houding en zit Rafael Soto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

houding en zit Rafael Soto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:01

Ik zit net de dvd van Hickstead te kijken, waarbij je per onderdeel de cijfers in beeld krijgt.

Die man krijgt dus 8en voor zijn houding en zit ??!!

Scheve mond men.... ik moet nog maar wat meer gaan zitten klotsen op mijn paard, blijkbaar wil men dat dus graag zien...



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:03

Dat heet Lossgelassenheit geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:04

nou ja, die van hem is iig beter dan die van zijn paard! Clown

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:12

ja je leest altijd veel commentaar over Rafael Soto, maar ik moet zeggen dat ik het toch petje af vind wat die man presteert met zijn vreselijk zit!

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Yoghurt
Berichten: 264
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:27

Ja, zijn zit is niet volgens het dressuurboekje. Maar blijkbaar kan hij op die manier goed inwerken op zijn paard. Hij zit niet gespannen ofzo, hij zit denk ik zo soepel dat het af en toe een beetje beweeglijk is haha.

'Een winnaar wordt hij, die goed kan verliezen. Die lacht om zijn tranen en nog harder werkt' - De Dijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:28

NIet gespannen? Hij houdt zijn hoofd heel raar scheef, dat komt door spanning.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:30

Ik krijg een flashback *LOL* Haha!

Bij OS staat een topic over de spaanse schimmel, gaat oa ook over de houding van Soto)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:39

Alles terzijde wat je van het paard en de prestaties van de ruiter vindt, hij zit gewoon beroerd. Dat ziet iedereen, hij zit niet maar hij bonkt in het zadel. Hoe kan het dan in godsnaam dat hij een 8 voor zijn zit krijgt?
Wat krijgt de rest van de GP ruiters dan? mi minimaal een 9 of een 10.

Dit heb ik al eens vaker gezegd, maar doe het weer. Ik vind de percentages afgespiegeld naar een GP proef vaak aan de hoge kant.
Hier ook weer. Komt dat omdat een jurylid denkt: als hij zo ver is gekomen met zo'n zit zal het wel goed zijn.
Volgens mij was het Indoor Brabant waar een Engelsman of Amerikaan, ik weet het niet meer, 65% (dus 2 wp) scoorde met een proef waarbij het paard het grootste gedeelte zijn tong uit zijn mond had. Daar snapte ik toen weinig van.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:42


Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:15

essie79 schreef:
Alles terzijde wat je van het paard en de prestaties van de ruiter vindt, hij zit gewoon beroerd. Dat ziet iedereen, hij zit niet maar hij bonkt in het zadel. Hoe kan het dan in godsnaam dat hij een 8 voor zijn zit krijgt?
Wat krijgt de rest van de GP ruiters dan? mi minimaal een 9 of een 10.

Dit heb ik al eens vaker gezegd, maar doe het weer. Ik vind de percentages afgespiegeld naar een GP proef vaak aan de hoge kant.
Hier ook weer. Komt dat omdat een jurylid denkt: als hij zo ver is gekomen met zo'n zit zal het wel goed zijn.
Volgens mij was het Indoor Brabant waar een Engelsman of Amerikaan, ik weet het niet meer, 65% (dus 2 wp) scoorde met een proef waarbij het paard het grootste gedeelte zijn tong uit zijn mond had. Daar snapte ik toen weinig van.


