Het leven is niet eerlijk..Klasgenoot heeft kanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Het leven is niet eerlijk..Klasgenoot heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:16

Hoorde het vorige week al van een kennis. Die en die heeft een tumor in haar buik. Ik denk bij me eigen, das wel erg, wist de naam. maar wist niet dat dit meisje een klasgenoot van me zou worden. Ze was vorig schooljaar in een andere klas ook een paar keer ziek. En was gisteren ook niet bij het rooster ophalen. Ik dacht dat ze misschien gewoon verkouden was, nix aan de hand dus. Maar haar beste vriendin, die ook bij me in de klas zit was al de hele dag lijkwit, en dacht dat zei zich ook niet lekker voelde. Maar ik had niet in de gaten, dat het zieke meisje, en de persoon van wie ik had gehoord, dat ze een tumor hadden hetzelfde waren. Ik hoorde vanmorgen dat ze geopereerd was aan de tumor, en dat ze nog in het ziekehuis lag. Dacht dat dat het was, en dat ze over paar dagen weer naar huis kon..Vandaag word er wat gepraat, en iemand vraagt wat ze heeft, aan haar beste vriendin. En antwoord hierop : "Ze heeft kanker, en komt niet op school de eerstkomende tijd Verdrietig " De klap raakte mij meteen. Tranen springen in mijn ogen, en ik ben de hele dag van slag geweest. Ik hoorde de hele dag hele ergde dingen van haar beste vriendin, die vertlede wat er precies aan de hand was. Ze moet chemokuren. Er is gedacht dat alles, zoals baarmoeder, eierstokken, weg gehaald moest worden. Dit is iets heel verschrikkelijks op je 17e. Als je dit hoort op de 35ste heb je iig de kans gehad om kinderen te nemen of te krijgen. Maar als die allemaal weg is op je 17e, dan heb je nooit een keuze gehad..Nu heeft ze die dingen nog.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, zo goed ken ik haar niet, toch vind ik het zo verschrikkelijk erg..Verdrietig. Meis, word heel snel weer beter. En ik hoop dat het allemaal goed gaat komen voor je!! Ach gut Vriendjes zijn?

Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken, ik denk dat het gewoon even is om van me af te praten, hoe erg dat ik dit vind.. Verdrietig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:20

Ja, ik ken het... Het is altijd zo ver weg, je hebt er vaak niet mee te maken omdat je alleen verhalen hoort van mensen die je niet kent. Als het dan ineens zo dichtbij is, krijg je idd wel ff een flinke klap...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:25

Verschrikkelijk als zo'n jong iemand zoiets moet overkomen... Hopelijk zijn ze er op tijd bij en komt ze er goed vanaf...
Zulke dingen raken je toch altijd...

Ik weet niet wat jouw band met dat meisje was, maar steun dr maar goed... In deze tijd van haar leven heeft ze haar vrienden hard nodig!

Heel veel sterkte er mee... Ach gut

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:25

Dat is het, toen ik het gewoon even hoorde, en nier wist wie het was, of iig die persoon niet kende persoonlijk was het wel ff anders. Maar nu weet je het, en je kunt je gedachten niet ergens anders bijhouden..

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:26

xtwisterx schreef:
Verschrikkelijk als zo'n jong iemand zoiets moet overkomen... Hopelijk zijn ze er op tijd bij en komt ze er goed vanaf...
Zulke dingen raken je toch altijd...

Ik weet niet wat jouw band met dat meisje was, maar steun dr maar goed... In deze tijd van haar leven heeft ze haar vrienden hard nodig!

