Bulten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje1
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-09-04

Bulten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:34

Mijn paard heeft sinds 2 dagen hele rare bulten op zijn rug. Het zijn geen drukplekken want ze zitten niet waar het zadel heeft gezeten, er zit wel vocht onder maar hij schijnt er geen last van te hebben.
Het zijn echt enorme bulten met een doorsnede van 7 cm! In het midden van de bult zit een deuk, lijkt een beetje op een 'donut' ze zijn volgens mij niet van dazen of zo.
Hij heeft er een stuk of 5 en verder heeft hij nog een aantal andere grote bulten,verspreid over zijn rug/kont. Het ziet er echt heel raar uit.
Over het algemeen staat hij op stal, met rijden of loslaten komt hij wel buiten.
Zou het misschien uitslag kunnen zijn op een wormenkuur of een allergische reactie op een steek van een insect?
Als iemand hier ervaring heeft laat het aub weten.

groetjes Laura

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:55

ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt mij niet goed ik zou de DA voor de zekerheid even laten kijken mijnpony heeft ook wel eens bultjes gehad maar dan van nog niet eens een halve centimeter dat was door teveel eiwitten en die werden dan opgeslagen in die bultjes maar omdat ze zo groot zijn weet ik het echt niet Verward

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:43

na een wormenkuur kan het wel gebeuren, en is een teken dat ze besmet zijn met wormen. heb je net een kuurtje gegeven? overleg dan even met je dierenarts, op de bijsluiter staat ook wat die bulten zijn.

Lautje1
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 09:14

Gisteren waren ze al wat platter, dus het trekt geloof ik wel weg. Op de bijsluiter staat dat jeuk en zwellingen reacties kunnen zijn op de wormenkuur, maar ik vraag me af of dat er dan zo uitziet.
Als ze vandaag nog niet weg zijn, toch maar even de dierenarts raadplegen denk ik.
Mocht er iemand nog wat weten hierover dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:19

Als het wegtrekt zou ik er even geen DA bij halen. Je kan natuurlijk wel even bellen. Anders goed in de gaten houden wat je met je paard doet/geeft voor als hij het nog eens krijgt. Bijv. weer na het ontwormen dan weet je het.