Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:02

Citaat:
Vrouwen ongewenst zwanger door te dure pil

Uitgegeven: 8 september 2004 13:53

GRONINGEN - Steeds meer vrouwen raken zwanger, omdat ze geen geld hebben voor anticonceptiemiddelen. Dat constateren de centra voor seksuele gezondheid Noord-Nederland en Amsterdam.

Exact cijfermateriaal is nog niet beschikbaar, maar in Noord-Nederland gaat het sinds januari in elk geval om enkele tientallen zwangerschappen, laat directrice K. Bauer van het centrum weten. Het centrum denkt dat het aantal zwangerschappen de komende maanden nog fors zal stijgen.

Ziekenfonds

De ongewenste zwangerschappen zijn volgens haar te wijten aan de verwijdering van de anticonceptiepil en spiraaltje uit het ziekenfonds. "Voor kwetsbare groepen in de samenleving is de pil onbetaalbaar", aldus Bauer.

"Men denkt de oplossing te vinden in methodes als periodieke onthouding. Dat lijdt echter vaker tot een ongewenste zwangerschap."


Goh, dat hadden we ook helemaal niet verwacht.... Scheve mond

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:04

o ja joh???? is dat echt zo dan???? hehehehe DUH

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:06

En dan hebben we ook nog wel andere middelen om niet zwanger te raken (condooms etc.)

of natuurlijk gewoon geen seks Haha! Schijnheilig

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:08

Wiesje schreef:
En dan hebben we ook nog wel andere middelen om niet zwanger te raken (condooms etc.)


eh, heb je wel eens condooms gekocht? Ook niet bepaald goedkoop

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:08

Wiesje schreef:
En dan hebben we ook nog wel andere middelen om niet zwanger te raken (condooms etc.)

of natuurlijk gewoon geen seks Haha! Schijnheilig


Ja hoor, wij doen het gewoon al bijna driekwart jaar niet meer.........hahahahahaha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:08

Condooms zijn ook duur...

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:09

en ook niet bepaald veilig, je kan toch zwanger raken

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:11

ik vind het ronduit belachelijk dat de pil uit het ziekenfonds hebben gehaald!! de overheid zeikt dat we zo'n last hebben van overbevolking, maar ondertussen werken ze daar door ditsoort acties keihard aan mee!! je kon er op wachten dat er zo'n soort bericht zou komen Scheve mond

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:14

Over twee maanden worden de cijfers van de abortusklinieken bekend gemaakt..... drie maal raden.... Scheve mond
Weer zo'n goed besluit van ons kabinet!
Ik heb zelf trouwens een studentenverzekering en bij mij wordt het gelukkig nog wel vergoed...

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:17

Kinderen kosten niks gelukkig! Verward

Lijkt me dat een kind veeeeeel duurder is als de pil.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:18

Ik heb een paar maanden geleden voor het eerst weer gehaald zonder vergoeding (had in december een extra dsje gehaald Haha! )

Ze zei dat ik een rekening thuis zou krijgen, of als ik aanvullend verzekerd was wordt het nog vergoed.
Nou volgens mij ben ik dan aanvullend verzekerd (erg he, weet niet eens hoe ik verzekerd ben) want ik heb nooit een rekening gehad.

Tja, erg handig besparen op de vergoeding voor de pil en dan klauwen vol met geld uit moeten geven voor de abortus klinieken want die lopen over Verward

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:20

NoaC schreef:
Kinderen kosten niks gelukkig! Verward

Lijkt me dat een kind veeeeeel duurder is als de pil.


Inderdaad!
Frusty Frusty Frusty

Ik kan hier echt zoooo niet tegen!
Het was zo goed geregeld allemaal!
NL had 1 van de laagste abortuscijfers van de wereld!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:26

Ach, ze hebben daar bij de hoge pieten nog niet door dat het geld wat ze besparen door de pil uit het ziekenfonds te halen gewoon gerecycleerd wordt als kindergeld Knipoog (slim zijn ze daar in elk geval niet...)

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:29

Had het ook idd nooooit verwacht zoiets Rolleyes

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:37

ik betaal volgensmij toch echt maar 10 euro voor de pil PER HALFJAAR! En dat moet voor velen onbetaalbaar zijn??