Heel veel sterkte er mee... Ach gut


Mijn band met haar is niet zo heel goed ofzo. Ze kent mij, ik ken haar wel, maar verders nix. Heb ook nog nooit bij haar in de klas gezeten. Maar een paar vriendinnen van mij zijn vriendinnen van haar. Ik stuur iig van de week een kaartje die kant op Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:30

Jeetje, dat moet wel een klap zijn geweest Scheve mond Veel sterkte. Ach gut

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:32

MoonChloe schreef:
Jeetje, dat moet wel een klap zijn geweest Scheve mond Veel sterkte. Ach gut


Zeker, en ik wil niet dat mensen medelijden hebben ofzo met me. Want voor mij is het eigenlijk helemaal zo erg nog niet, wan t als ik me al zo voel..hoe moet zij zich dan wel niet voelen.. Verdrietig

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:49

Tja, dan wordt je meteen even weer met je neus op de feiten gedrukt, hoe gelukkig je jezelf mag prijzen met een gezond lijf...

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:19

Wat vreselijk... , het is inderdaad echt niet eerlijk , zo'n rotziekte is het. Hopen dat het allemaal weer beter wordt. Iemand die bij mij in de lagere in de klas zat had eind de eerste leukemie en haar vader was het jaar ervoor ook gestorven aan kanker. Dat meisje is nu helemaal genezen!!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:27

mijn vriendin heeft ook kanker al 7jaar. Telkens komt ze er weer bovenop en dan valt ze weer in een diep dal. Ze ligt nu weer in het ziekenhuis. Ik weet het. De wereld is niet eerlijk verdeeld

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:29

Ik weet hoe het is. Hoop maar dat ze beter wordt ..

Ach gut Vriendjes zijn? Wens haar namens Cadish veel sterkte Als dat kan tenminste ..

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:29

heel veel sterkte! Ik heb zon zelfde iets meegemaakt met een goede vriendin van me die kanker kreeg. Gelukkig is ze nu bijna helemaal genezen verklaard, maar het is een rottijd. Een kaartje of een bezoekje (ook al ken je haar misschien niet zo goed) kan voor haar dan al heel veel betekenen...

Ytje
Berichten: 22
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 19:30

Helaas weet ik uit eigen zeggen dat het voor het meisje zwaar is, maar ook voor de omgeeving. Geen begrip van leraren als je met je hooft er nie bij bent, vrienden die afvallen en ouders die alleen aandagt heeft voor het ziekte kind...

sterkte!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 20:22

Hanneke_S schreef:
heel veel sterkte! Ik heb zon zelfde iets meegemaakt met een goede vriendin van me die kanker kreeg. Gelukkig is ze nu bijna helemaal genezen verklaard, maar het is een rottijd. Een kaartje of een bezoekje (ook al ken je haar misschien niet zo goed) kan voor haar dan al heel veel betekenen...


en niet alleen nu ook over een tijdje !!

ik weet nog dat ik geopereerd werd veel mensen (ook compleet onbekende!) gaven een blijk van steun , zoiets doet je goed , heel goed
dan is het nog nieuw maar voor de 2e chemo was 75 % al weer afgevallen ...beetje jammer , dus vergeet haar aub over een tijdje niet
dan heeft ze de steun pas echt nodig , als het nog zwaarder word!
tijdens het kuren en daarna

helaas ben je niet in ene genezen van zoiets ...
en duurt t langer dan een paar weekjes oid

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:58

Ik vergeet haar zeker niet. Ik ga morgen een grote kaart kopen, waar iedereen zijn naam op kan zetten. En dat zorg ik dat ze die een vrijdag heeft, dat heeft ze haar eerste chemo, dus dan heeft ze het nodig! Leraren tonen gelukkig wel heel veel begrip. Maar ik ken haar niet zo goed, maar toch ben i ker zelfs met mijn hoofsd niet bij..

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:06

He,
sterkte! Hopen dat ze er boven op komt!

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:20

Verschrikkelijk!

Hopelijk komt ze erbovenop! Ach gut Veel sterkte!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 15:28

Ik hoop oojk dat ze heel snel er weer bovenop komt. Ik heb vanmorgen een kaartje gekocht. En daarin heeft iedereen uit de gehele klas wat geschreven. Ik heb m net op de bus gedaan, en morgen zal ze m als het goed is krijgen Ach gut