ja dus? betekend het dat als iemand niet over lichamelijke soepelheid heeft of gewoonweg niet stil kan zitten het minder punten moet krijgen >?
en over een paard met zijn tong uit zn mond? kan die ruiter daar wat aan doen? als dit paard beweegt als een huis kan hij hem moeilijk thuislaten omdat jij je als iemand in het publiek eraan stoort en de jury schijnbaar niet. En ik denk nog steeds dat een paard normaal met zijn benen kan functioneren ondanks dat zn lap uit zn mond hangt niet ?
ik vind dit een beetje oppervlakkig, en ik vind het nog steeds petje af wat deze vent doet en de uitspraak van hij zal wel van ver komen is een k*t uitspraak , want je wordt aftgevaardigd of je van ver komt of niet je moet daar neerzetten wat er neer te zetten valt en dan heeft geen rot te maken met of je van ver komt of niet.
ik kan genieten van zoiets en nast dat deze man misschien zit als een krant, hij heeft al het kritiek commentaar etc. naast zich kunnen zetten over zijn slechte zit en gaat gewoon door , hoe erg hij ook word afgekraakt, kun je denk ik ook niet van velen zeggen.
Ook vind ik het een wel stimulerend voor de mensen die ontzettend veel moeite met hun zit hebben maar toch een wereld paardje onder hun kont hebben en hun eigenlijk toch een top combi zijn, dat deze het ook ver kunnen schoppen. Vind het jammer dat sommige mensen alles maar naar het wenselijke beeld toe persen en alles wat daar niet inpast , daar word overheen gekotst. En hij valt zowiezo op door zijn aparte verschijning van zijn paard. Ook geen bepaald paard wat je op zulke hoge niveau's vaak tegenkomt, ook over zijn paard word veel negatief geschreven, maar dit diertje zet met zijn ruiter een geweldige prestatie neer en dat is een dikke pluim waard voor mij.
en de punten van gewone GP en OS zijn niet te vergelijken, naar mijn mening.
En dan kun je tegen mij zeggen wat weet jij ervan met je arabiertjes, maar ik kan me reuze voorstellen wat deze man voelt, omdat ik zelf vaak genoeg mee maak dat ik snobistische hoofden voorbij zie komen als ik op mijn arabier het wedstrijd terrein betreedt maar toch met een extra goed gevoel het wedstrijdterrein kan verlaten met een grote beker een een oranje lint en een coupon met 182 punten erop ..
nou heb mijn mening wel gegeven en voor de mensen die altijd afgeven op de kunsten van anderen die ver boven hun staan:

" de beste stuurlui staan aan wal " nietwaar?
Laatst bijgewerkt door Bashuk op 08-09-04 17:24, in het totaal 4 keer bewerkt

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:20

Bashuk schreef:
en de punten van gewone GP en OS zijn niet te vergelijken, naar mijn mening.


Inderdaad. Hoe het ook zij: de wereldtop doet mee en de bepunting houdt daar rekening mee. De juryleden zullen dan ook altijd uitgaan van een 10, niet van een 6.

Bovendien wordt er niet alleen een punt voor de houding gegeven. Het punt gaat over het volgende: De houding en zit van de ruiter, de juistheid en het effect van de hulpen. Efficient zijn de hulpen dus iig wel.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:21

precies Tyrza

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:28

Bashuk schreef:
ja dus? betekend het dat als iemand niet over lichamelijke soepelheid heeft of gewoonweg niet stil kan zitten het minder punten moet krijgen?

Volmondig: JA!
Zal even lekker worden, zo ken ik er nog wel een paar.
"Ja sorry hoor jury, maar mijn paard kan nou eenmaal niet meer strekken dan dit dus ook al is het normaal gesproken geen voldoende waard, voor zijn doen heeft hij gewoon een 10 verdiend."

Als je dat niet eerlijk vind moet je gewoon gaan springen.
(Kies dan wel de wedstrijden uit waar ze niet op stijl jureren )

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:30

Bashuk, ik vind wel dat een jury zich hoort te storen aan een proef die gelopen wordt door een paard met zijn tong uit zijn mond... Verder heb je wel een punt ja, wbt de manier van punten geven.

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:32

Bealy schreef:
Ik krijg een flashback *LOL* Haha!

Bij OS staat een topic over de spaanse schimmel, gaat oa ook over de houding van Soto)


Me too Rolleyes

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:34

Sjuimpje schreef:
Volmondig: JA!
Zal even lekker worden, zo ken ik er nog wel een paar.
"Ja sorry hoor jury, maar mijn paard kan nou eenmaal niet meer strekken dan dit dus ook al is het normaal gesproken geen voldoende waard, voor zijn doen heeft hij gewoon een 10 verdiend."

