil (als die niet al te duur is dan). Verder worden consulten toch wel gewoon vergoed? Heb je dus geen extra kosten (correct me if I'm wrong). Ik denk dat het grootste probleem bij de mensen zelf ligt. Veel van de mensen uit de onderste lagen van de bevolking zijn niet heel erg 'slim'. Die groep zal dus ook eerder op onbetrouwbare middelen terugvallen en moeite hebben met geld opzij leggen. De regering kan hier echter niks aan doen, dus is de pil in het ziekenfonds houden wel een goed idee.
Ander punt: Men klaagt wel over overbevolking, maar ook over vergrijzing. Kan zo mooi opgelost worden Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:02

Ik moet als 18 jarige toch nog steeds een flink deel bijbetalen hoor Verward