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:37


Breezer
Berichten: 744
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:41

De pil krijg je toch vergoed tot je 21ste of is dat nou ook al niet meer zo en krijg ik strax een giga rekening...

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:43

De kosten van de pil vallen toch heel erg mee? Ik meende iets van 12 euro voor 6 maanden Verward
Dat lijkt me geen reden om voor periodieke onthouding te gaan...en goedkoper dan condooms.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 14:47

Misschien kunnen sommigen het zich niet voorstellen, maar even 18 euro (kost het bij mij) ophoesten is voor sommigen echt niet makkelijk..

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:51

Citaat:
Misschien kunnen sommigen het zich niet voorstellen, maar even 18 euro (kost het bij mij) ophoesten is voor sommigen echt niet makkelijk..


Idd, en dan ook nog eens de ziekenfonds premie opschroeven Verward

Die van mij is 20% gestegen, en er is nog een zooitje er uit geschrapt ook.
Onbetaalbaar? Op deze manier wel ja!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:00

Dat de overheid ronduit belachelijke besluiten heeft genomen en nog steeds neemt, daar zijn we het allemaal denk ik wel mee eens!
Dus ik roep iedereen alvast op om de volgende verkiezingen te gaan stemmen! Lachen

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:08

Nee, niet eens (sorry). Ik vind het prima dat de financieel sterkere de lasten wat meer dragen, als de financieel zwakkeren ziek worden of iets dergelijks. Daar kan je namelijk niks aan doen. De pil slikken is (over het algemeen) gewoon een keuze van vrouwen. Ik vind niet dat ik hoef te betalen voor de keuze van anderen om Niet zwanger te willen worden. Ik betaal toch ook niet mee aan de condooms van de hele bevolking??

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:15

Anoeska schreef:
Nee, niet eens (sorry). Ik vind het prima dat de financieel sterkere de lasten wat meer dragen, als de financieel zwakkeren ziek worden of iets dergelijks. Daar kan je namelijk niks aan doen. De pil slikken is (over het algemeen) gewoon een keuze van vrouwen. Ik vind niet dat ik hoef te betalen voor de keuze van anderen om Niet zwanger te willen worden. Ik betaal toch ook niet mee aan de condooms van de hele bevolking??


Daar gaat het helemaal niet om, het gaat erom dat de cijfers erop wijzen dat er meer zwangerschappen en abortussen zullen komen waardoor de beoogde besparing totaal teniet wordt gedaan door de stijgende kosten Scheve mond

En verder wil je ws niet eens weten waar je allemaal wel niet aan meebetaalt als verzekerde hoor.. er zijn genoeg dingen waar mensen ziek van worden waar ze echt zelf voor kiezen..

En verder lijkt het me een goeie zaak, condooms in het pakket scheelt weer geld qua kosten van kinderen, abortussen en soa behandelingen

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:20

Ik weet prima waar ik allemaal aan meebetaal (ben nogal thuis in dat soort dingen)

Heel vaak zijn dit soort stijgende cijfers 'opstartproblemen'. Over vijf jaar weten mensen al niet eens meer dat het vroeger vergoed werd... (bij wijze van spreken). Over de lange termijn trekt dat heel vaak wel weer`recht.

(Ben natuurlijk wel een beetje advocaat van de duivel aan het spelen, en ik snap jullie standpunt prima! Maar ja Nederland heeft nou eenmaal niet zoveel geld op dit moment, dus bezuinigingen komen er toch, dan liever op zoiets, dan op 'echte' medicijnen of iets dergelijks)

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 15:24

Mja, ben het er gewoon niet mee eens.
Dit gaat op de langere termijn meer geld kosten dan het oplevert.

Ik ben trouwens ook nogal thuis in dit soort dingen Haha!

Maar dan ben je het er dus ook zeker niet mee eens dat je mee betaalt aan longkankerbehandelingen voor rokers en kosten bij ziekte van mensen met obesitas (door slecht voedingspatroon) ?

En als je dan schade ondervindt door een val van je paard? Je kiest er ook zelf voor om te gaan paardrijden Schijnheilig