Als je dat niet eerlijk vind moet je gewoon gaan springen.
(Kies dan wel de wedstrijden uit waar ze niet op stijl jureren )

hmm ja sorry had me eerder hier , laten gaan maar kan geloof ik mijn energie beter besparen, vandaar dus gewijzigs, ben het nog steeds niet met sjuimpie eens, magoed.. Thx Tyrza.
Laatst bijgewerkt door Bashuk op 08-09-04 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Mensen met Arabische paarden hebben hemel op aarde.. meer weten? klik HIERof HIER
SGW, meest veelzijdige tak van de sport voor ruiter en paard, &nd I love It ! meer weten? klik HIER

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:39

Hoho Bashuk, niet te persoonlijk worden... Scheve mond

Sjuimpje heeft nog altijd haar goede paarden zelf aangereden...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:41

Waarom zou dat niet voor de ruiter op hoeven te gaan en wel voor het paard?
Als je niet rechtop op een paard kan zitten zal je op andere punten moeten compenseren, maar het is niet meer dan terecht dat je gekort wordt. Dressuur gaat nou eenmaal om het plaatje en als je als ruiter dat plaatje verstoord dan moet dat afgestraft worden. Of dat nou Soto, Grunsven, of een basisruiter zoals ik is.

En waarom worden nou in godsnaam mijn paarden en mijn zit er nou weer bijgehaald? *diepe zucht smilie*
Enig idee hoe hard ik heb moeten werken om weer een enigzins fatsoenlijke zit te krijgen?
Als je eerst een been breekt welke eenmaal geheeld korter blijkt dan de ander, vervolgens een kruisband afscheurt en daarna de andere kruisband oprekt, dan is dat niet echt bevorderlijk voor je zit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:52

Bashuk schreef:
en over een paard met zijn tong uit zn mond? kan die ruiter daar wat aan doen?

Ik heb niet verder gelezen dan dit, dat leek me niet nodig omdat je hier al een dijk van een bok schiet OK dan! .

Ja, daar had de ruiter wat aan kunnen doen inderdaad .

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:01

Die man vliegt ongeveer een meter uit het zadel omhoog bij zijn wissels! Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:20

Het klopt het ziet er niet uit maar hij rijdt toch maar mooi op de OS. Doe hem dat maar eens na. Maar sommigen hebben nu eenmaal geen superzit en kunnen toch hun paarden goed laten lopen. Ook de basisruiters.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:42

Ik moest tijdens de GP Special wel lachen om die man, hij zat gewoon ff op het scorebord te kijken wat ie aan het doen was:D, om vervolgens een beetje de mist in te gaan.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:14

Wat heeft hij gekregen voor de Piaffe??? 10 of zo, dat kan dat beest onwijs. Als de uitvoering goed is, zal de ruiter het ook wel goed doen zal de jury misschien denken.
In z'n algemeenheid ben ik wel van mening dat de GP jury's de basis een beetje laten schieten of althans niet merkbaar in de punten tot uiting brengen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:18

Zoals gezegd wordt er op een dergelijk niveau uitgegaan van een 10. Als je een 8 hebt gekregen betekend het dus 2 punten aftrek.

Rij je wat minder niveau, en je krijgt dan een 8, dan wordt dat natuurlijk vanuit een heel ander perspectief gezien.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:21

Men kan zeggen wat ie wil............ maar het is wel een vertoning EN een verfrissing Haha! Haha! Haha! Haha! Het ziet er niet uit!!! Maar net zoals ik kippevel krijg van Ankie wordt ik vrolijk van deze combinatie. Honderd paarden zouden bij hem acuut in de staak gaan en deze niet en met deze kan hij gewoon zich laten zien op dat niveau. Ik zelf kan er wel van genieten, de olllleeeeheees en het vrolijke gezicht.

Zullen we het eens heel, heel voorzichtig over mijn zit hebben, daar heb ik zelf ook nog wel het nodige over op te merken........... maarja ik ben een basisruiter die eigenlijk alleen maar jonge paarden rij. En daardoor is mijn zit enigsinds oncourant Haha! Haha! Haha! Ik kan niet en zal nooit op dat niveau mee kunnen concureren net zoals een Ankie misschien niet op een paard stapt die nog zadelmak gemaakt moet worden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke en 62 bezoekers